Consumentenbond.nl

Verzwegen gezondheidsrisico's draadloze technologie

Reputatie 3
Badge +3
Onderstaand artikel is belangrijk, voor uw eigen gezondheid en die van uw kinderen. Ik hoop dat u de moeite wilt nemen om het helemaal te lezen. Lees daarna wat u zelf kunt doen.

Voor achtergrondkennis lees eerst dit artikel eens van een aanvankelijk sceptische arts:

http://www.ortho-medicine.com/uploads/1/4/9/9/14995388/ziekten_bestaan_niet_deel_3..pdf

En neem hier ook kennis van:

http://www.ninefornews.nl/straling-mobiele-telefoons-gevaar/

De waarheid over draadloos

Leven in een wereld vol draadloze technologie. De schadelijke effecten ontkend. Waar gaan we naartoe?

"Niet bewezen" is (echt) een leugen.

De waarheid is dat vele duizenden gedegen wetenschappelijke onderzoeken stelselmatig worden genegeerd, ontkend, onder tafel geschoven, tegengewerkt. En dit gebeurt allemaal op het hoogste politieke niveau. Hier wordt een grootschalig en welbewust doofpotbeleid gevoerd. Onze overheid geeft een hogere prioriteit aan de commerciële belangen van de telecomindustrie en haar eigen financiële belangen dan aan de gezondheid van de burgerbevolking en alles wat leeft. Wie heeft er nog vertrouwen in onze regeerders?

Blijkbaar nog steeds het gros van de mensen. Alle waarschuwingen van onafhankelijke artsen en wetenschappers worden in de wind geslagen. Zij worden tegengewerkt of zelfs bedreigd (bijv. Dr George Carlo). Vele elektrogevoeligen lijden onder Wifi en alle draadloze toepassingen en leiden een onzichtbaar bestaan. Er is weinig protest en degenen die protesteren worden genegeerd. Petities verdwijnen in de la en brandbrieven worden weggemaakt.

De waarheid is dat onderzoeken die geen schadelijke effecten aantonen zijn gefinancierd door de telecomindustrie en/of zijn gemanipuleerd om de "juiste" resultaten op te leveren. De Wereld Gezondheidsorganisatie is niet objectief, vanwege links en belangen richting de telecomindustrie. En op basis hiervan wordt het beleid gevoerd. Dit is allemaal al lang en breed aangetoond en bewezen.

De waarheid is dat er inmiddels een indrukwekkende bulk aan onafhankelijk wetenschappelijk goed uitgevoerd onderzoek beschikbaar is, dat alle reden geeft tot ongerustheid. De draadloze technologie is een langzame sluipmoordenaar. Ook dit is al lang bewezen en bekend, ook bij de overheid.

Een biologisch feit is dat de menselijke hersenen communiceren door middel van elektrische signalen. De hersenen sturen de organen aan. Het menselijk lichaam gedijt het beste bij de natuurlijke frequentie van de aarde (7,83 Hz). Het is niet moeilijk voor te stellen dat wij met z'n allen bezig zijn om deze natuurlijke frequentie steeds meer te overstemmen met de onnatuurlijke frequenties van al onze draadloze toepassingen. Het menselijk lichaam kan dat tot op zekere hoogte compenseren, maar niet jarenlang.

Ondanks alle waarschuwingen vinden wij het goed dat onze kinderen dagelijks thuis en op school worden blootgesteld aan een scala aan schadelijke straling. Kinderhersenen zijn nog in ontwikkeling en extra kwetsbaar.

Waarom gebeurt er niets? Er zijn diverse redenen:

- financiële belangen overheid (zij innen miljarden aan telecomgelden)

- commerciële belangen telecom (miljardenbusiness)

- smartphone verslaving (doelbewust opgezet: een verslaafde bevolking protesteert niet)

- zakelijke en economische afhankelijkheid van draadloze communicatie

- overheid en telecom vrezen schadeclaims als de waarheid bekend wordt

Wat is er nodig? In ieder geval:

- eerlijke voorlichting ter bewustmaking van het grote publiek

- veilige normen voor straling, gebaseerd op biologisch wetenchappelijk onderzoek

- veilige technieken inzetten: de knowhow is al lang aanwezig

Als we in dit tempo doorgaan -en alles wijst daarop- zal alles ziek worden en sterven: vogels, bijen, bomen, planten en uiteindelijk ook de mens. Omdat wij als mensen afhankelijk zijn van al het andere leven, want alles hangt samen met alles. Geen bijen = geen voedsel. Geen vogels = insectenplagen.

