Consumentenbond.nl

Update iOS-software voor iPhone en iPad, wat zijn jouw ervaringen?

• 21 maart 2016
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Apple heeft een update van hun iOS-software voor iPhone en iPad uitgebracht. Updaten kan vanavond of morgenochtend en doe je zo: Instellingen > Algemeen > Software-update > Download > Installeer.

Ik ga het direct proberen en ben benieuwd wat jij gaat doen. Ga jij direct updaten? Of wacht je daar liever een tijdje mee?

Je smartphone en tablet updaten is belangrijk, omdat daarmee fouten en veiligheidsproblemen worden verholpen. Zie ook onze achtergrondinformatie over smartphone updaten. In deze update naar iOS versie 9.3 wordt bijvoorbeeld een veiligheidsprobleem met de Berichten-app opgelost. Ook zijn er nieuwe functies toegevoegd, waaronder:

nachtmodus die kleuren van je scherm aanpast, waardoor je beter zou kunnen slapen; beveiligen van notities met de vingerafdrukscanner; boeken en PDF-bestanden uit iBooks opslaan in en synchroniseren via de cloud.
Als je met het updaten tegen problemen aanloopt, of als je vragen hebt over nieuwe functies, dan is deze topic daarvoor de plek!

4 reacties

Software updates voor mijn iPad een iPhone zet er altijd direct op en dat geeft bij mij geen problemen.

De laatste OS update voor de MAC versie 10.11.1 El Capitan geeft echter het probleem dat iMovie projecten die al op je systeem staan niet meer te benaderen/ gebruiken zijn. Ik heb inmiddels bij de helmdesk en in America gemeld maar daar niets van terug gehoord.

😠
Reputatie 6
Badge +4
Basis uitgangspunt is altijd updaten. Alleen wil het soms net niet helemaal lekker gaan, zo ook bij 9.3 waar een paar storende bugs in zaten. Het mooie is wel dat dat zsm opgelost wordt en inmiddels is 9.3.1 al uit.
Badge
Na het installeren van een update op iPad (plm. jan. 2015) bleek de gewone standaard (de 'U' van USB betekent Universal) 1,5m verlengkabel, gebruikt voor het opladen, plotseling niet meer compatibel; een vuile streek vond ik dat, vind ik nóg, a.) omdat ik daardoor gedwongen werd tot nieuwe uitgaven, b.) omdat hierover in de info helemaal niets vermeld was
Reputatie 6
Badge +4

Na het installeren van een update op iPad (plm. jan. 2015) bleek de gewone standaard (de 'U' van USB betekent Universal) 1,5m verlengkabel, gebruikt voor het opladen, plotseling niet meer compatibel; een vuile streek vond ik dat, vind ik nóg, a.) omdat ik daardoor gedwongen werd tot nieuwe uitgaven, b.) omdat hierover in de info helemaal niets vermeld was

Geplaatst door consufred op Jul 4, 2016.
De vraag is of het een originele apple laadkabel betreft, ik vermoed van niet. Als dat wel zo is dan is ie waarschijnlijk gewoon stuk en kun je mogelijk gebruik maken van je recht op garantie.

Verder staat het gebruik van niet originele Apple onderdelen absoluut beschreven (Apple kennende) in de pagina's lange gebruiksovereenkomst die je geaccordeerd hebt toen je de upgrade uitvoerde.

Reageer