Consumentenbond.nl
Vraag

Upgraden naar windows 10 lukt niet

• 7 januari 2020
  • 23 reacties
  • 1069 Bekeken

Al vele dagen tijd besteed aan het upgraden van mijn PC van windows 7 naar windows 10.
Dit resulteert bij elke poging in de foutmelding Niet geïnstalleerd met foutcode 0X8007001F-0X20006, gevolgd door de tekst Mislukt in fase SAFE_OS met een fout tijdens REPLICATE_OC-bewerking.

De PC zelf is krachtig genoeg en heeft ook ruimte genoeg. Ik heb inmiddels alle op internet te vinden tips, trucks en opties geprobeerd, incl. cache legen, niet-windows software en antivirus programma  verwijderd, etc. . Alleen de “slimme” hulpprogramma's die men aanbied vertrouw ik niet. Wie weet de juiste bewerking of optie voor de oplossing?

23 reacties

Ik weet niet hoe dat licentietechnisch zit maar is het een idee om de schijf van de pc echt leeg te maken en direct van scratch een schone Windows 10 installatie met een bootable CD uit te voeren?

Hallo M.F.A.,

Waarom vertrouwt u de slimme hulpprogramma’s niet?

Ook ik heb nog maar ongeveer 7 dagen te gaan, maar ik vertrouw op dit hulpprogramma.

Ik ben ooit al 10 minuten op Windows 10 geweest, volgens mij ook met zo’n hulpprogramma.

Reputatie 6
Badge +5

Als het niet een home versie is, kun je bovenstaande hulpprogramma ook draaien in het ‘super administrator account’.

Een beetje bladerend, kwam ik nog een update tegen die het migratieproces “smoother” zou maken.

Ik bleek deze update zelf niet te hebben: KB3112343.

Zie alstublieft hier. Beetje omlaag scrollen.

Na een aanvankelijke mislukking, vond ik de update hier.

Reputatie 5
Badge +4

Hoeveel intern geheugen heeft je pc? Heb je alle beschikbare Win7 updates geïnstalleerd? Heb je de realtime beveiliging tijdens het proces wel uitgeschakeld? (alleen beveiliging van Windows Defender kun je ingeschakeld houden).

Reputatie 5
Badge +4

Gewoon met het hulp programma van Windows doen, zorg wel dat Windows 7 geupdate is tot nu aan toe. Als dat niet lukt staat er waarschijnlijk spyware op de PC die de update tegen houd pffff.

Ik heb alle laptops en pc`s met dit hulp programma gedaan.

Hallo M.F.A.,

Ook ik heb nog maar ongeveer 7 dagen te gaan, maar ik vertrouw op dit hulpprogramma.

Ik ben ooit al 10 minuten op Windows 10 geweest, volgens mij ook met zo’n hulpprogramma.

Onder “hulpprogramma” bedoel ik natuurlijk niet de updateprogramma's van microsoft zelf (die heb ik al geprobeerd), maar de “probleemoplossers” die onbekende sites aanbieden om te downloaden.

Oké!

Sinds gisteren zit ik op Windows 10.

Sinds ik een computer heb (bijna 9 jaar) is dit echt het ergste wat ik ooit heb meegemaakt.

Wat een ellende!

Sinds ik een computer heb (bijna 9 jaar) is dit echt het ergste wat ik ooit heb meegemaakt.

Wat een ellende!

https://www.seniorweb.nl/webwinkel/producten/boeken/windows-10-voor-senioren

Opnieuw een absurde reactie, heer Deen.

Opnieuw een absurde reactie, heer Deen.

Als andere mensen ermee kunnen werken lost een op de doelgroep toegesneden handleiding de onduidelijkheden wellicht op. Lijkt mij geen absurde gedachte.

Leest u het boek vooral zelf, heer Deen.

Het zal u goed doen.

Leest u het boek vooral zelf, heer Deen.

Het zal u goed doen.

Waarom? Ik werk al jaren met Windows 10 en heb nergens aangegeven dat ik het een ramp vind. Dat vind ik nou een vreemde suggestie.

Dan staan we nu quitte wat vreemde suggesties betreft.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo M.F.A.,

Onder “hulpprogramma” bedoel ik natuurlijk niet de updateprogramma's van microsoft zelf (die heb ik al geprobeerd), maar de “probleemoplossers” die onbekende sites aanbieden om te downloaden.

Gewoon die van Microsoft gebruiken daar zit geen troep in, wel eerst de bestaande versie updaten en herstarten en weer updaten tot er niets meer komt. Dan de virusscanner deinstalleren en dan het hulp programma gebruiken Als Administrator… aub

Reputatie 5
Badge +4

Ook de updates herstellen die zijn geblokkeerd

Ja, M.F.A. Hoogervorst, lukt het inmiddels al iets beter?

Hallo M.F.A.,

Gewoon die van Microsoft gebruiken daar zit geen troep in, wel eerst de bestaande versie updaten en herstarten en weer updaten tot er niets meer komt. Dan de virusscanner deinstalleren en dan het hulp programma gebruiken Als Administrator… aub

Alle voorgestelde suggesties heb ik eerder al geprobeerd, maar de upgrade stopt toch steeds weer met dezelfde foutcode.

Je kunt toch kiezen tussen schone installatie en alles behouden.

Heeft u ook al beide opties geprobeerd?

De eerder genoemde update KB3112343, is die bij u aanwezig?

En, heeft u een systeembestanden scan gedaan vóór de start van het Microsoft hulpprogramma?

Ik bedoel de scan “sfc /scannow”.

Er zijn diverse internetdraden over uw foutcode, zie ik nu.

En, heeft u een systeembestanden scan gedaan vóór de start van het Microsoft hulpprogramma?

Update KB3112343 geeft: “geldt niet voor deze computer”. De genoemde scan had ik al eerder uitgevoerd en heb ik nogmaals gedraaid met resultaat: “Geen schendingen gevonden”.
Helaas...de upgrade eindigt nog steeds in dezelfde foutmelding. 

Update KB3112343 geeft: “geldt niet voor deze computer”. De genoemde scan had ik al eerder uitgevoerd en heb ik nogmaals gedraaid met resultaat: “Geen schendingen gevonden”.
Helaas...de upgrade eindigt nog steeds in dezelfde foutmelding. 

Toch misschien een echte verse install doen?

Badge +8

Off-topic reacties zijn verwijderd.

Reageer