Waar is het einde? Wanneer is ontkennen niet langer mogelijk? Als kinderen ziek worden en niet meer naar school kunnen? Als er steeds meer uitbarstingen van kankergevallen ontstaan? Als het vee gek en ziek wordt? Of als alle bijen dood zijn? In dat laatste geval hebben we niet lang meer. Slechts twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke stupiditeit.

Hoe Corrupt is de Overheid?

Heel erg corrupt, als je het rapport van Transparency International Nederland mag geloven. De beerput van schandalen is schrikbarend diep.

En toch geloven we deze zelfde overheid die ons voorhoudt dat elektromagnetische straling van zendmasten, WiFi en al onze draadloze technologie, ongevaarlijk is en geen risico vormt voor de gezondheid. Deze "zekerheid" is gebaseerd op door de telecomindustrie gefinancierd onderzoek. En uitgedragen door de Wereld Gezondheidsorganisatie, die bewezen links heeft met de telecomindustrie.

Hoe naïef moet je zijn om dit te (willen) geloven?

Het is natuurlijk ook pas de eerste keer dat de overheid opzettelijk gezondheidsgevaren voor het publiek verzwijgt (maar niet heus). Hoe betrouwbaar is de overheid? Deze vraag mag ieder voor zich beantwoorden:

http://www.corruptie.org/corruptie-bij-de-overheid-wordt-zwaar-onderschat/

https://ejbron.wordpress.com/2013/10/13/de-schrikbarende-corruptie-van-bestuurders-in-nederland/

http://achterdesamenleving.nl/elke-vorm-van-regering-is-al-vanaf-de-start-corrupt/#.WLGoNlXhAr8

http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/meer-corruptie-in-publieke-sector-geen-zicht-op.6261839.lynkx

Voor degenen die onrustig worden van dit verhaal: we kunnen wel degelijk iets doen.

1) Thuis Internet en telefoon weer aan een kabeltje of zet 's nachts de WiFi uit.

2) Weiger draadloze toepassingen en domotica

3) Teken de petitie gericht aan de WHO:

In niet mis te verstane woorden doet ex-WHO-medewerker Olga Sheean een oproep aan de WHO om de gezondheidsrisico's van de draadloze technologie onder ogen te zien. Zij zegt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de WHO de wetenschappelijke feiten zal moeten onderkennen.

Het hele verhaal over het acute gevaar van draadloze technologie: het ontkennen van het wetenschappelijke bewijs, de corruptie-cascade en de verontachtzaming van de mensheid. De digitalisering heeft ons veel goeds gebracht maar draadloze techniek is levensbedreigend, al na enkele minuten ver onder de huidige blootstellingsnormen.

Dit document is te downloaden via: http://olgasheean.com/who-harm/

En de petitie is te ondertekenen op: https://olgasheean.com/who-emf/

En voor degenen die dit hele verhaal tot op de bodem willen uitpluizen, hier is alle info verkrijgbaar:

http://straling.gerelateerd.nl/

Het topic is gesloten voor reacties

270 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Het is heel makkelijk om angst te zaaien op dit gebied. En op zich geldt: als je zonder kunt en het zekere voor het onzekere wil nemen, gebruik dan geen draadloze tech. Bedenk wel dat je continu omgeven bent met de draadloze technologie van andere.

Ik vermoed dat u zodanig overtuigd bent van wat u hier boven deelt, dat het weinig uitmaakt wat ik zeg. Maar ik vind het onwaarschijnlijk dat geen/weinig gerespecteerde media dit aan de kaak zou stellen, als het echt zo zeker zou zijn. Maar in de media die ik als respectabel zie, zie ik tot nu toe alleen artikelen dat vooralsnog er onvoldoende reden is om aan te nemen dat je geen wifi (en gsm en andere draadloze technologie) meer moet gebruiken . Maar mogelijk voert u dan aan dat al die media wordt gecontroleerd door een corrupte overheid.

