Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten



Toon eerste bericht

168 reacties

We hoorden net van RTV Utrecht dat er problemen zijn met het beeld van alle regionale zenders. Ook in Leiden zagen we storingen in beeld. Ik ben heel benieuwd of dit een lokaal probleem is, of dat het hele gedeelte van Nederland dat al om is naar het aangepaste netwerk problemen heeft.

Ben jij al om? Wil je me laten weten of jij ook storingen in beeld hebt? Dank!
Ook hier in borne overgegaan naar andere zenderindeling van ziggo. Helaas ook met problemen. het kost je veel tijd ergernis en nieuwe kabels wanneer

je luistert naar adviezen van ziggo en je schiet er niets mee op. Sommige zenders blijven blokken en strepen. De EPG gids geeft wel programma's van volgende dag maar niet van de komende uren. De ondertiteling moet op een andere manier gezocht worden. dus al met al zou ik willen dat ziggo gewoon ziggo was gebleven en niet UPC/ziggo.
Mijn bevindignen na 2,5 weken op het nieuwe net werk van UPC.



Dagelijks microdips in het signaal. Beeld even slecht en even het geluid weg. Soms zelfs een zwart beeld. Aan de bekabeling is niets veranderd tov het oude Ziggo-signaal. Even een rondvraag gedaan bij andere Ziggo-klanten. Ze hebben allemaal dit probleem sinds ze op het nieuwe netwerk zitten terwijl ze vroeger dit soort storingen niet hadden. Een van mijjn collega's zit bij UPC (oude UPC klant) en weet te melden dat dit bij hem ook het geval is. Blijkbaar toch een probleem van het UPC netwerk.

EPG geeft veel minder informatie dan op het oude ziggo-netwerk. Geet jaartal van verschijnen, geen vermelding van acteurs. Dit is voor mij relevante informatie bij het bepalen of ik naar iets wil kijken. Voorheen had ik voldoende aan EPG, nu moet ik mijn PC erbij halen om deze ontbrekende informatie op te zoeken. Bij series is het soms zo summier dat je totaal niet weet om welke aflevering het gaat. Dit is zeer lastig wanneer een aflevering meermalen in de week herhaald wordt (zoals dat bij SyFy het geval is) Op Internet heb ik al gevonden dat het een bewuste keuze van Ziggo is om de informatie op de EPG te beperken. Ook heb ik op internet gevonden dat UPC-klanten hier al jaren over klagen.

Een aantal van de nieuwe HD-zenders hebben veel geupscalede content. Upscalen kan mijn decoder ook, en ik kan niet zeggen dat de geupscalede content beter is dan wat mijn decoder produceerde. Ook ontbreekt bij een aantal het dolby digitel geluid.

Samenvattend: - Meer storingen. - Slechtere informatie in de EPG - Nieuwe HD-zenders vallen tegen in kwaliteit.

Tot nu toe vind ik het nieuwe netwerk beduidend slechter dan het oude netwerk.

Ik ben bang dat straks de Ziggo-naam net zo'n slecht imago heeft als UPC nu heeft.

Ik hoop dat ze snel de EPG snel terugbrengen op de kwaliteit van het oude netwerk. Want zoals het nu is is het behoorlijk waardeloos.
In Franeker zijn wij op 4 februari overgezet. Het begon al meteen met storingen. Op 9 februari kreeg ik melding update dat de storingen verholpen waren.

Nou we hebben nog steeds problemen met het ontvangen van Veronica.........

Het opnieuwe instellen van de zenders was geen probleem. Dat was in een paar minuten gepiept.

Wat wel vervelend was, was idd de radio zenders, dat moest je zelf maar uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, ik hoop vurig , dat het nu eens ophoudt , dat regelmatig veranderen van het zenderaanbod. Velen zijn er niet zo handig in en vooral oudere toestellen betekenen vaak grote problemen me opnieuw instellen. Ook hoop ik , dat Ziggo nu eens een keer klaar is met ' het voor u verbeteren van het netwerk ' ..... Er gaat het laatste jaar bijna geen maand voorbij zonder dat ik een mail krijg , dat er s'nachts weer werkzaamheden zijn met alle gevolgen van dien. Vooral vervelend voor mijn dochter , die juist dan communiceert met vrienden in Amerika. Inderdaad is er geen nieuwe zenderindeling van de radiokanalen bekend gemaakt. Vergeten Ziggo?
Reputatie 1
Badge
Gisteren de aanpassing doorgevoerd. Ik moest 2 digitale receivers opnieuw instellen en dat is gelukt. De 1e een Cisko liep tijdens het zoeken naar de nieuwe zenders vast (bleef op 10% staan). Na stekker er uit opnieuw uitgevoerd en nu wel gelukt. De 2e, en Humax verliep probleemloos. De beschrijving was goed te volgen. Na de update is het best even zoeken voor je de favoriete zenders hebt gevonden, bv BBC was verplaatst van 601 naar 061, maar dat went snel.

