Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten



Toon eerste bericht

168 reacties



De eerste veranderingen zijn een feit! ... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Help mee een vinger aan de pols te houden!.


TV Gemist werkt niet meer als je de veelverkochte Samsung SMT H3102 interactieve ontvanger gebruikt. Ziggo heeft ontdekt dat het fequentiebereik van deze ontvanger niet meer geschikt is voor interacief gebruik. Toch staat deze op de Ziggo-website nog aangeprezen in de lijst van gecertificeerde, interactieve HD ontvangers. Zo ga je voor 99 Euro of meer het schip in.

Wat gaat Ziggo hier aan doen?



Tja, zo werden mijn CI+ modules onbruikbaar. Ziggo loste dit niet op.

Vandaag hoorde ik op de radio dat Ziggo ontkent dat er klachten zijn. De abbonee's zijn tevreden volgens Ziggo. Dat kan kloppen, de ontevreden abbonee's zijn vertrokken.

Wat een bullshit.


De eerste veranderingen zijn een feit! ... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Help mee een vinger aan de pols te houden!.


TV Gemist werkt niet meer als je de veelverkochte Samsung SMT H3102 interactieve ontvanger gebruikt. Ziggo heeft ontdekt dat het fequentiebereik van deze ontvanger niet meer geschikt is voor interacief gebruik. Toch staat deze op de Ziggo-website nog aangeprezen in de lijst van gecertificeerde, interactieve HD ontvangers. Zo ga je voor 99 Euro of meer het schip in.

Wat gaat Ziggo hier aan doen?









Je een BETAALDE huurdecoder aan proberen te smeren denk ik?
Badge
Sinds de Ziggo-UPC integratie kan ik enkele zenders, die ik voorheen wel kon ontvangen, niet meer ontvangen ('geen signaal'). Van de als extra gepresenteerde regionale zenders verschijnen er enkele wel, maar erg geblokt.

Op mijn klacht daarover bij Ziggo werd gereageerd met de intussen standaard reactie 'het ligt aan uw bekabeling binnenshuis' u moet zelf zorgen voor KabelKeur splitters e.d. De door Ziggo aanbevolen internetwinkel bleek niet erg leverbetrouwbaar bevonden. In elektronicazaken waren KabelKeur producten niet voorhanden. Vervolgens besteld en geÏnstalleerd. Doorlooptijd enkele weken.

Het laat zich misschien al raden: de nieuwe splitters en stekkers leverden geen enkele verbetering.

Het verweer van Ziggo van vandaag 09-04-2015 op het onderzoek van de Consumentenbond, waarin Ziggo stelt dat men geen klachten meer krijgt is naar mijn mening dan ook misplaatst.


Sinds de Ziggo-UPC integratie kan ik enkele zenders, die ik voorheen wel kon ontvangen, niet meer ontvangen ('geen signaal'). Van de als extra gepresenteerde regionale zenders verschijnen er enkele wel, maar erg geblokt.

Op mijn klacht daarover bij Ziggo werd gereageerd met de intussen standaard reactie 'het ligt aan uw bekabeling binnenshuis' u moet zelf zorgen voor KabelKeur splitters e.d. De door Ziggo aanbevolen internetwinkel bleek niet erg leverbetrouwbaar bevonden. In elektronicazaken waren KabelKeur producten niet voorhanden. Vervolgens besteld en geÏnstalleerd. Doorlooptijd enkele weken.

Het laat zich misschien al raden: de nieuwe splitters en stekkers leverden geen enkele verbetering.

Het verweer van Ziggo van vandaag 09-04-2015 op het onderzoek van de Consumentenbond, waarin Ziggo stelt dat men geen klachten meer krijgt is naar mijn mening dan ook misplaatst.



Ik had (met nadruk "had") hetzelfde probleem, met dezelfde oplossing van Ziggo: "vervang je kabels". Aangezien ik van een uitkering leef, leek dat geen optie, dus ik ben Ziggo blijven benaderen en tot mijn (toch wel) verassing) boden ze mij een korting op mijn volgende rekening op de juiste kabels te kunnen aanschaffen. (allekabels.nl). Het probleem was daarna voor 98% opgelost. alleen SyFy bleef storen. Van een vriend heb ik een betere splitter kunnen overnemen wat geen resultaat had. Toch maar weer contact opgenomen met Ziggo, die toen een (gratis) monteur stuurde, die de kabel vanaf het kastje waar het sigaanl binnenkomt tot aan mijn versterker heeft vervangen, de F-connector van de kabel die naar de slaapkamers heeft vervangen en tevens de splitter op de slaapkamer heeft vervangen, nu lijkt het probleem opgelost. Ik krijg alle zenders, inclusief SyFy, weer storingsvrij. Mijn tip is: blijf contact opnemen met ZIggo en laat je niet afschepen. Je ziet dat het werkt. Succes




Sinds de Ziggo-UPC integratie kan ik enkele zenders, die ik voorheen wel kon ontvangen, niet meer ontvangen ('geen signaal'). Van de als extra gepresenteerde regionale zenders verschijnen er enkele wel, maar erg geblokt.

