Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten


Reputatie 3
Badge +5
De eerste veranderingen zijn een feit!

Bij de huidige Ziggo klanten gaat het tv-beeld in de komende maanden heel even op zwart. Je moet dan de tv-zenders opnieuw instellen. Per 5 januari gaat de operatie in Gorredijk en omgeving van start. Daarna gaat de uitrol per regio. Je krijgt van Ziggo per brief of e-mail te horen wanneer jouw adres aan de beurt is.

Ziggo zet naar eigen zeggen alle beschikbare middelen in om klanten te helpen. Niet alleen de klantenservice zit paraat, er staan op diverse locaties ook servicebussen en -tenten. Ook geven ze aan dat klanten die andere klanten willen helpen een poster voor hun raam kunnen zetten, zodat men weet bij wie men langs kan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ben je op tijd ge√Źnformeerd? Ging het instellen zonder problemen? Werd je goed geholpen?

Help mee een vinger aan de pols te houden!

Lees meer over onze wensen voor het nieuwe Ziggo.

168 reacties

Ik vind dat Nederlandse cultuur programma's in een basispakket moeten worden aangeboden. NPO niet als " betaalzender".
Ik zou graag mijn eigen zenderpakket willen samenstellen, betalen per zender, niet per pakket waarvan je maar een of twee zenders wilt zien.
Mijn bevindignen na 2,5 weken op het nieuwe net werk van UPC.



Dagelijks microdips in het signaal. Beeld even slecht en even het geluid weg. Soms zelfs een zwart beeld. Aan de bekabeling is niets veranderd tov het oude Ziggo-signaal. Even een rondvraag gedaan bij andere Ziggo-klanten. Ze hebben allemaal dit probleem sinds ze op het nieuwe netwerk zitten terwijl ze vroeger dit soort storingen niet hadden. Een van mijjn collega's zit bij UPC (oude UPC klant) en weet te melden dat dit bij hem ook het geval is. Blijkbaar toch een probleem van het UPC netwerk.

EPG geeft veel minder informatie dan op het oude ziggo-netwerk. Geet jaartal van verschijnen, geen vermelding van acteurs. Dit is voor mij relevante informatie bij het bepalen of ik naar iets wil kijken. Voorheen had ik voldoende aan EPG, nu moet ik mijn PC erbij halen om deze ontbrekende informatie op te zoeken. Bij series is het soms zo summier dat je totaal niet weet om welke aflevering het gaat. Dit is zeer lastig wanneer een aflevering meermalen in de week herhaald wordt (zoals dat bij SyFy het geval is) Op Internet heb ik al gevonden dat het een bewuste keuze van Ziggo is om de informatie op de EPG te beperken. Ook heb ik op internet gevonden dat UPC-klanten hier al jaren over klagen.

Een aantal van de nieuwe HD-zenders hebben veel geupscalede content. Upscalen kan mijn decoder ook, en ik kan niet zeggen dat de geupscalede content beter is dan wat mijn decoder produceerde. Ook ontbreekt bij een aantal het dolby digitel geluid.

Samenvattend: - Meer storingen. - Slechtere informatie in de EPG - Nieuwe HD-zenders vallen tegen in kwaliteit.

Tot nu toe vind ik het nieuwe netwerk beduidend slechter dan het oude netwerk.

Ik ben bang dat straks de Ziggo-naam net zo'n slecht imago heeft als UPC nu heeft.

Ik hoop dat ze snel de EPG snel terugbrengen op de kwaliteit van het oude netwerk. Want zoals het nu is is het behoorlijk waardeloos.


1- internet onderweg gratis

2- spotify gratis

3- eigen zenderpakket samenstellen

4- email adres en telefoonnummer behouden.



Wat wilt u daarmee zeggen ?
Het spijt me om te constateren, maar verwacht niet te veel van de consumentenbond.

Ik heb mijn probleem juni 2014 al gemeld in het klachtenkompas.

Ziggo en Philips reageerden vrollijk dat het was opgelost. Uiteraard heb ik dat niet geaccepteerd, maar na 2 keer dezelfde reactie werd de klacht als afgedaan beschouwd.

....
Niet langer aarzelen.

Schop ziggo eruit. het zijn bedriegers.

Neem glasvezel, dan heb je in ek geval de keuze uit meerdere providers.



Ziggo sucks !!


Hey Gert,

Ik ben benieuwd of dit varkentje nog wel is te wassen door ons als 'simpele consument / abonnee' ...



Gr Geev.



Deze simpele consument / abonnee heeft het opgelost door Ziggo en Philips op de zwarte lijst te plaatsen.

