Consumentenbond.nl

Vermoeiend gedoe met KPN

• 10 mei 2015
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

Sinds 2010 heb ik een All in One KPN-aansluiting thuis. Nooit problemen mee gehad. Nu willen we ergens buiten een z.g. Chalet aanschaffen, waar andere "gasten" ook zo'n aansluiting hebben. Dat heb ik dus ook aangevraagd bij de KPN, maar omdat ik ( in tegenstelling tot wat mij telefonisch beloofd werd) niets ontving, weer de KPN gebeld. Kreeg te horen dat ik daar op die camping gÉÉn aansluting kon krijgen. Er stond een "rood kruis" bij mijn aanvraag, hetgeen mij toegelicht zou worden middels een "weigerbrief" met een tel.nr en een persoonlijke code.

De "gewone" call-centre medewerkers kunnen mij niet vertellen waarom: hoogstens dat het een computerfoutje zou betreffen, want ik ben een prima betaler/klant. Maar navraag op de camping, ook van de huidige eigenaar, die ook naar de KPN heeft gebeld leerde dat "slechte klanten" geweigerd kunnen worden: zÓ sta ik dus nu te boek op die camping!! Ik heb mijn Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld, en die mogen wat mij betreft ook een klacht wegens "aantasting van eer en goede naam" bij KPN indienen. Niet alleen heb ik een goed inkomen, ook heb ik vorig jaar een erfenis gehad die me in staat stelt een fors pakket KPN-aandelen te kopen ( wat ik niet wil....).

Kent iemand dat soort gedoe met KPN, en wat kan je er meer aan doen dan hetgeen ik er aan gedaan heb?

5 reacties

De aanhouder wint, als u vindt dat KPN een beoordelingsfout heeft gemaakt dan is het een kwestie van volhouden. In uw verhaal lees ik dat u feitelijk nog aan het gissen bent waarom uw aansluiting geweigerd is. Dat zult u eerst duidelijk moeten hebben voordat u uberhaupt verdere stapoen kunt ondernemen. Uiteindelijk wilen KPN en u hetzelfde, zij een klant erbij en u een aansluting.
Ik had gedacht/gehoopt dat nÀ het inmiddels oude verhaal van Joep van het Hek rond Providers men daar die bureaucratische streken wel had afgeleerd, maar niet dus. De genoemde "weigerbrief" komt na drie tot vijf werkdagen, en wanneer er zoals in mijn geval een weekend tussen zit wordt dat dus een week Weet iemand of de KPN nog steeds de enige provider is die ( er moet gegraven worden voor de aansluiting) dat "moet" doen? Als andere providers dat ook zouden doen is KPN niet alleen een nieuwe aansluiting kwijt, maar ook mij als huidige klant.
Maar wat is nou de reden van de weigering?
Dat weet ik nog niet: 's maandags komt er geen post, en eerst moet ik de z.g. weigerbrief ( met speciale code en tel.nr) ontvangen. Als ik die brief a.s. woensdag nÓg niet ontvangen heb draag ik de hele kwestie over aan mijn Rechtsbijstandsverzekeraar. Die heb ik al op de hoogte gesteld en komt direct in actie indien nodig. Maar ik hoop dat zo'n ongetwijfeld langdurige procedure niet nodig is. Zodra ik meer weet meld ik dat hier.
Nog steeds geen "weigerbrief" en tel.nr, dus maar weer eens 0800-0402 gebeld. Nu kreeg ik opeens wÉl het telnr. van een afdeling die er over zou gaan, in Rotterdam. Weer het hele verhaal verteld, maar vervolgens doorverbonden met een tel.nr. in Groningen. Daar zat een mevrouw die er-- deels-- over ging. Er waren in het verleden moeilijkheden geweest met anderen op die camping, vandaar dat er ook bij mij "moeilijk"gedaan werd. Maar, volgens deze mevrouw die in mijn betalingsgeschiedenis kon kijken, zou ik "hoogstwaarschijnlijk" voor 99,9 %" wÉl aangesloten worden: ik moest de brief daarover maar afwachten. Dat het nog geen 100 % was kwam omdat ze het eerste nog aan een collega ( ik neem aan haar baas) moest voorleggen. Vervolgens meldde ik haar dat ik iv.m. de mijn voorwaarde voor koop van het Chalet ( een werkende Internetverbinding) binnen vijf dagen een beslissing van ze verwacht. Anders gaat de boel over naar de Recchtsbijstand, die i.v.m. eerdere verhalen van KPN aan de huidige eigenaar ( misschien ligt het aan de kredietwaardigheid van de koper, ik dus) wat mij betreft de KPN voor de Kantonrechter daagt i.v.m. "aantasting van eer en goede naam" ( WvS art, 261.1). Moeten ze maar niet sollen met een oudere jurist en mag een jongere collega zich hier mee bezig houden. Wat heb ik ontzettend genoeg van die KPN, en dat zullen ze merken ook.

Reageer