Minder duidelijk waren de Radiozenders.Ziggo heeft geen indeling bijgevoegd, terwijl alle zenders op een ander kanaal staan. Je moet dan met pen en papier stuk voor stuk vanaf de TV een lijst te maken, Op de website van Ziggo, staat nog gewoon de oude kanaalindeling, dus daar heb je niets aan..

Ik heb dus (gelukkig) geen ervaring met eventuele Ziggo service tijdens de aanpassing
Reputatie 7
Badge +6
Oke. Ongetwijfeld lezen ze hier mee en dat wil wel eens goed helpen. Zou ik ook doen in hun plaats. Fouten maken doen we allemaal. Dat hoort er helaas bij. en kan ik mee leven. Waar ik moeite mee heb , is als het niet op een nette manier opgelost wordt.
Vandaag heeft ziggo het toch nog in orde gemaakt door een andere ontvanger te beloven. Waarom eerst al die ergernis. Heeft ons en ziggo veel tijd gekost.

De ontvanger is nog niet gearriveerd, maar we gaan er van uit dat die toezegging toch waar gemaakt wordt. Is ook per mail bevestigt.

Hopelijk gaat het bij de meeste mensen beter dan bij ons.
Reputatie 7
Badge +6
Het bekende afschuifsysteem , waar helaas heel veel bedrijven en andere partijen zich schuldig aan maken . Vooral als het een lastig iets is , schamen ze zich niet om de klant gewoon in de kou te laten staan zonder met een aanvaardbare oplossing te komen.Als consumenten hebben we heel veel rechten , maar als de andere partij niet mee wil werken , hebben we daar bitter weinig aan. We hebben ook geen zin om bij elk akkefietje bemiddeling te vragen van de Consumentenbond of een programma als Kassa, Radar of Kanniewaarzijn. Treurig om daar te zien , hoe men met ons denkt te kunnen omgaan en treurig , dat het dan ineens wel opgelost kan worden. In een eerder bericht van mij is te lezen , dat KPN mij meermalen ernstig in de kou heeft laten staan, waaruit blijkt dat ze allemaal eender zijn. Kwestie van pech of geluk hebben , dat het je wel of niet overkomt......
Bij ons werkt de ontvanger niet naar behoren. Bij ziggo werd het gelijk op de binnenshuisbekabeling gegooit, of de ontvanger zou stuk zijn. Maar na een test in de elekrozaak bleek dat de ontvanger niet meer gaat werken zonder update. Die zou van samsung moeten komen. Navraag daar bleek dat dat niet gaat gebeuren.ziggo houdt echter vol dat dat wel gebeurd. Maar alle ,door ziggo,genoemde data en tijden zijn voorbij gegaan zonder update. We worden compleet voor de gek gehouden. Ziggo vind het allemaal heel normaal en laat ons in de kou staan. We denken eraan om maar eens verder te kijken.
Reputatie 7
Badge +6
Ik was twee zenders kwijt , die ik voor de omschakeling wel probleemloos kon zien . Na enig zoeken en testen bleek dat het moederstation van de telefoon die kanalen stoorde . Door die een andere plek te geven was het opgelost. Ik heb wel sterk de indruk , dat er schandalig veel winst gemaakt wordt in dit wereldje van aanbieders en ze hebben de klok aardig gelijk hangen.
Het omzetten van het Ziggo-netwerk gebeurt inmiddels niet meer alleen in de omgeving van het Friese Gorredijk: ook in de regio's rondom Roermond, Hengelo, Roosendaal, Assen en Groningen is Ziggo bezig.