Op mijn klacht daarover bij Ziggo werd gereageerd met de intussen standaard reactie 'het ligt aan uw bekabeling binnenshuis' u moet zelf zorgen voor KabelKeur splitters e.d. De door Ziggo aanbevolen internetwinkel bleek niet erg leverbetrouwbaar bevonden. In elektronicazaken waren KabelKeur producten niet voorhanden. Vervolgens besteld en geÏnstalleerd. Doorlooptijd enkele weken.

Het laat zich misschien al raden: de nieuwe splitters en stekkers leverden geen enkele verbetering.

Het verweer van Ziggo van vandaag 09-04-2015 op het onderzoek van de Consumentenbond, waarin Ziggo stelt dat men geen klachten meer krijgt is naar mijn mening dan ook misplaatst.



Ik had (met nadruk "had") hetzelfde probleem, met dezelfde oplossing van Ziggo: "vervang je kabels". Aangezien ik van een uitkering leef, leek dat geen optie, dus ik ben Ziggo blijven benaderen en tot mijn (toch wel) verassing) boden ze mij een korting op mijn volgende rekening op de juiste kabels te kunnen aanschaffen. (allekabels.nl). Het probleem was daarna voor 98% opgelost. alleen SyFy bleef storen. Van een vriend heb ik een betere splitter kunnen overnemen wat geen resultaat had. Toch maar weer contact opgenomen met Ziggo, die toen een (gratis) monteur stuurde, die de kabel vanaf het kastje waar het sigaanl binnenkomt tot aan mijn versterker heeft vervangen, de F-connector van de kabel die naar de slaapkamers heeft vervangen en tevens de splitter op de slaapkamer heeft vervangen, nu lijkt het probleem opgelost. Ik krijg alle zenders, inclusief SyFy, weer storingsvrij. Mijn tip is: blijf contact opnemen met ZIggo en laat je niet afschepen. Je ziet dat het werkt. Succes

Door Droeftoeter




Het grappige is dus dat Ziggo wÉl gelijk had. Het lag blijkbaar dus aan de toepaste kabels, stekkers en splitters. Die zijn volgens mij niet voor rekening van Ziggo.
upc heeft een sneller internet in het basis paket dan ziggo.

ik hoop dat dit straks ook gelijk wordt getrokken.

anders is glasvezel misschien voor mij wel een betere optie.
Badge


upc heeft een sneller internet in het basis paket dan ziggo.

ik hoop dat dit straks ook gelijk wordt getrokken.

anders is glasvezel misschien voor mij wel een betere optie.







Mijn 30/3 abonnement biedt inmiddels 40/4 !!

http://www.speedtest.net/my-result/4284489826
Ziggo heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de zender Schlager per 1 april van het standaardpakket naar het TV Plus (betaal) pakket over te plaatsen.

Op mijn klacht daarover kwam een heel verhaal over samenvoegen, harmonizeren, zelfde producten aanbieden etcetera en de volgende conclusie:

" Voor XlntSchlager houdt dit in dat deze alleen beluisterd kan worden met een TV Plus of TV Extra pakket. Wij begrijpen dat deze wijziging voor u persoonlijk niet wenselijk is, onze excuses hiervoor.

Helaas kunnen wij deze wijziging niet herzien. "

Een echt motief zie ik er niet in. Een overgang naar een betaalpakket is ook nooit aangekondigd.

In andere zenders en mogelijkheden van het TV Plus pakket ben ik niet geÏnteresseerd. Dat betekent als ik deze Schlagerzender wil houden ik daar zo'n € 170 per jaar voor moet betalen.
Klachten:

- De tv ontvangst is verslechterd. Veel haperingen in het geluid waardoor gesprekken soms niet te volgen zijn

- geen toegang meer tot mijn emailaccount. Uitermate vervelend!

- zenders kwijt of zelfs verdwenen. Overzicht radiozenders?
Dat je je opnieuw moet registreren dat kan, die andere Deen bij UPC heeft blijkbaar onze accountnaam gekregen maar dat dat registreren dan vervolgens niet werkt. GRRRR

Ik kan dus nu myziggo niet in.

