USB-stick formatteren

• 28 September 2021
  • 16 reacties
  • 256 Bekeken

Ik heb een USB-stick, 32GB, al eerder gebruikt en krijg nu bij inpluggen een melding: formatteren. Na de opdracht krijg ik bericht dat formatteren niet mogelijk is. Wat te doen?

16 reacties

Probeer eens een andere computer.

Reputatie 7
Badge +4

zit er soms een schuifje ‘read-only’ op?

Die melding krijg je ook, als de stick niet benaderbaar is.
Het kan ook een conflict met een ander usb apparaat zijn.
Soms is simpel een andere usb poort gebruiken de oplossing.
Ik heb het hier soms ook en moet dan het SD kaart apparaat even afkoppelen.

Jammer, maar het werkt niet. De stick wordt ook niet herkend.

Als ik een nieuwe stick invoer, krijgt mijn beeld allerlei paarsige pixels. Wat is dat nou weer?

Jammer, maar het werkt niet. De stick wordt ook niet herkend.

Als ik een nieuwe stick invoer, krijgt mijn beeld allerlei paarsige pixels. Wat is dat nou weer?

Geen idee maar ik blijf de indruk houden dat het niet aan het stickje maar aan uw computer ligt dus herhaal ik maar weer eens, probeer het even op een andere computer.

Badge +5

@JanDirk ik zie dat er al reacties zijn achtergelaten, maar het je nog niet is gelukt. Er zijn nu wel wat dagen overheen gegaan. Is het je inmiddels gelukt? Of kunnen we nog verder met je meedenken?

OP moet wel meewerken.

Nogmaals de vraag: wie of wat is OP?

Original/originele/oorspronkelijke Poster. Omdat ik soms te lui ben om naar boven te scrollen of nog luier. Soms maakt het de situatie in een discussie duidelijker dan de nickname zou doen.

Meestal zegt men dan TS (=Topic Starter).

Overigens zou ik willen pleiten voor het vermijden van alle niet algemeen bekende afkortingen.

Reputatie 4
Badge +4

Meestal zegt men dan TS (=Topic Starter).

Overigens zou ik willen pleiten voor het vermijden van alle niet algemeen bekende afkortingen.

Ik weet niet waar je dat op baseert, maar OP heeft de oudste rechten. Dat werd namelijk al gebruikt op usenet, het oudste gedeelte van het internet.

Dit zal dan wel liggen aan het feit dat ik het internet betrad in 2011.

Sinds 2011 was ik OP nog nooit tegengekomen.

Wel 10.000 keer TS.

Afkortingen scheppen heel vaak verwarring, vooral voor mensen die van meerdere markten thuis zijn.

Vermijd ze daarom. Afkortingen zijn gemakkelijk voor jezelf, maar niet voor anderen.

Trouwens: voor mij staat OP gelijk aan Orange Pekoe.

Reputatie 4
Badge +4

Trouwens: voor mij staat OP gelijk aan Orange Pekoe.

En dat zegt mij dan weer niets… :grinning:

@sandokanfirst 
Als je goed oplet, staat er ook “Topic Starter” achter de naam van de TS
Dat is nu eenmaal het taalgebruik in deze community.

En dat zegt mij dan weer niets…

Hieruit leid ik af dat u véél te weinig thee drinkt!

Een ernstige zaak.

Reageer