Maar zie bv http://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/cause... , https://www.howtogeek.com/234817/dont-worry-wi-fi-isnt-dangerous , https://www.theguardian.com/technology/askjack/2012/sep/27/wi-fi-health-risks en http://time.com/4508432/what-is-wifi-radiation-cancer/
Ik heb het verhaal gelezenen geconcludeerd dat dit wat mij betreft baarlijke nonsens is.
Reputatie 1
Badge +1
Thahh. Dan waag ik het hier te zeggen het niet eens te zijn met de voorgaande schrijvers. Ik geloof wel degelijk dat elektromagnetische straling invloed op hersencellen en onze gezondheid heeft. Daar werd al vele jaren geleden voor gewaarschuwd door radiozendamateurs en radartechnici.

Ik doe mij mobietje niet weg maar zet meestal de speaker aan en het hou dat ding niet tegen mijn hoofd. Dat scheelt enorm. Alleen al een mobiel vlak naast je op het nachtkastje leggen is niet goed. Dat apparaat zend constant een signaal uit om aan de dichtstbijzijnde praatpaal om te laten weten dat hij er ook nog is.

Logischdat Nokia (in het verleden) en Samsung en Apple nu beweren dat het niet schadelijk is. Zou ik ook zeggen in hun plaats. En pas ook op met wetenschappers die onderzoek doen. Vaak is dat in opdracht van en betaald door deze fabrikanten...
Mijn mobiel ligt niet op het nachtkastje en ik bel erg weinig mobiel. Toch zijn er veel onderzoeken te vinden die het wel schadelijk maar ook veel onderzoeken die het niet schadelijk vinden. Ik geloof best dat het schadelijk is en ik geloof ook wel dat overheden niet open en eerlijk zijn over dit soort zaken. Dat zijn ze ook niet over aardbevingen door gaswinning. Toch denk ik dat we zaken in perspectief moeten plaatsen. En als er nou gewoon eens een onderzoek zou zijn waar eerlijk en objectief een effect zou worden vastgesteld (zonder al die complot theorieën) zou iemand er ook nog wat aan hebben. En willen we zonder ? Nee. Dus geef ons oplossingen, geen problemen.
Reputatie 1
Badge +1
Fred,

Oplossingen zijn:

Op het nachtkastje een armlengte bij je vandaan leggen

Via de speaker spreken

Via een oortje spreken.

In de auto via een buitenantenne. (je auto is een kooi van Faraday)

Maar misschien worden wij er wel immuun voor. Misschien zijn bij iedereen die hersencellen wel afgestorven en merkem we het niet.

Fred,

Oplossingen zijn:

Op het nachtkastje een armlengte bij je vandaan leggen

Via de speaker spreken

Via een oortje spreken.

In de auto via een buitenantenne. (je auto is een kooi van Faraday)

Maar misschien worden wij er wel immuun voor. Misschien zijn bij iedereen die hersencellen wel afgestorven en merkem we het niet.

Geplaatst door Gerrit250 op Mrt 6, 2017.

Je vergeet helemaal het afschermen van het hoofd door middel van een aluminiumfolie bedekking. Is per slot van rekening ook een kooi van Faraday.
Overigens zet ik mijn WiFi repeater 's nachts wel degelijk uit (volgens schema). Maar dat is meer vanuit het oogpunt stroom te besparen. En mijn mobiel en mijn DECT (ook levensgevaarlijk) liggen niet bij mij in de buurt als ik slaap. Maar als we dan toch zo bezig zijn: ik hoop eigenlijk niet dat Topicstarter zich verplaatst met een motorvoertuig met verbrandingsmotor. Want dat is namelijk wel bewezen slecht voor milieu en mens. En volgens mij is dat een veel groter probleem voor mijn gezondheid dan Wifi/Dect/GSM straling. Even hoofd- en bijzaken onderscheiden.
Reputatie 1
Badge +1
Ieder bakt er maar van wat hij zelf wil. Als je eens iemand hebt gezien die per ongeluk in een golfbuis heeft gekeken weet je wat straling kan doen. Maar wat mij betreft is de discussie hierover hierbij afgesloten.
Ik weet niet wat je met een golfbuis bedoelt maar voor effecten van elektromagnetische straling hoef je de magnetron maar aan te zetten. Het punt is alleen dat de energieniveau's waar we over praten van een geheel andere orde van grootte zijn en dat de effecten wel degelijk wetenschappelijk zijn onderzocht en als verwaarloosbaar beoordeeld. Het getuigt sowieso van fundamenteel onbegrip van elektromagnetisme om dan GSM, dat je tegen je hoofd gebruikt, op één hoop te gooien met Wifi waarbij de bron op pakweg een meter staat. De afstand zit er omgekeerd kwadratisch in het effect. Dan resteren aan het eind alleen nog de samenzweringstheorieën. Geloof jij het?
Reputatie 6
Badge +3
Als ik die complot verhalen lees haak ik direct af. Het lukt je, in deze tijd, niet om zaken zo grootschalig geheim te houden. Dat is echt onzin.
Reputatie 3
Badge +3
Voor mensen die nog vertrouwen op de adviezen van de WHO (World Health Organisation), lees onderstaand artikel. De WHO bepaalt de veiligheidsnormen voor elektrostraling terwijl zij links hebben met de telecomindustrie. Dit is maar een voorbeeld van hoe het kan gaan:

WHO medewerkers ‘betaald door geneesmiddelenindustrie’ tijdens alarmfase Mexicaanse griep.

Zoals in het juli augustusnummer van Medisch Dossier al werd onthuld, werden verschillende belangrijke adviseurs van de wereldgezondheidsorganisatie (WHO) betaald door grote farmaceutische bedrijven toen vorig jaar de dreiging van de Mexicaanse griep werd uitgeroepen tot epidemie. Zodra de WHO het dreigingniveau officieel verhoogde naar fase 6 traden de miljardencontracten die de farmaceutische bedrijven met gezondheidsinstellingen hadden afgesloten, in werking. Inmiddels zitten de bedrijven die destijds antivirale middelen verkochten, hun geld te tellen. GlaxoSmithKline (GSK) maakte onlangs bekend dat het in het eerste kwartaal 17 procent meer winst maakte vanwege de verkoop van Pandemrix inentingen voor Mexicaanse griep À 1 miljard dollar.

Het Europees Parlement en een onafhankelijk team zijn momenteel elk afzonderlijk aan het onderzoeken welke rol de WHO gespeeld heeft in de zogenaamde epidemie: met name de banden met de farmaceutische industrie worden onderzocht. Zoals Medisch Dossier heeft onthuld, werden verschillende invloedrijke WHO-commissies door farmaceutische bedrijven gesponsord, terwijl deze commissies advies uitbrachten over de verspreiding van het Mexicaanse-griepvirus (H1N1). Verschillende adviseurs van de WHO hebben tevens bekend dat ze geld kregen van geneesmiddelproducenten.

Bron:WDDTY, 2010; vol. 21, no 3 (Juni): 7-8; BMJ, 2010; 340: c2912

http://www.ntvg.nl/publicatie/Samenzwering
Reputatie 3
Badge +3
Je kunt je kop in het zand steken en wegkijken, maar dan gaat het nog niet weg.

Zijn mobiele telefoons de sigaretten van de 21ste eeuw?

Voor wie in 1999 de film The Insider niet gezien heeft volgt hieronder het verhaal. Het berust op waar gebeurde feiten.

Een producent van de Amerikaanse tv-show 60 Minutes (gespeeld door Al Pacino) en een (ontslagen) werknemer uit de tabaksindustrie (een rol van Russell Crowe) proberen als klokkenluider deze bedrijfstak aan de schandpaal te nagelen. Eerst is Crow nogal terughoudend, vanwege zijn geheimhoudingsbeding. Maar daarna geeft hij toch informatie prijs over door de tabaksgiganten verzwegen gevaren zoals de grote verslavendheid van tabak. Jarenlang werd dit effect in industrie-gesponsord onderzoek opzettelijk gecamoufleerd.

Alle risico’s van roken bleven in deze zogenaamde wetenschappelijke studies onderbelicht. Inmiddels weten we dat het onderzoek dat aantoonde dat passief roken onschadelijk is, uit de koker van de tabaksindustrie kwam.

Dit patroon herhaalt zich momenteel bij de mobiele-telefoonindustrie, zoals elders in dit nummer in het Dossier Straling wordt onthuld. Een nog niet gepubliceerde analyse van alle onafhankelijke onderzoeksgegevens leidt maar tot ÉÉn conclusie: mobiele telefoons kunnen kanker veroorzaken.

Dit nieuwe onderzoek, in combinatie met de interphone studie (een miljoenenproject dat onderzoek in 13 landen omvat) laat een ‘omslagpunt’ zien – een stralingsopbouw die vanaf een bepaalde dosis zeer schadelijk wordt. Volgens ÉÉn onderzoek zou na tien jaar normaal gsm-gebruik de kans op hersenkanker met 280 procent kunnen toenemen; bedenk daarbij dat het risico al bij zeer kleine doses begint. Per honderd uur gebruik stijgt het risico met 5 procent. En dit geldt niet alleen voor mobiele telefoons maar voor alle draadloze telefoons – en wie heeft die tegenwoordig niet in huis?