Ziggo ligt er al uit en Philips komt hier niet meer over de vloer, zelfs geen krultang.
Dan heb je jammer genoeg een heel andere onderhandelingspositie (lees: weinig keuze)

Ziggo buit dat schaamteoos uit. sterkte!
Ik heb al sinds juni 2014 problemen met de CI+ modules.

Ziggo wijst naar Philips en andersom. Ziggo doet bijzonder weinig moeite om klanten te behouden.

Uren met de helpdesk gebeld. Heel veel foute en onvolledige informatie gehad.

Ik kon 1 gratis module krijgen maar dan moest een mijn lidmaatschap met een jaar verlengen. De overige 2 modules moest ik bovendien zelf aanschaffen.

Daarom ben ik overgestap op glasvezel. Gisteren aangesloten, werkt perfect.



Met ziggo heb ik het voorlopig heeeeeeelemaal gehad.
Gert_1950

Ik heb geloof ik iedereen bij Ziggo gesproken, technische dienst, administratie, afdeling opzeggingen.

Diverse uren aan de telefoon gehangen (gelukkig gratis nummer 1200), 20 tot 30 keer doorverbonden, even zovaak mij postcode/huisnummer en klantnummer opgesomd.

De afdeling opzeggingen deed uiteindelijk het genoemde bod. Meer zat er niet in, ook niet na overleg met de manager. Ik heb daarop een glasabonnement genomen en zodra ik de aanslutidatum wist ziggo opgezegd per 1 maart. Toen ik van de opzegmevrouw de opmerking kreeg "wat vervelend dat het zo gelopen is" ben ik even zeer onvriendelijk geweest (sorry opzegmevrouw). Glasvezel is ook tv-internet-bellen voor 47,50 p.m. inclusief de eerder genoemde faciliteiten. Na een jaar gaat het 10,- omhoog maar dan kan ik ook weer gaan shoppen. Lang leve de concurrentie ...


@L.P. Beute, je laatste opmerking klopt: de nieuwe frequenties zijn hoger en liggen daardoor dichter bij de banden die o.a. voor 4G worden gebruikt. Daardoor is de kans op storingen groter en zul je het eerder merken als je kabels niet zo goed isoleren.

Woensdag spraken we met Ziggo. De netwerkharmonisatie is nu afgerond en al met al is Ziggo tevreden over hoe het is gegaan. Volgens hen hebben ze er alles aan gedaan klanten te helpen en problemen op te lossen. Mocht je nog steeds problemen hebben, neem dan contact op met de klantenservice en vraag nadrukkelijk op een monteur. Hou voet bij stuk, want blijkbaar staat wel in het callcenter-script dat de monteur het laatste redmiddel is.

Wil je weten wat Ziggo ons nog meer heeft verteld? Kijk dan even in het andere topic over Ziggo. Daar vind je ook zsm de reactie van Ziggo op alle wensen die in de community zijn geuit.



Prima idee, die monteur.

Maar dan wel een van Vodafone voor het actveren van glasvezel.
Op de normale manier ?

Forget it.

Alle afdelingen houden je aan het lijntje.

Mijn advies: wegwezen bij ziggo


Net monteur gehad, hoefde geen signaal te meten... mijn decoder was te oud om de nieuwe ziggo modulatie goed genoeg toe te laten... :)

Dus binnenkort moet 't goed zijn..





Heb jij geluk dat je een lossen decoder hebt. Die kun je laten vervangen. Krijg je die van Ziggo of moet je die zelf aanschaffen ?
Tja,

Bij mij werd het dus niet opgelost. (1 van de 3 modules gratis met daarbij de plicht om een jaar lid te blijven is voor mij geen oplossing)

Ik zit nu naar volle tevredenheid op glas bij vodafone. Eveneens een 3 in 1 pakket Zelfde prijs als ziggo, maar wel 50 up / 50 down en 3 interactieve boxjes op huurbasis.

Alleen het overzetten van het telefoonnummer duurde een paar dagen, en ik krijg de indruk dat ziggo daar de zaak frustreerde. Hetzelfde gebeurde met het vrijgeven van de 3 smartcards. Degene die ze overnam moest bijna een week wachten voordat hij ze zelf kon activeren.

Misschien sta ik bij ziggo wel op een zwarte lijst omdat ik enkele pittige (wel beleefde) discussies heb gevoerd met de helpdesk.

Eens kijken of ze komend jaar nog eens met een telefonische aanbieding komen.

Dat wordt mijn finest hour.


De eerste veranderingen zijn een feit! ... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Help mee een vinger aan de pols te houden!.