Waarom moet ik me helemaal lens zoeken voordat ik weet dat dit een algemene storing is?
Ik begrijp je frustratie, mij overkwam het ook gisteren. Vanochtend echter kon ik mij wel opnieuw laten registreren, maar nu werkt de link op de bevestigingsmail weer niet. ZUCHT!
Badge
Sinds de Ziggo / UPC fusie, doet mijn CI + [Neotion Ziggo gecertificeerd] module niet goed werkt. Zolang de TV [Sony Bravia] is op stand-by staat, is er geen probleem. Maar toen ik zet de stroom uit en weer aan, alle digitale kanalen gaan zwart. Ik moet dan de CI + module uit te maken van de TV en in weer in staat zijn om mijn zenders terug te krijgen. Ik heb altijd gevonden de Ziggo helpdesk moeilijk en kostbaar om te komen want ik heb geen Ziggo "Telefonie" lidmaatschap en mijn mobiele telefoon is een prepaid telefoon. Ik noemde Ziggo helpdesk (voor een ander probleem) met mijn smartphone en het kostte me € 16 voor dat ene telefoontje! Ik ben nu in contact met Ziggo Webcare op Twitter over mijn recente probleem, als we spreken. Ze nog steeds niet de juiste oplossing voor mijn probleem tot nu toe. Postscriptum Mijn nederlands is verschrikkelijk!

[Vertaald met google translate; het gebruik van andere talen dan het Nederlands is in strijd met de voorwaarden en kan tot verwijdering van een bericht of uitsluiting van deelname leiden.] Since the Ziggo/UPC merger, my PCI+ [Neotion Ziggo certified] module doesn't work properly. As long as the TV [Sony Bravia] is on stand-by, there is no problem. But when I turn the power off and on again, all digital channels go black. I then have to take the CI+ module out of the TV and in again to be able to get my channels back. I have always found the Ziggo helpdesk difficult and costly to reach since I have no Ziggo "Telefonie" membership and my mobile phone is a prepaid phone. I once called Ziggo helpdesk (for some other problem) using my smartphone and it cost me €16 for that single call! I'm now in touch with Ziggo Webcare on Twitter about my recent problem, as we speak. They still don't have the right solution to my problem so far. P.S. My dutch is horrible!
Badge
Dank Droeftoeter en Deen voor jullie goede adviezen.

Vandaag bezoek gehad van een monteur van Ziggo. Hij heeft alles doorgemeten. Over het binnenkomend signaal had ik na vervanging van diverse onderdelen (splitter, stekkers e.d.) de nodige twijfels. Het binnenkomend signaal bleek zeker voldoende. Uiteindelijk werd de oorzaak van het ontbreken van meer dan 20 zenders gevonden: de antennekabel tussen de recorder en de tv. Die is vervangen. Vervolgens heeft de monteur alle zenders nogmaals gecontroleerd als laatste check. Alles werkt nu perfect.

Over de wijze waarop de monteur / Ziggo de zaak heeft afgehandeld ben ik zeer tevreden. Complimenten dus voor Ziggo.
@Frans

Eigenlijk alle mensen in het forum die de monteur hebben laten komen zijn daar tevreden over. Hoe zou jij het op willen lossen zÓnder monteur?
Badge


@Frans

Eigenlijk alle mensen in het forum die de monteur hebben laten komen zijn daar tevreden over. Hoe zou jij het op willen lossen zÓnder monteur?



Frans heeft gaandeweg geen vertrouwen meer in Ziggo en dat kan ik me levendig indenken. Zijn ergernis richt zich vooral op TV en dat schuift Ziggo inderdaad nogal luchtig richting eigen kabels/connectors. Op het andere forum [Kosten door "harmonisatie" Ziggo & UPC] kun je lezen dat Ziggo er door frequentiekeuzes wel zelf debet aan is dat alles veel gevoeliger is geworden.

Misschien moet Frans eens werk maken van zijn internetsnelheid.

Als zijn internet abonnement goed is voor 120 Mb dan kan hij (kostenloos) een Ziggo monteur laten komen vanwege slechts 29 Mb (bedraad) geleverd. Zelf heb ik al 2 keer een gratis monteur gehad wegens modem problemen.

Wie weet zijn daarna de TV problemen ook verholpen.
Dat zeg ik, een monteur laten komen.
Ziggo en Philips,

Geen gelukkige combinatie.

Ze zijn er heel goed in om mekaar de schuld te geven van storingen. Daarbij laten ze de klant links liggen.