Jarenlang kocht en betaalde de mobiele-telefoonindustrie studies die nooit enig risico lieten zien, waardoor het gevaar nog steeds ter discussie staat. Er bestaat zelfs onderzoek dat aantoont, dat bellen met de telefoon tegen het hoofd beschermend zou zijn tegen hersenkanker.

Helemaal schandalig is dat de industrie haar reclame al mocht gaan richten op kinderen terwijl de veiligheid allerminst vaststaat! Blackberry en andere merken waren tot dusver voor zakelijk, intensief gebruik bestemd. Nu zijn ze goedkoper geworden en binnen het bereik van tieners en oudere kinderen gekomen. Voor de feestdagen werd hier dan ook druk mee geadverteerd.

Het ligt voor de hand dat kinderen meer gevaar lopen. De beschermingsmechanismen van de schedel en de neurale verbindingen zijn bij hen nog volop in ontwikkeling. Wij hebben, kortom, geen flauw idee welk gevaar onze kinderen lopen. Er bestaat geen enkel onderzoek dat zich heeft verdiept in de risico’s van de hoeveelheid elektromagnetische straling die deze groep momenteel krijgt of de gevolgen als het mobieltje voortdurend tegen het hoofd of in de hand wordt gehouden.

Wat vooral zo schokkend is aan deze nieuwe gegevens, is het gemak waarmee de industrie – of het nu de farma-, de mobiele telefoon- of de tabaksindustrie is –wetenschappelijke geloofwaardigheid kan kopen. Alle Westerse regeringen hebben maar al te gretig gebruikgemaakt van de miljarden die het veilen van hun mobiele telefoonlicenties opleverden. Zij zijn dus wel de laatsten die zich bezighouden met de vraag wie welk onderzoek financiert. Gelukkig heeft de Franse regering als eerste maatregelen getroffen en de mobiele telefoon op de lagere school verboden. Hopelijk zal de rest van de EU hierin snel volgen en niet zo lang wachten als destijds bij de tabakswetgeving.

(Voor de volledigheid: in de film blijkt de tabaksindustrie zo machtig dat de zender CBS gedwongen wordt om 60 Minutes gecensureerd uit te zenden, zonder de bevindingen van de klokkenluider!)
Reputatie 3
Badge +3
Bewezen DNA-schade door mobiele telefonie

Jarenlang hebben de overheden wereldwijd ontkend dat de kleine hoeveelheid straling die mobiele telefoons uitzenden schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Maar uit zorgwekkende nieuwe gegevens vanuit verschillende hoeken blijkt nu dat straling uit mobieltjes permanente schade aan het DNA van cellen toebrengt, zelfs bij wie zijn mobiele telefoon maar weinig gebruikt.

Sinds we in januari in Medisch Dossier rapporteerden over de gevaren van draadloze apparaten en mobiele telefoons (jrg 9, nr 1) zijn de zaken nog precairder geworden. Eindelijk moeten nu ook de officiËle wetenschappelijke overheidsadviesorganen toegeven dat er mogelijk schade ontstaat door deze draadloze technologieËn. Dat komt deels door de enorme hoeveelheid negatieve publicaties in de wetenschappelijke bladen (zie kader), maar deels ook doordat er nu een geloofwaardig mechanisme ontdekt is achter die gevaren.

Vijfentwintig jaar geleden, toen de mobiele telefoon werd geÏntroduceerd, was hij nog ongeveer zo groot als een grote baksteen, en kostte hij ongeveer zijn gewicht in goud. Nu is hij veel kleiner en hebben meer dan twee miljard mensen wereldwijd een mobiele telefoon. Dat is eenderde van de wereldbevolking. Deze explosieve omarming van de mobiele telefoon wordt (door de Zweedse neurochirurg dr. Leif Salford) wel ‘het grootste mensexperimenteel biologisch onderzoek aller tijden’ genoemd, omdat deze technologie op de markt gebracht is zonder enige veiligheidsbeoordeling vooraf. Dit is een ongelooflijk bizarre omissie in ons tijdperk van uitgebreide regelgeving op het gebied van gezondheid en veiligheid. De reden is dat onze experts in eerste instantie dachten dat mobiele telefoons en zendmasten eenvoudig te weinig krachtig waren om schadelijk te kunnen zijn. Er werd geloofd dat alleen een temperatuursverhoging enig gevaar kon opleveren. Kort gezegd: als een mobiele telefoon je niet aan de kook kon brengen, kon hij je ook niet beschadigen.

