Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Toon eerste bericht

168 reacties

Ik vind dat Nederlandse cultuur programma's in een basispakket moeten worden aangeboden. NPO niet als " betaalzender".
Aan de Heer Deen,

Alles is volgens mij te wijten aan het binnenkomende signaal. Als dat iets krachtiger was had ik volgens mij geen problemen gehad. Helaas kan ik dat niet meten omdat ik geen signaalmeter heb en dat weet ziggo ook wel.

Ik heb een magnetron staan 30 cm verwijderd van mijn signaalversterker en binnenkomend signaal. Als ik deze aanzet wordt het signaal niet slechter. Dus dat kan het niet zijn.

Ik heb achter mijn Hirschmann versterker nog een konings 3weg vertakking. Ik had er eerst 3 van deze vertakkingen (samen meer dan 10 uitstekend werkende aansluitingen). Video en tv kregen ieder een eigen aansluitingen dus dan heb je er een hoop nodig. Functioneerde uitstekend. Toen heeft ziggo in zijn dorst naar geld (lees: fusie met UPC) alle ziggo aansluitingen het upc signaal gegeven en ook nog een aantal frequenties gebruikt die het eerder niet gebruikte. En toen dat mis ging had de klant het gedaan. Ziggo (of moet ik UPC zeggen) wist best wat er mis was maar de klant op kosten jagen is wel even gemakkelijker dan alle signaalhuisjes (sorry ik weet niet hoe zoiets echt heet) eens goed te checken.

Dat is volgens mij wat er echt aan de hand is (was)?

Als ik het mis heb laat me dan weten (met bewijs) wat er van mijn verhaal niet klopt en ik zal op deze plek zonodig door het stof gaan.

Groeten,

Frans Gommers
Reputatie 7
Badge +6
Ja , hr. Gommers. Ik denk dat iedereen die zich in deze materie heeft verdiept , ook deze conclusie heeft getrokken. De grote bedrijven doen precies wat ze zelf willen en voor de klanten is het slikken of stikken.
Zorg dat wanneer je van de ene zender naar de andere gaat de geluidsvolume het zelfde blijft

D.M. Van Popering
even uit he tot in de pruimen tijd lastig maar als ziggo niet met een oplossing komt stap ik zo over op glasvezel ook niet veel maar wel snel. en news groepen en gratis twonky doet ik dat met de ganzen familie toch lekker overstappen je gaat van de wacht als je belt in de doofpot sorry heb ik toch niks aan upc klanten krijgen wel twonky voor het netwerk en ziggo klanten dus niet belachelijk upc gaat gewoon door met news groepen en ziggo niet pffffffff en dan heb ik het niet eens over het goede signaal en beeld kwaliteit heb er flink de balen van he
Reputatie 1
Badge +1
Ik weet niet of deze verandering al ter sprake is gekomen, maar ik heb gemerkt dan mijn 120MB ziggo abonnement terug is gezet naat 80MB.

Als ik weer 120MB wil hebben moet ik kennelijk het nieuwe en duurdere Ziggo compleet kopen.

Ik heb hierover geen bericht gehad van Ziggo, het is stiekum doorgevoerd.

Het is dat ik toevalig de snelheid bij het downloaden controleerde.

Het nieuwe Ziggo zit vol met misselijke UPC truukjes.
Niet langer aarzelen.

Schop ziggo eruit. het zijn bedriegers.

Neem glasvezel, dan heb je in ek geval de keuze uit meerdere providers.

Ziggo sucks !!
Reputatie 1
Badge +1
In reactie op:

Niet langer aarzelen.

Schop ziggo eruit. het zijn bedriegers.

Neem glasvezel, dan heb je in ek geval de keuze uit meerdere providers.

Ziggo sucks !!

Het zal nog wel een jaartje of 5 duren voor er hier glasvezel ligt.
Dan heb je jammer genoeg een heel andere onderhandelingspositie (lees: weinig keuze)

Ziggo buit dat schaamteoos uit. sterkte!
Oei, dat is een kwalijke zaak! Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord. Een collega die ook Ziggo-klant is in oud-UPC gebied heeft even gecheckt, maar had gelukkig (nog) wel 120 Mbps.. Ik hoor het graag als er meer mensen zijn met dit probleem!

