Consumentenbond.nl

USENET

• 10 april 2017
  • 21 reacties
  • 4666 Bekeken

USENET zijn oplichters!

Hallo,

Ik ben opgelicht door een bedrijf dat zich usenet.nl noemt. Het vreemde is dat ze opereren in Duitsland, Groot Brittannie en San Marino Californië USA.

Ik had een proefabbonement genomen voor 2 weken, maar ik kon de software niet downloaden. Dus ik wilde het account opzeggen, maar ik kon niet vinden waar en ondertussen was er €85,- van mijn rekening afgeschreven en zit ik er aan vast tot oktober.

Ik heb op het Radar Forum gekeken en véél berichten ontdekt van andere mensen die ÓÓK opgelicht zijn. Ik heb aangifte gedaan. Hebben méér individuen hier ervaring mee?

[Gegevens in afbeelding afgeschermd door beheerder vanwege privacygevoeligheid]

21 reacties

Ik heb hier ook last van, en heb ook al een aanmaning gekregen van Tesch Inkasso. Hoe is dit bij u tot nu toe verder verlopen?
Op het aangegeven adres D-Gummrsbach, bevindt zich Tesch Inkasso GmbH met het eigen telefoonnummer: 0049-2261 6066200 (een ander doorkiesnummer dus).

Opvallend dat de brief in het nederlands geschreven wordt. Andere consumenten berichtten:

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=139803

https://www.klacht.nl/usenet/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/usenet.nl/details?companyId=8fde6eee-fe5a-4bc5-a3d5-ccb16109e833

http://www.usenet.de/nl/
Usenet.nl staat erg slecht bekend en is volgens mij ook recent op de vingers getikt, vraag me af of daar niet binnenkort de stekker uit gaat? Zijn betere providers te vinden, zie bv ook dit lijstje met beste Usenet Providers
Beste mensen,

Zo net ook een dreigbrief van Tesch media gekregen na al dik twee jaar de mail te hebben genegeerd nu eindelijk een brief.
Met een bedrag van 176,55 euro.
Wat nu te doen gewoon weer negeren of reageren graag advies.

Gr Jan
Reputatie 4
Badge +5
Dag @Kassels , vervelend dat er nu nog een brief volgt, dat verwacht je niet meer na twee jaar toch? Ben je lid van de Consumentenbond? In dat geval ontvang ik graag je lidnummer en telefoonnummer in een mailtje aan community@consumentenbond.nl, want dan vraag ik een van mijn deskundige collega's contact met je op te nemen. Of misschien helpt dit topic met (gratis) Geldgidsartikel je al een beetje op weg?

@A. Wierda , hoe is het destijds bij jou afgelopen? Bleef het bij de aanmaning van Tesch Inkasso of volgden er maatregelen?

Wendy
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Kassels,

Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heb je nog iets gehoord van Usenet/Tesch media?
Ik ben erg benieuwd!
Beste Monique,

Vandaag kreeg ik weer een aanmaning van in totaal 167,23 euro.
code:
Ik heb nu direct gebeld want het zit nu bij een incasso buro  AVITEO LTD

Ik kreeg een dame aan de telefoon Dione en vertelde haar dat ik vier jaar gelden een proefabonnement had geprobeerd.
Deze heb ik trouwens 1 keer proberen te gebruiken maar was zo slecht dat ik het niet eens verder geprobeerd meer heb.
Al met al vroeg zij om een mail waar in ik het abonnement heb afgezegd als ik ik die niet zo sturen zou ze gelijk een procedure starten tegen mij.
Nu heb ik gekeken maar ik kan niets meer vinden dat ik het afgezegd heb.
Wat nu te doen vind nu echt moeilijk gaan worden.

Mvg Jan
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Kassels,

Oei, dat klinkt erg vervelend.
Ik ben geen juridisch adviseur, maar ik kan je in ieder geval wel meegeven dat je hier meer over incassobureau's en je rechten terug kan vinden.
Belangrijk is om in ieder geval direct aan te geven dat je het niet eens bent met de incasso, omdat het incassobureau hierdoor tijdelijk moet stoppen met aanmanen. De procedure moet dus worden opgeschort. Je kan hiervoor de voorbeeldbrief op bovengenoemde pagina gebruiken.
Indien je deze per post verstuurd is het van belang dat je de brief aangetekend verzendt.

Verder ben ik benieuwd of je toevallig lid bent van de Consumentenbond? Zo ja, dan ontvang ik graag in een privébericht je lidnummer en/of postcode+huisnummer, zodat ons juridisch team contact met je op kan nemen.