Dreggen door de onderzoeken

Momenteel is dat nog steeds de officiËle opvatting, al wordt die steeds minder houdbaar in het licht van alle nieuwe onderzoeksgegevens. Een van de eerste wetenschappers die de conventionele opvatting aan de kaak stelden, was de biotechnologische professor dr. Henry Lai aan de universiteit van Washington in Seattle. Lai toonde aan dat wanneer hersencellen van ratten aan elektromagnetische straling werden blootgesteld die lijkt op die van mobiele telefoons, er breuken ontstonden in het DNA van die cellen. Dat bracht hem tot de speculatie dat straling van mobiele telefoons directe schade kon toebrengen aan DNA en aan de reparatiemechanismen van DNA1. Zijn dierproefbevindingen werden later bevestigd in een ander ‘reageerbuis’-onderzoek, ditmaal met geÏsoleerde menselijke hersencellen. Dit onderzoek, dat werd verricht door een team onder leiding van professor Franz Adkofer aan de universiteit van Wenen, bracht bewijzen aan het licht van ‘niet-thermale DNA-breuk door straling van mobiele telefoons'2.

Ook onderzoekers aan de Colombia University Health Sciences in New York hebben significante biologische effecten gevonden. Dit team stelde fruitvliegjes bloot aan een radiofrequentie standaard voor een mobiele telefoon. Ze stelden een verhoogde productie vast van ‘heat shock protein (hsp)70’, een teken van (over)belasting van de cel, zonder directe belasting door thermale verhitting. Deze schade vond plaats ‘binnen enkele minuten’3. Onderzoekers aan de universiteit van Athene gebruikten ook fruitvliegjes. Zij rapporteerden dat ‘door straling van mobiele telefonie … de reproductiecapaciteit van het insect significant en niet-thermaal werd aangetast’4. Ook ontdekten ze ‘degeneratie van grote aantallen eieren na fragmentatie van het DNA van hun cellen’ na minder dan een week van blootstelling aan straling van mobiele telefonie gedurende enkele minuten per dag.

Een groot overzicht van bestaande onderzoeken naar de biologische effecten van straling van mobiele telefonie is onlangs gemaakt door het ECOLOG Institut in Hannover te Duitsland. Hoewel in opdracht van en betaald door twee telecombedrijven, het Duitse T-Mobil en de Deutsche Telekom, kwam het eindrapport hard aan. Het bevestigde ‘aantasting van de DNA-replicatie’ door golflengtes uit de mobiele telefonie. Dat kan een verklaring zijn voor de kankerverwekkende werking van deze apparaten, aldus het rapport, zelfs bij de relatief kleine kracht van een mobiele telefoon. Bij een mobiele intensiteit van ‘slechts enkele watts per meter, treedt er een duidelijke verstoring op van de communicatie tussen cellen, een situatie voorafgaand aan de ongeremde woekering van cellen die kenmerkend is voor de ontwikkeling van kanker’, aldus het rapport6. Al even zorgwekkend zijn de bewijzen dat deze effecten in de hersenen kunnen optreden. Normaliter heeft het lichaam een zelfbeschermend mechanisme om gifstoffen uit de hersenen te weren, maar het bewijs stapelt zich in rap tempo op dat de frequenties van mobiele telefoons deze bloed-hersenbarriÈre kunnen afbreken. Er bestaat zelfs ‘een hele serie onderzoeken waaruit een sterk verhoogde doorgankelijkheid van de bloed-hersenbarriÈre ontstond door pulserende hoogfrequente velden met een zeer lage intensiteit … die overeenkomen met die van mobiele telefonie’, zo staat in het rapport.

De theorieËn tot nu toe

De wetenschappers beginnen zicht te krijgen op de manier waarop mobiele straling de schadelijke effecten zou kunnen geven die in hersencellen worden aangetroffen, al zijn het op dit moment alleen nog theorieËn en geen harde feiten.

Volgens een Italiaans team van de universiteit van Padua kan mobiele straling ‘open poorten in de celmembraan van neuronen’ veroorzaken en het calciumregulerende mechanisme van cellen verstoren7. Het Atheense team dat hiervoor al genoemd werd, neemt aan dat de celmembraan door mobiele straling gaat vibreren, waardoor de elektrochemische balans wordt verstoord8.