Tot nu toe gaat alles voorspoedig! Hieronder een aantal reacties van mijn eigen vrienden en familie, allemaal woonachtig in de buurt van Roermond, die op maandag 26 januari zijn omgezet:

Truus: Bij ons ging het zonder problemen, vorige week de brief gehad en vandaag omgezet.


Frank: Ook bij mij is het probleemloos gegaan. Binnen 5 minuten had ik weer beeld.


Yorick: Het was twee minuten werk. Ze hadden nog een busje van Ziggo bij de supermarkt staan voor eventuele vragen.


Niels: Bij mij hetzelfde, twee minuten werk. Van te voren nog een brief ontvangen waar alles netjes in stond.


Janou: Het ging erg makkelijk. We hebben gewoon het stappenplan gevolgd, was zo gepiept!


Is jouw beeld al op zwart gegaan? Ik ben benieuwd of het bij jou ook allemaal zo gemakkelijk ging.
Reputatie 7
Badge +6
Ziggo en UPC doen allerlei ' leuke ' dingen , wat niet in het belang is van de klanten. Ben bij KPN weg gegaan wegens vele ergernissen, maar veel maakt het niet uit. Lang leve de privatisering, waardoor alles beter zou worden......
Reputatie 1
Badge
Misschien even wat anders. Ziggo heeft mijn ontvanger automatisch bijgewerkt (jammer, midden in een uitzending waar ik naar zat te kijken). Nu kan ik met de rode knop voortaan on demand gaan kijken (dacht ik). Maar eerst moet ik e.e.a instellen, een betaalcode, een kindercode, maar dan komt de ellende, ik moet accoord gaan met de (???) voorwaarden. Die verschijnen wel op de TV, maar ik kan ze niet eenvoudig op hun website vinden om goed te lezen.

Mijn eerste indruk is dat ze erg goed zijn voor Ziggo en dat mijn Privacy nog verder op de schroothoop gaat. Ik heb daarom het instellen maar afgebroken, want ik heb geen zin om bladzijden juridische tekst op mijn TV te lezen.

Ben ik de enige met dit probleem en heeft iemand die voorwaarden wat nauwkeuriger bekeken?
Lieve jongens en meiden, dames en heren. Wat een geklaag toch hier. Er zijn vast toch ook nog wel positieve aspecten aan deze fussie of toch niet?


Ja de eerste veranderingen zijn een feit. Er is bij ons nog niets aangepast hoor, alleen maar het abonnementsgeld. Dit wordt alvast per 1 maart 2015 verhoogd. Er komt € 2,55 bij per maand. Dat betekend voor ons een verhoging van 6,3%. Wij hebben alleen internet en Digitale TV voor een bedrag van € 39,95 per maand. Dus per 1 maart 2015 gaan wij € 42,50 betalen. Oh maar we hebben wel afgelopen maand een maand lang HBO GRATIS mogen kijken. Ja Gratis of betalen we nu alsnog daarvoor??



Wat heb ik me daaraan geergerd. Geweldige bonus voor een ziggo pief die in mijn ogen gewoon zijn werk doet en daar ook al een enorm salaris voor heeft gekregen. Wat is de bonus voor de koffiejufrouw die haar werk goed doet maar voor een veel lager salaris (Nou ja, voor een schijntje) plus de sponsoring van Ajax dus de klanten kunnen er voor opdraaien. Ik heb eens zitten rekenen en ik kom (met een natte vinger) tot de conclusie dat Ziggo dit alles over de ruggen van zijn klanten binnen de kortste keren heeft terugverdiend. Proficiat!!

Gommie
Ook nier is de eerste aanpassing bij Ziggo een verhoging van de abonnementsgelden. Alles in ÉÉn plus 1 euro en ook volop bellen me 1 euro mhoog.
Ja de eerste veranderingen zijn een feit. Er is bij ons nog niets aangepast hoor, alleen maar het abonnementsgeld. Dit wordt alvast per 1 maart 2015 verhoogd. Er komt € 2,55 bij per maand. Dat betekend voor ons een verhoging van 6,3%. Wij hebben alleen internet en Digitale TV voor een bedrag van € 39,95 per maand. Dus per 1 maart 2015 gaan wij € 42,50 betalen. Oh maar we hebben wel afgelopen maand een maand lang HBO GRATIS mogen kijken. Ja Gratis of betalen we nu alsnog daarvoor??

Reageer