Consumentenbond.nl
Vraag

usb stick met video werkt niet op tv.

• 29 maart 2020
  • 16 reacties
  • 716 Bekeken

Ik heb een Philips flat tv van zo'n 10 jaar oud. Usb sticks werken alleen met data en foto's. Een Usb stick met video en een harddisk met films werken niet. Zijn er mogelijkheden om dit werkend te krijgen met een apparaatje wat je ertussen zet of zo.

16 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Onze oude Philips tv accepteerde alleen zeer bepaalde videoformaten, ik geloof .mp4 en.mov. Na conversie werkte bepaalde video’s dus wel. Wat zegt de handleiding van de tv? Welk type is het precies?

Anders moet je aan de gang met mediaplayers die je aan de hdmi aansluit.

Reputatie 5
Badge +4

Onze oude Philips tv accepteerde alleen zeer bepaalde videoformaten, ik geloof .mp4 en.mov. Na conversie werkte bepaalde video’s dus wel. Wat zegt de handleiding van de tv? Welk type is het precies?

Anders moet je aan de gang met mediaplayers die je aan de hdmi aansluit.

De laatste optie is ook de beste optie, met mediaplayers die je aan de hdmi aansluit.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb een oude tv en een redelijke nieuwe speler.
Maar soms zijn er bestanden(mkv) die het gewoon niet doen.
Je moet een mediaspeler hebben die echt regelmatig updates krijgt.
Of gewoon een pc of laptop met VLC speler er op.

Reputatie 1
Badge

@Jack b. Ik had ook een oude Philips met alleen usb en die accepteerde alleen .avi container met als codecs divx/xvid en geluid mp3.

Ook mocht de videobitrate niet meer bedragen dan 4000 anders ging het alsnog fout.

Even door een videoconverter halen en je weet het.

bedankt voor jullie reacties ,ik ga ze uitproberen..

Reputatie 7
Badge +6

USB sticks hebben ook een overdrachts snelheid. Voor een film naar tv streanen heb je een hige snelheid nodig. Als de stick het niet doet is de snekheid migelijk te laag. 

Hier op hardware.info is een test van USB-sticks uit 2018. Daar kan je zien hoeveel verschil er kan zijn in snelheid en wat heeft je tv minimaal nodig? Als je de film vanaf een laptop met SSD schijf en hdmi kabel streamt zal het wel snel genoeg zijn.

Reputatie 6
Badge +5

@Jan 
Ik heb er al een super snelle usb stick aan gehad.
Bij een film in extreem hoge kwaliteit is de usb poort te langzaam op de tv

bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +6

Ja, precies @Wortelstamper als de film hoge resolutie is, HD 1080p of zo, ik zie ook al 2160p, dan moeten er veel meer bytes per seconde door de USB aansluiting. Dan moet je naar hdmi. Op m'n arme PC van een heleboel jaartjes oud, lukt 2160p gewoon noet, dan krijg ik een berichtje dat ik HEVC codec moet kopen voor $0,99. Maar toen heb ik Media Player Classic erop gezet en dan doet 2160p het weer wel, maar wellicht in lagere p's. 

Ik denk trouwens dat ik moet werken aan een nieuw toetsenbord als ik kijk naar m'n vorige bericht, “streanen op hige snekheid”. Schande, zo kan ik niet voor de dag komen, m'n vingers zijn te dik voor een Android toetsenbord. Voortaan maar twee keer teruglezen. 

Reputatie 6
Badge +5

@Jan 
Ik gebruik VLC die heeft geen losse codec nodig.
1 uitzondering, versleutelde blu-ray daar moet je even de sleutel voor op de pc zetten.
Mijn G81 toetsenbord is al heel oud, nog met een DIN stekker...een topper.

Reputatie 7
Badge +6

Ik probeer net met VLC een 2160p film te spelen, ik krijg wel beeld maar dat stopt dan en het geluid gaat door. Ik denk dat mijn grafische kaart het niet trekt. Die heeft ook z'n tijd gehad.

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb ook nog zo'n oud ding, loopt op Linux mint.
Trok het niet meer met windhoos.
2160p heb ik niet daarop niet geprobeert.

Badge +8

Is het inmiddels al gelukt, @Jack b.:slight_smile:

Ik heb veel informatie. Ik weet even voldoende. Moet nu eerst even een en ander uitzoeken.

Bedankt allemaal.

Ik probeer net met VLC een 2160p film te spelen, ik krijg wel walgreenslistens beeld maar dat stopt dan en het geluid gaat door. Ik denk dat mijn grafische kaart het niet trekt. Die heeft ook z'n tijd gehad.

On my poor PC from a lot of years old, 2160p just fails, I get a message that I have to buy HEVC codec for $ 0.99. But then I put Media Player Classic on it and then 2160p works again, but perhaps in lower Ps. 

Reputatie 7
Badge +6

I landed on the same solution! I installed Media Player Classic too and with the right click of the mouse I choose it to play. Works fine with me. 

Reageer