De verst ontwikkelde theorie is wellicht die van de belangrijkste expert op het gebied van elektromagnetische straling in Amerika, dr. George Carlo. Hij is van huis uit epidemioloog en kreeg vijftien jaar geleden ruime financiËle middelen van de mobiele-telecombranche om de veiligheid van mobiele telefoons te testen. Hij kwam echter met conclusies die de branche niet wilde horen. Volgens zijn theorie activeert de mobiele straling een ‘vibrerend eiwitreceptor’ op de celmembraan, die het lichaam als lichaamsvreemd ziet. Uit zelfbehoud legt de cel zijn normale functies neer om zo de celmembraan minder doorgankelijk te maken. Daardoor kunnen echter de noodzakelijke voedingstoffen voor de cel niet binnenkomen en kunnen afvalstoffen niet naar buiten. Hierdoor ontstaat stapeling van vrije radicalen met als gevolg een ‘disfunctionele’ cel. Daardoor ontstaat de breuk in de bloed-hersenbarriÈre, aldus dr. Carlo.

Maar het wordt nog erger. Door de stapeling van vrije radicalen wordt ook de DNA-synthese verstoord waardoor de strengen gefragmenteerd raken tot ‘microkernen’ die vervolgens vrij kunnen rondzwemmen buiten de cellen. Normaliter zouden deze celfragmenten worden opgeruimd door macrofagen, maar omdat de cel inmiddels niet voldoende energie (voeding) heeft om dit proces in stand te houden, kunnen de microkernen zich vermeerderen en uiteindelijk tot tumorvorming leiden.

De nieuwe zee aan straling

Druisen deze theorieËn echter niet geheel in tegen het gezond verstand? We zijn immers al meer dan een eeuw omringd door elektromagnetische velden zonder dat er duidelijke gezondheidsproblemen uit voortkomen.

Het antwoord zit ‘m in het soort elektromagnetische straling, aldus dr. Carlo. VÓÓr de komst van de mobiele telefoon gebruikten de meeste kunstmatige elektromagnetische velden frequenties die leken op die van de natuurlijke achtergrondstraling hier op aarde. Die is afkomstig van radongas, bliksem, de zon of het eigen magnetische veld van de aarde. Ook hebben onze lichamen in de loop van de evolutie beschermingsmechanismen kunnen opbouwen tegen die natuurlijke frequenties.

De mobiele telefoons en de draadloze technologie zijn in die zin anders doordat ze ‘informatiedragende golflengtes’ gebruiken. Die zijn weliswaar laag in intensiteit, maar hebben frequenties die onze lichamen nooit eerder zijn tegengekomen maar die wel kunnen resoneren in onze cellen en tot negatieve bijwerkingen kunnen leiden.

De conclusie van dr. Carlo is hard en duidelijk. ‘Bij een biologisch mechanisme zoals dit, in gang gezet op cellulair niveau, is er geen drempel: geen niveau waaronder het mechanisme niet wordt aangezet,’ zegt hij. Dat klinkt behoorlijk apocalyptisch, dus waarom vallen we nu dan niet bij bosjes neer? Zijn antwoord daarop is dat de meesten van ons een immuunsysteem hebben dat er wel tegenop kan, althans op de korte termijn. Maar een substantieel aantal mensen zal langzaamaan een zogeheten ‘elektro-overgevoeligheid’ ontwikkelen. Voor hen wordt de schade ‘onomkeerbaar’, aldus Carlo in een lezing die hij gaf voor het Engelse Lagerhuis in Londen in februari 2007.
Reputatie 3
Badge +3
Preventieve maatregelen

Het goede nieuws is dat u van alles kunt doen om uw blootstelling aan elektromagnetische straling vele duizenden malen te verkleinen. U hoeft slechts kleine veranderingen aan te brengen in de manier waarop u belt. Negen tips.

1. Gebruik om te beginnen geen ouderwetse mobiele telefoons waaruit aan de bovenkant een korte antenne steekt. Zo’n antenne raakt namelijk altijd uw schedelhuid. Moderne telefoons hebben vaak een antenne tot halverwege de binnenkant van de telefoon, waardoor er een kleine afstand is tussen uw lichaam en de antenne.