Ben nu weg bij ziggo en philips staat op mijn zwarte lijst. 👎
Badge
@Frans

Wonderbaarlijk! Wel bericht gehad van herindeling en niet van nieuwe dig. frequenties? Klinkt niet erg geloofwaardig.

Beweren dat er geen dig. signaal zou zijn en het proefondervindelijk vinden ipv op te zoeken of na te vragen?

Laat nog eens weten of je internet nog steeds tekort schiet? Vermoedelijk nu 40 Mb/s?


Beste allemaal,

Afgelopen nacht lag ik wakker (niet van Ziggo problematiek). Ben voor de 20 ste keer begonnen met instellen van zenders etc. Steeds kreeg ik 23 analoge zenders (slecht met sneeuw). En geen enkele digitale ontvangst (0)

Bij de ingebruikname brochure van Ziggo samen ontvangen met CI module ,moest ik tijdens setup instructies tv als netwerkfrequentie 164.00 invullen en netwerk Id 43146 (zuid Holland) Welnu dit werkte dus niet. 2 uur lang netwerk frequenties afgezocht beginnend met 100.00.

Wat bleek: bij frequentie 550.00 bleek ik opeens een signaal te krijgen van 97% Bij 554 zelfs 100%,

Wederom zenders gaan instellen (zoeken) en bij netwerkfrequentie 554 ingevuld. En zowaar 348 digitale zenders!

hierna ci module geplaatst en alle zenders geschikt voor Ci module werken met een schitterend beeld op 2e tv slaapkamer.

Betreft een Philips tv 37 plf4606.

Niets geen monteur, geen dure kabels en randapparatuur . Ziggo helpdesk zijn aardige mensen aan telefoon maar hebben geen verstand van zaken en weten zelfs niet te vertellen wat code 17 is.



Ziggo, personeel opleiden zodat er niet direct een monteur hoeft te komen met de kans dat deze het probleem wel ziet maar ondertussen gehele systeem in huis (kabels etc.)vernieuwd met een gepeperde rekening, terwijl het in meeste gevallen niet nodig is Heer Deen!.

Tevens advies aan Ziggo om installatie brochure meegeleverd met Ci module eens onder het licht te houden.

nu nog kijken of internet sneller kan!

Frans





Ik snap die netwerk ID en frequentie niet zo.

Mijn Panasonic HDD/DVD Recoder (met DVB-C tuner) vraagt niet eens om een netwerk ID en frequentie en vind probleemloos alle Digitale zenders.
Ik krijg de indruk, op basis van de informatie die ik hier zie, dat u de meting mogelijk verkeerd uitvoert. Heeft u al eens getest met de pc rechtstreeks bedraad aan de route?


Heer Deen,

ja,heb ik ook geschreven. Met kabel rechtstreeks op modem en op laptop. Met snelheidsmeting van UPC en een meting van eigen programma Speedtest gecontroleerd. Kabel was ca. 1.5 meter lang.

Tussen 25 en 29 mb download en 6 mb upload.

Overigens gebruik ik wifi met router. Dan is ontvangst tussen 12 en 15 MB!



Frans



En wat zei Ziggo dan? In tegenstelling tot de telefoonkabel is bij Ziggo de nelheid over het algemeen zoals geadverteerd, konden ze je niet helpen?
Sinds de overgang werkt Guide+ electronische programmgids niet meer. Ik las bij Klachtenkompas dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat Ziggo niet meer meewerkt. Bellen en schrijven met Ziggo levert geen bevredigend resultaat. Ze melden er niets mee te maken te hebben. Ik ben een overstap naar Digitenne of XS4ALL aan het voorbereiden. Omdat ik eigenlijk alleen naar NPO kijk, is Digitenne dan gratis. XS4ALL biedt bij mij binnenkort het complete pakket. Hun helpdesk is overgelijkbaar deskundiger dan Ziggo.
Ziggo heeft willens en wetens de frequenties veranderd (waarschijnlijk de frequenties van UPC overgenomen?) dus dan is Ziggo verantwoordelijk voor de problemen die dat met zich mee brengt. Niet de klant of de TV fabrikant want die hebben hier niet om gevraagd. Trouwens, hoe zit het met het inlogprobleem? Ik wacht nog steeds op een beloofd seintje dat alles weer werkt.


Beste F. Gommers,



Alle problemen van zowel televisie en internet zijn opgelost en beschreven zoals beloofd in mijn reacties.



Groet,



Frans





Persoonlijk ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er nu uiteindelijk aan de hand was.
Ik zou graag mijn eigen zenderpakket willen samenstellen, betalen per zender, niet per pakket waarvan je maar een of twee zenders wilt zien.

Reageer