Met vriendelijke groet,

Monique van de Beek
Beste Monique,

Ik ben idd lid ik zal zo spoedig mogelijk dit naar je versturen.

Mvg Jan
Reputatie 7
Badge +7
Ik zie naar je bericht uit @Kassels!
Gewoon niks betalen
Na 10 Brieven sturen met aanmaningen kopen ze zelf mee morgen nog een aanmaning ontvangen dat ze naar een advocaat gaan
Ik heb gebeld en gezegd ik ga nooit betalen vandaag niet morgen niet over jaar niet krijg te horen van mevrouw Sneijder dossier is al gesloten u hoeft niks meer te doen

neem de gesprek altijd op al u met ze belt

Ze sturen namelijk geen bevestiging
Badge
Beste Monique,

Vandaag kreeg ik weer een aanmaning van in totaal 167,23 euro.
code:
Ik heb nu direct gebeld want het zit nu bij een incasso buro  AVITEO LTD

Ik kreeg een dame aan de telefoon Dione en vertelde haar dat ik vier jaar gelden een proefabonnement had geprobeerd.
Deze heb ik trouwens 1 keer proberen te gebruiken maar was zo slecht dat ik het niet eens verder geprobeerd meer heb.
Al met al vroeg zij om een mail waar in ik het abonnement heb afgezegd als ik ik die niet zo sturen zou ze gelijk een procedure starten tegen mij.
Nu heb ik gekeken maar ik kan niets meer vinden dat ik het afgezegd heb.
Wat nu te doen vind nu echt moeilijk gaan worden.

Mvg Jan

Ik meen dat zelfs een incassobureau moet aantonen dat jij NIET hebt opgezegd. Bij een volgende keer dreigen met een rechtszaak waarbij jij hen dwingt met bewijzen te komen waaruit blijkt dat jij een lopende abonnement hebt. Kunnen ze vast en zeker wel aantonen...... (dus niet).
Het is aan hun om aan te tonen dat je een abonnement hebt genomen. Het is aan jou om eventueel aan te tonen dat je hebt opgezegd. Een bedrijf kan nooit aantonen "dat je niet hebt opgezegd".
Badge
Van wie de incasso aanmaning ook komt en om welke reden dan ook en hoe ze staan te dreigen met allerlei maatregelen, incassobureaus hebben weinig tot geen juridische poot om op te staan. De meeste malafide incassobureaus hanteren methodieken die het daglicht niet kunnen verdragen en riekt naar criminele intenties. Een incassobureau mag niks meer en niks minder doen dan een betalingsherinnering sturen en daarna, na een bepaalde termijn, een herinnering sturen. Blijft betaling uit, dan sturen ze de zaak door naar een gerechtsdeurwaarder (ooit es afgevraagd waarom vele gerechtsdeurwaarders ook een incassobureau "in huis" hebben??). Incassobureaus mogen geen aanmaningen sturen met dwangmaatregelen.

En wat het belangrijkste is, NOOIT EN TE NIMMER BETALEN!!!

Als je de zaak niet vertrouwt, nooit overgaan tot betalen! Krijg je zo'n brief, zoek het uit op internet of er meer klachten zijn en wat mensen ook vergeten, bel het bedrijf zelf ook ( en nee, niet het incassobureau zelf!) en vraag om een bevestiging.

Dus in het geval van Martijn van der Hoeven met Usenet, zelf even Usenet bellen om te vragen of het klopt. En vraag dan of ze een bevestiging willen sturen per brief of email. Sta je gelijk stukken sterker juridisch gezien.
Badge
Ik heb het zelfde probleem heb ooit voor mijn werk (moest een Windows hebben zonder registratie nummer) mij aangemeld voor een proef periode. na dat mijn gegeven niet door Spotnet geaccepteerd werd. direct geprobeerd op te zeggen. maar naar 6 keer een button met doorgaan kom je uit eindelijk bij een mededeling , problemen met in loggen of wilt u opzeggen bel dan met 0049..... als je deze belt geen gehoor. met de ECC Het Europees Consumenten Centrum (ECC) gebeld https://www.eccnederland.nl/nl/home
Ik heb bij hun mijn klacht gisteren 12-7-2018 neer gelegd nadat ik een brief had dat ik 177,55 moet betalen binnen 10 dagen.
zei sturen het door naar hun duitse colega en deze gaan er dan verder mee aan de slag.
ook gelijk een mail gestuurd naar het incasso bureau Tesch Inkasso
Vandaag 1 dag later krijg ik deze .
Sehr geehrte Frau Elzer,

vielen Dank für Ihre Nachricht.
Die hier angemahnte Rechnung war bereits vor Ihrer Kündigung fällig.
Bitte schauen Sie in die die Kündigungsbestätigung, die Sie von unserer Mandantin erhalten haben.
Da Sie sich im Zahlungsverzug befinden, bitten wir Sie den Betrag in Höhe von 170,55 EUR umgehend auszugleichen.
Mit freundlichem Gruß
Tesch mediafinanz GmbH
---------------------------------------------------------------------------------
code:
Bedankt voor je bericht.

