Consumentenbond.nl
Vraag

Vergrendelscherm laptop instellen

• 17 februari 2021
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Sinds ruim een week een nieuwe laptop met Windows.

Alles functioneert prima echter toch een klein probleempje.

Al na korte tijd inactiviteit van de computer springt ie op de screensaver. Dit is geen probleem maar na weer activeren dmv een beweging met de muis is de laptop op vergrendelscherm gesprongen en moet ik weer mijn code invoeren om mijn vergrendelscherm te ontgrendelen.

Hoe kan ik dat veranderen.

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Dit is een bekende en vervelende klacht.

Als u linksonder op de Windows knop drukt en in het zoekveld netplwiz typt. Dan enter drukt dan krijgt u de mogelijkheid om dit uit te zetten. In het scherm.staat iets als ,, vraag om.een wachtwoord om Windows te ontwaken.  

Vinkje uitzetten dan even Windows opnieuw starten.

Succes.

Laat ik ten eerste zeggen dat het helemaal niet zo onverstandig is om dat zo te laten. Maar mocht u dat toch willen, type “screen saver” (bij mijn weten werkt de Engelse term altijd ook al is het een Nederlandstalige installatie) in het start menu, kies het control panel onderdeel dat er dan komt, en u kunt dan op dit stukje wat aanpassen:

Reputatie 5
Badge +4

Klik op Start, Instellingen, Systeem, Energiebeheer en Slaapstand, en klik dan rechts op de link bij, Extra Energie-Instellingen. Daar klik u op Schema instellingen wijzigen, “Geavanceerde energie instellingen wijzigen” Verander daar wat u wilt instellen en klik na elke aanpassing op Toepassen. U kan zelfs daar het WW uitzetten als u dat wilt Stel zeker bij de aan/uit knop in dat de laptop uitgaat en niet gaat slapen. Anders kan u bij problemen de laptop nooit uitzetten, maar dan zet hij hem in slaap.

Badge +8

Hi @H.J. Slot, genoeg aanwijzingen hier van Communityleden :relaxed:  Is het je ondertussen gelukt?

Ja, inmiddels is het gelukt. Ik moest kijken bij het aanmeldscherm en toen was ik er uit.

Groet,

Herman

Reageer