@Free Spirit, welk (oud-UPC) pakket heb je nu? En heeft Ziggo al een aanbieding gedaan om over te stappen naar een nieuw pakket?

In reactie op:

Ik weet niet of deze verandering al ter sprake is gekomen, maar ik heb gemerkt dan mijn 120MB ziggo abonnement terug is gezet naat 80MB.

Als ik weer 120MB wil hebben moet ik kennelijk het nieuwe en duurdere Ziggo compleet kopen.

Reputatie 1
Badge +1
Beste Irene,

Ik heb (nog steeds volgens "mijn ziggo") het Alles in 1 Plus pakket van het oude Ziggo. Hierbij staat nog steeds 120Mb down en 12Mb up bij, en dat was in het begin ook zo. Helaas kom ik op dit moment niet verder dan 80Mb.

Ik haalde altijd de top snelheid, ook toen ik het 200Mb abonnement nog had. Het ging er zelfs regelmatig overheen. Nu woon ik in een dun bevolkt gebied, zodat er normaalgesproken voldoende bandbreedte is voor iedereen om de maximale snelheid te halen.

Het nieuwe 120Mb abonnement heet Alles in 1 Complete en kost 4 euro meer. Ik zal mijn beklag doen bij Ziggo, eens kijken wat ze er van zeggen.
Ik zie nu ineens dat de pakketten met Kabel TV & Internet ook ineens via de website te bestellen zijn: https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/ Goed nieuws!
Reputatie 1
Badge +1
Het volgende is veranderd:

Volgens "mijn ziggo" heb ik nog steeds het oude plus abonnement.

Dit abonnement is inmiddels uitgekleed tot 40Mb en slechts 3 HD zenders.Dat is minder dan het huidige laagste abonnement dat ze aanbieden wat altijd nog 27 HD zenders bied.Dit is stilzwijgend doorgevoerd, ik heb er geen bericht over gekregen.Ik betaal echter nog steeds de volle prijs van het plus abonnement van , wat het huidige complete abonnement is.Dit complete abonnement is overigens 4 euro duurder.Het huidige Ziggo staat inmiddels bol van de oude achterbakse UPC methoden om op deze manier de klant te dwingen de nieuwe abonnementen af te nemen.Dit is gewoon smeerlapperij van het aller laagste soort.

Ter vergelijk:Ik krijg nog:

• Televisie 30+ digitale en 3 HD-zenders.
  • Internet 40 / 4 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis.
  • Telefonie Telefonie Z1
Ik zou moeten hebben:

Supersnel en betrouwbaar 120 Mbit/s Internet

Horizon TV in HD-kwaliteit, On Demand en MyPrime60 digitale zenders waarvan 27 in HD

Programma's terugkijken met Replay TV

Online tv-kijken op tablet en smartphone

Voordelig bellen naar vast en mobiel

Bij de volgende incasso ga ik het geld storneren, ik hoef niet te betalen voor iets wat ik niet meer krijg.

Oei, dat is een kwalijke zaak! Ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord. Een collega die ook Ziggo-klant is in oud-UPC gebied heeft even gecheckt, maar had gelukkig (nog) wel 120 Mbps.. Ik hoor het graag als er meer mensen zijn met dit probleem!

@Free Spirit, welk (oud-UPC) pakket heb je nu? En heeft Ziggo al een aanbieding gedaan om over te stappen naar een nieuw pakket?

In reactie op:

Geplaatst door Irene J. op Jul 20, 2015.
Reputatie 7
Dit klinkt echt belachelijk en dat ze ook iedere vorm van dialoog uit de weg gaan. Geen uitleg niets. Misschien dat ze na storneren wel willen praten en anders de Kpn wellicht?

Het volgende is veranderd:

Volgens "mijn ziggo" heb ik nog steeds het oude plus abonnement.

