Consumentenbond.nl

Versio Cloudbox: wat een flop!

• 3 november 2014
  • 0 reacties
  • 256 Bekeken

Geachte lezer, Per omgaande schrijf ik graag een waarschuwing. Het betreft hierbij de 'cloudbox VPS' van Versio BV te Leeuwarden. Een paar maanden geleden moest ik overstappen van fysieke eigen servers naar virtueel gehoste servers, en ik las veel goede reviews over het bedrijf Versio BV met Cloudbox VPS. Een groot voordeel is dat je met het aantal 'boxes' wat je hebt, meerdere dingen kan doen. Zo kan ik met het 4x cloudbox pakket 2 betere servers maken, of 4 matige servers. De mogelijkheden leken eindeloos. Op internet en hun website niets dan lof en trots, dus het leek me het gokken waard. Vervolgens, bij het bestelformulier, kreeg ik de keuze. 3 maanden, 6 maanden of 12 maanden. Ik dacht, we proberen het uit, dus ik kies voor 3 maanden. En in die eerste 3 maanden werkte alles prima. Nergens last van, geen enkel probleem. In de 3 maanden die daarna volgden, kwamen de problemen naar voren. Ik ontdekte dat het systeem nog helemaal niet afgebouwd was - er misten veel functies, vaak waren de keuzemogelijkheden die ze op hun website beloven te hebben niet eens aanwezig. Op het internet las ik dat Versio BV fora e.d. betaalt om negatieve reviews niet te tonen, waardoor ik begreep dat alle reviews positief waren. Inmiddels stapelen de problemen zich op: het IP adres wat mij aangeboden is door Versio BV staat op een blacklist, een webserver draaien waarmee ik ook kan mailen kan dus niet. Soms vallen de virtuele machines uit - ik krijg dan de melding dat hun fysieke server niet genoeg RAM heeft. Dat gaat echt te ver - je beloofd je klanten iets, en vervolgens werkt het niet omdat je je eigen zaken niet goed voor elkaar hebt. Ze hebben dus waarschijnlijk te veel users per fysieke machine. Na het zoeken van contact kreeg ik het advies te verhuizen naar een andere fysieke server, wat ongeveer 1 week werkte. Hierna hetzelfde probleem. Inmiddels was ik het wachtwoord verloren van mijn vps beheer paneel. De wachtwoord herstel mail kwam aan, maar de link werkte niet. Na contact met de support moest ik handmatig de URL aanpassen!!!! Ik besloot te stoppen met het afnemen van Cloudbox VPS van Versio, en over te stappen naar een ander bedrijf. Nog geen week later vond ik een aanmaning in mijn mailbox: een negatief saldo van 113 euro in mijn 'online portomonnee', en dat moest aangevuld worden, anders zou er een incassobureau ingeschakeld worden. Na het nogmaals goed doorlezen van de voorwaarden, stond ergens tussen de regels door dat je een product aanschaft voor 1 jaar, tenzij anders aangegeven op de website. Ik zocht contact met de helpdesk, om vervolgens te horen dat de 3 maanden van de website over de betaaltermijn gingen - en niet over de contractduur. En als laatste wil ik het nog even hebben over hun online portomonnee. Ze hebben het over 'geen addertjes onder het gras', en hebben overal staan dat er geen transactiekosten aan verbonden zijn. FOUT. Om je online portomonnee saldo op te laden, betaal je namelijk gewoon transactiekosten. Al met al wil ik jullie graag waarschuwen: pas op met Versio BV, het is een bedrijf met een zeer slechte service die niet waar kan maken wat ze beloven. Een iets duurdere oplossing zorgt er uiteindelijk voor dat je goedkoper uit bent.

Met vriendelijke groet, Jurrian Nijland

0 reacties

Geen reactie

Reageer