De factuur die hier werd aangevraagd, was vóór uw annulering verschuldigd.

Neem een ​​kijkje op de kennisgeving van annulering die u van onze klant hebt ontvangen.

Aangezien u niet betaalt, vragen wij u om het bedrag van EUR 170,55 onmiddellijk te vergoeden.

Met een vriendelijke groet

Tesch mediafinanz GmbH

vandaag weer met de ECC gebeld en zei zeggen gewoon niet betalen en je niet onder druk te zetten.
Mocht er een zitting komen gewoon niet reageren in de mom dat je de duitse/engelse taal niet machtig bent. sterke nog jij zit in Nederland en moet het dus ook voor de Nederlandse rechter verschijnen mocht het zover komen. volgens de ECC gaan ze echt niet zover
Ramon
Blijft hier ook maar doorgaan met aanmaningen.
Ik had zelfs 2 accounts, 1 netjes betaald en opgezegd omdat het product niet was wat ik zocht.
Kreeg ik alsnog gezeur door het zogenaamde andere account, ik heb meerdere mails gestuurd naar usenet met de vraag of ze mijn opzegging wilden bevestigen en mij uit hun systeem wilde verwijderen en mij nooit meer te contacteren.
Na lang volhouden heb ik de bevestiging gekregen, maar het 2e account bleef een probleem tot de dag van vandaag.
Iemand tips hoe ik daar netjes vanaf kan komen zonder dubbel te betalen?
@J. kapitein Daar kom je niet vanaf, die blijven het eeuwig proberen.
Reputatie 7
Het is niet zoals het hoort maar dat is hun werkwijze ook niet. Zeg dat je de nodige informatie over het bedrijf hebt verzameld en maak ze wijs dat je een procedure gaat beginnen, dat kan weleens helpen maar niet iedereen trapt daarin.
https://toughnickel.com/scams-fraud/Is-Usenetnl-a-scam

DIT BETREFT EEN INTERNATIONALE SCAM.
Badge

Ook ik ben in de zwendel van usenet beland. Dit is nog eens Amerikaans zakendoen: de klant een zetje geven en hem voor veel geld niets bieden. Op de usenet.nl site kon je een proeftijd aanvragen:

gratis voor 1 euro (?). Die werkwijze met gebruikersgroepen beviel mij totaal niet en ik wilde meteen van usenet af. Contact met ze is vrijwel onmogelijk. De telefoon is altijd bezet en email kan niet worden verstuurd. Men vermoedde het al: binnen 24 uur na het einde van je proeftijd wordt er direct € 81,45 van je rekening afgehaald.

Dat had alleen voorkomen kunnen worden met een dure afzeggingsbrief naar San Marino in  Italië. Ik heb nooit iets van usenet afgenomen, zelfs nooit ingelogd op het account dat ze mij aanboden. Ook ontdekte ik iets vreemd: ze verminken jouw email data. Probeer maar eens in te loggen:  karakters verdwijnen vaak foutief en dat is geen scroll effect. Wordt na veel proberen

het emailadres correct aangegeven en goedgekeurd (groene tag en vink) dan mislukt jouw wachtwoord. Of omgekeerd. Soms lukt het met prutsen. Usenet is niet te beroerd om jou te weerhouden af te zeggen om elke verbinding te saboteren.

Ik geef het echter niet op. Ik heb die 81,45 laten storneren en kreeg ze dezelfde dag alweer terug.

Ze zullen echter terugkomen. Ik ben ze voor en zal een afzeggingsbrief naar San Marino sturen. 

Gebleken is dat er sprake is op internationale oplichting door een betaald abonnement direct aan een proefperiode te koppelen. De cliënt wordt hierbij regelrecht belazerd ook heeft hij niets bij

usenet.net besteld.

wat stom wat stom wat stom, ook ik trapte in deze valkuil… nu pas lees ik natuurlijk jullie forum en zie ik dat het helemaal niet klopt. ik heb een herroepingsformulier ingevuld, staat helemaal onderin de mail in de kleine lettertje, ingescand, opgeslagen en meteen geretourneerd met een pissig mailtje. hoop dat het werkt. ik heb in elk geval dit document dat ik meteen opgezegd heb en de mail opgeslagen dat ik het op deze datum heb teruggestuurd.

Reageer