Verzenden van mails lukt niet altijd

• 17 January 2015
  • 3 reacties
  • 378 Bekeken

Mijn Internet-provide is KPN en ik heb een hetnet-emailadres. Met mijn telefoon kan ik prima mailen en mails ontvangen wanneer ik verbonden ben met mijn eigen Wifi. Wanneer ik echter verbonden met via 3G of de Wifi van het bedrijf waar ik werk, kan ik wel mails ontvangen maar niet versturen. Ook op mijn laptop kan ik met bijv. Thunderbird wel thuis mails sturen, maar niet op het bedrijf. Waar kan het aan liggen dat ik geen mails kan sturen via 3G of via een ander Wifi-netwerk? Is dit een of andere beveiligingsinstelling?

3 reacties

Dat komt doordat de uitgaande email server (smtp) van KPN alleen toegankelijk is wanneer je op het KPN netwerk zit. Zodra je op een ander netwerk zit (bijv via mobiele provider/3G of Wifi elders) dan weigert de smtp email server van KPN de verbinding. Dit kun je proberen op te lossen door een tweede uitgaande email server toe te voegen met de gegevens van de mobiele/3G provider.

Je zou het eventueel ook via gmail kunnen doen, even een gmail account aanmaken en je kpn email adres daar toevoegen als geldig afzend adres. Dan kun je gebruik maken van de uitgaande mailserver van gmail.
Reputatie 5
Badge +6
Zie ook https://www.schoonepc.nl/vragen/nb62-02_verzenden_email_andere_locaties.html .
Dat euvel kom je overal elders tegen, ik gebruik dan "webmail" van UPC.

Reageer