Consumentenbond.nl
Beantwoord

veiligheid wifi speaker

• 20 november 2020
  • 5 reacties
  • 214 Bekeken

Ik gebruik een adson WiFi speaker. Deze heeft een eigen WiFi netwerk en dat netwerk is niet beveiligd. Kan iemand via die speaker op ons Ziggo netwerk komen? Zo ja, wat moet ik doen ter beveiliging?

icon

Beste antwoord door A. Deen 20 november 2020, 18:37

Ik interpreteer het zo, dat als die apparatuur de verbinding kwijt is met uw netwerk dat ze een eigen Adson netwerk proberen op te zetten. Nadat u de verbinding herstelt houden ze daar dus mee op. Het lijkt een of/of kwestie, dus al zouden ze een open Adson netwerk opzetten dan is er per definitie geen contact (meer) met uw eigen netwerk of er is verbinding en geen noodzaak voor een eigen netwerk.

Een ding is zeker, uw eigen apparatuur maakt zeker geen verbinding met dat Adson netwerk dus kan niemand via dat netwerk bij uw apparatuur komen. Ik denk niet dat u een risico loopt.

Bekijk origineel

5 reacties

Wat bedoelt u met een “eigen netwerk”, maken ze geen gebruik van uw wifi router? Zo nee dan is er geen verbinding tussen die speakers en uw Ziggo netwerk dus kan iemand er ook geen gebruik van maken om op uw Ziggo netwerk te komen.

Ik heb net nog even gekeken. De Adson Audio pro zit nu op ons ziggo Netwerk, en ik zie niet dat ze zelf nog een WiFi signaal uitzend. Maar soms (komt voor als de koppeling verloren is gegaan en ik haar opnieuw moet koppelen) zie ik bij de beschikbare netwerken op mijn iPhone ook een onbeveiligd Audio pro netwerk. Ik snap het niet goed, en hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg.

Ik interpreteer het zo, dat als die apparatuur de verbinding kwijt is met uw netwerk dat ze een eigen Adson netwerk proberen op te zetten. Nadat u de verbinding herstelt houden ze daar dus mee op. Het lijkt een of/of kwestie, dus al zouden ze een open Adson netwerk opzetten dan is er per definitie geen contact (meer) met uw eigen netwerk of er is verbinding en geen noodzaak voor een eigen netwerk.

Een ding is zeker, uw eigen apparatuur maakt zeker geen verbinding met dat Adson netwerk dus kan niemand via dat netwerk bij uw apparatuur komen. Ik denk niet dat u een risico loopt.

Het klinkt heel logisch en is geruststellend, hartelijk dank!

Het zou een ‘wifi direct’ kunnen zijn.
Gebruiken ze vaak om via een app direct het apparaat aan te spreken.

Reageer