TV Gemist werkt niet meer als je de veelverkochte Samsung SMT H3102 interactieve ontvanger gebruikt. Ziggo heeft ontdekt dat het fequentiebereik van deze ontvanger niet meer geschikt is voor interacief gebruik. Toch staat deze op de Ziggo-website nog aangeprezen in de lijst van gecertificeerde, interactieve HD ontvangers. Zo ga je voor 99 Euro of meer het schip in.

Wat gaat Ziggo hier aan doen?



Tja, zo werden mijn CI+ modules onbruikbaar. Ziggo loste dit niet op.

Vandaag hoorde ik op de radio dat Ziggo ontkent dat er klachten zijn. De abbonee's zijn tevreden volgens Ziggo. Dat kan kloppen, de ontevreden abbonee's zijn vertrokken.

Wat een bullshit.
Forget it,

Ik heb meer dan een half jaar tevergeefs om een oplossing gevraagd.

Het enige wat ik kon doen was nieuwe modules aanschaffen. Niet dus.

Ben sinds februari tevreden klant van Vodafone (glasvezel). Lang leve de concurrentie.
Ik ben overgestapt naar glasvezel.

Heb een goede antenneversterker over. Deze overbrugt moeiteloos 25 meter.

Traploos regelbaar en geschikt voor data.

zie marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-accessoires/m905220600-antenneversterker-ook-geschikt-voor-data.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Beste Varel,

Het lijkt pollitiek van ziggo om zo goedkoop mogelijk van de 1.2 modules af te komen. Wij hebben 3 tv's en 2 daarvan begonnen te stuiteren na software-updates en zenderwijzigingen.

Ik kreeg een nieuwe module aangeboden als ik mijn lidmaatschap met 1 jaar verlengde. De overige 2 modules moest ik zelf aanschaffen. Ik kon op de kop gaan staan maar ik kreeg er niet meer uit onderhandeld.

Daar ben ik dus niet van gediend en per 1 maart heb ik ziggo eruit geschopt. Ik zit nu geheel op glasvezel. De voordelen:

- 3 interactieve tv-boxjes op huurbasis (indien stuk of verouderd: gratis nieuwe) - 50 Mb up en down (was 30/3 bij ziggo) - Zelfde totaal prijs als ziggo-basis - Gratis modem/router met wifi op leenbasis (bij ziggo alleen een modem, de de wifi router zelf aangeschaft )

Ik ben net bezig de ziggo configuratie af te breken.

Bye-bye coax, bye-bye modules, vaarwel ziggo. 😛

ps: benieuwd of ze nog met me gaan evalueren
Ziggo en Philips,

Geen gelukkige combinatie.

Ze zijn er heel goed in om mekaar de schuld te geven van storingen. Daarbij laten ze de klant links liggen.

Ben nu weg bij ziggo en philips staat op mijn zwarte lijst. 👎
Lange neus.

Mij zien ze niet meer terug !

Ziggo op zwarte lijst.

Philips op zwarte lijst.

Over mijn abonnement op de consumentenbond twijfel ik nog, want die hebben ook helemaal niets voor mij betekend indeze.
Och ja, nu zie ik het. De vraag was niet aan mij. Maar goed, doe je voordeel met het antwoord.
Wellicht kun je eens informeren of ziggo zich realiseert dat ze klanten hebben weggejaagd door het gerommel met de CI+ modules.


1- internet onderweg gratis

Huh???? Wat bedoel je?

2- spotify gratis

Krijg je NOOIT gratis, wordt heus wel ergens van betaald hoor!

Ik hoef het ook niet.



Precies Danny,

Volgens mij zit M.A.Bloemen op het verkeerde topic.

Wat heb je aan die faciliteiten als je tv niet werkt ....
Beste Varel,

Dat lijkt heel erg veel op mijn story. Ik krijg echt de indruk dat dit de standaard procedure is bij ziggo. Aan het lijntje houden totdat de klant het opgeeft.

De modules kosten overgiens 89,- bij Ziggo, waarbij ze de indruk wekken dat ze er geld op toeleggen. Maar op internet zijn diezelfde dingen al te krijgen voor nog geen 60,-, splinternieuw.

Dat "Barmhartige-Samaritaan-gedrag" is dus ook sterk overdreven.
Weer de gebruikelijke BULLSHIT van ziggo.

Aan zo'n actie kun je heel gemakkelijk de voorwaarde verbinden dat de prijswinnaars bekend worden gemaakt. Meestal gebeurt dat ook, behalve kennelijk bij de geheimzininige acties van ziggo/upc.

Voor mij staat een ding vast: Er is geen tv als prijs eruit gegaan. Ziggo en UPC zijn de zaak aan het bedonderen !!



Misschien start ik wel een posteractie "Neem geen Ziggo of UPC"

gewoon, om de buren te helpen ....



👎

Reageer