Dit abonnement is inmiddels uitgekleed tot 40Mb en slechts 3 HD zenders.Dat is minder dan het huidige laagste abonnement dat ze aanbieden wat altijd nog 27 HD zenders bied.Dit is stilzwijgend doorgevoerd, ik heb er geen bericht over gekregen.Ik betaal echter nog steeds de volle prijs van het plus abonnement van , wat het huidige complete abonnement is.Dit complete abonnement is overigens 4 euro duurder.Het huidige Ziggo staat inmiddels bol van de oude achterbakse UPC methoden om op deze manier de klant te dwingen de nieuwe abonnementen af te nemen.Dit is gewoon smeerlapperij van het aller laagste soort.

Ter vergelijk:Ik krijg nog:

• Televisie 30+ digitale en 3 HD-zenders.
  • Internet 40 / 4 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis.
  • Telefonie Telefonie Z1
Ik zou moeten hebben:

Supersnel en betrouwbaar 120 Mbit/s Internet

Horizon TV in HD-kwaliteit, On Demand en MyPrime60 digitale zenders waarvan 27 in HD

Programma's terugkijken met Replay TV

Online tv-kijken op tablet en smartphone

Voordelig bellen naar vast en mobiel

Bij de volgende incasso ga ik het geld storneren, ik hoef niet te betalen voor iets wat ik niet meer krijg.

In reactie op:

Geplaatst door Irene J. op Jul 20, 2015.

Geplaatst door Free Spirit op Aug 20, 2015.
Reputatie 1
Badge +1
[quote]

Dit klinkt echt belachelijk en dat ze ook iedere vorm van dialoog uit de weg gaan. Geen uitleg niets. Misschien dat ze na storneren wel willen praten en anders de Kpn wellicht?

[quote]

Ik denk dat ze dit bij alle oude Ziggo klanten hebben geflikt en dat ze elke maand tientallen miljoenen onterecht abonnementsgeld binnen halen.Dan weet je ook direct hoe de overname gefinancierd wordt.Ik vind dat dit een dusdanig grove schending is van de rechten van de consument die bijna 2 miljoen abonnees aangaat dat ze simpelweg voor de rechter gesleept moeten worden.

Gezien de schaal waarop dit gebeurd is een van de ergste vormen van oneerlijk zaken doen van de afgelopen decenia.Mogelijk zelf goed voor een nummer 1 notering in het Guinnesse Book of Records.
Wat een klote club, Ziggo.

Ik heb eindelijk een extra analoge TV (zo'n dijkke buis nog) vervangen voor een modernere, en nu blijkt dat je geen losse smartcards meer kan krijgen. Ja, via een omweg, waarbij je abo wordt verhoogd. Huren.

Prijsoipdrijven noem ik dat. Ze moeten de overname van UPC er uit halen.

Ik wacht met smart tot de KPN/xs4all aansluiting via de telefoonlijn sneller wordt. Dan wordt het ZI-GO.

Ik heb overigens via Marktplaats een gebruikte smartcard gekocht.
Reputatie 7
Badge +6

Ik heb eindelijk een extra analoge TV (zo'n dijkke buis nog) vervangen voor een modernere, en nu blijkt dat je geen losse smartcards meer kan krijgen. Ja, via een omweg, waarbij je abo wordt verhoogd. Huren.

Ik wacht met smart tot de KPN/xs4all aansluiting via de telefoonlijn sneller wordt. Dan wordt het ZI-GO.

Geplaatst door M. Vries op Dec 9, 2015.
Reputatie 7
Badge +6
Na een hoop gedonder met slecht beeld nadat UPC er zonodig bij moest , gaat er bijna geen maand voorbij zonder dat ik een mail krijg dat er aan de verbinding gewerkt wordt " ter verbetering van het netwerk " ......Pardon ?? Voordat het gedonder begon WAS het prima. Ook na de nieuwe zenderindeling was het goed nadat ik de handsfree telefoon verplaatst had. Bleek te storen op de nieuwe kanaalindeling. Maar de laatste tijd worden weer opnieuw een aantal zenders steeds slechter. Ziggo, kan dat gedonder nu eindelijk eens ophouden? Ik ben het helemaal zat.

Geplaatst door M. Vries op Dec 9, 2015.[/quote]Geplaatst door E.T. Wiersum op Dec 9, 2015.[/quote]

Reageer