2 De kracht van het telefoonsignaal neemt sterk af naarmate de afstand tot het apparaat groter wordt. De nieuwere telefoons zenden bovendien minder krachtige stralen uit en hebben dus een lagere SAR-waarde. Als u de kleine lettertjes van de veiligheidsvoorschriften goed leest, zult u ontdekken dat u uw mobieltje eigenlijk alleen mag gebruiken als u hem op minimaal vijftien millimeter afstand van uw huid houdt.13 Houd de telefoon dus een klein eindje bij uw oor vandaan.

3 Elke paar minuten maakt een mobiele telefoon contact met een zendmast om te bevestigen dat er via die mast gebeld of ge-sms’t kan worden. Dit gaat de hele tijd door, zelfs als een telefoon op stand-by staat – dus wel aanstaat, maar niet wordt gebruikt. Zet uw telefoon daarom zoveel mogelijk uit.

4 Als u alle risico’s wilt vermijden en uw blootstelling aan straling zo klein mogelijk wilt houden, moet u geen mobiele telefoon gebruiken. Maar dat is misschien onmogelijk vanwege uw werk, (klein)kinderen en andere dagelijkse verplichtingen. Als u echt een mobiel nodig hebt, schakel hem dan zoveel mogelijk door naar uw vaste lijn, thuis of op uw werk. U kunt dan via uw vaste telefoon de voicemailberichten van uw mobiele nummer beluisteren. Laat mensen weten dat uw mobiele telefoon niet altijd aanstaat, maar dat u hen terugbelt.

5 Houd een mobiele telefoon nooit tegen uw hoofd. Gebruik liever een stralingsarme koptelefoon zoals een air tube-headset, of zet de telefoon op de speakerstand. Dat laatste heeft als nadeel dat u minder privacy hebt en last kunt hebben van achtergrondgeluiden. Bij een handsfree air tube-headset bevindt zowel het microfoontje als de luidspreker zich op uw borst. Vanaf deze luidspreker wordt het geluid via een luchtslangetje (de air tube) naar uw oor geleid, wat de hoeveelheid straling op uw hoofd vermindert.

6 Gebruik uw mobiel op plaatsen waar u optimaal bereik hebt, dus liever niet in een auto, trein of vliegtuig. De telefoon moet daar meer moeite doen om de verbinding in stand te houden en daardoor wordt het signaal tot duizend keer versterkt. Daarnaast krijgt u een dubbele dosis straling omdat de elektromagnetische straling weerkaatst op de metalen wanden van het voertuig. Dit probleem kunt u verhelpen door een carkit met een externe antenne te gebruiken, dus een antenne op het dak van uw auto.

7 Als u sms’t, houd de telefoon dan bij uw lichaam vandaan en zet hem weer uit zodra u klaar bent. Als u een betaald Skype-account hebt, kunt u uw sms-berichten beter via Skype op uw computer versturen. Het is bovendien gemakkelijker typen met een gewoon toetsenbord. Als u handig bent met smartphones, kunt u een app downloaden om uw sms-berichten naar uw e-mailadres door te sturen.

8 De meeste huishoudens gebruiken tegenwoordig DECT-toestellen: draadloze telefoons met digitaal versterkte signalen. De basis- of oplaadstations daarvan zenden 24 uur per dag honderd keer per seconde een signaal uit. DECT-telefoons zijn vaak de ergste vervuilers in huis als het gaat om elektrosmog (elektromagnetische vervuiling). Daarom is het beter om een ouderwetse snoertelefoon te gebruiken of, als u echt niet zonder kunt, uw DECT-toestel te vervangen door een Eco-DECT.14 Dit type zendt alleen signalen uit als hij wordt gebruikt, en past de sterkte van het signaal aan de behoefte aan.

9 Gebruik bij voorkeur gewone snoertelefoons, want deze zenden zeer weinig straling uit. Elektrogevoelige mensen kunnen het beste een actieve dsl-splitter tussen hun telefoonsnoer en de contactdoos monteren om eventuele internetsignalen uit de telefoonlijn te filteren. Zelfs als u geen breedbandinternet hebt, zijn er toch vaak breedbandsignalen aanwezig. Vaak wordt een passieve filter gratis met de internetaansluiting meegeleverd, maar een actieve filter werkt beter.
Reputatie 1
Badge +1
Thahh. Wat moet ik op dit uitgebreide relaas van hr Siem nog meer zeggen? IK heb hier al eerder aangegeven dat ik de gebruiksveiligheid van mobiele telefoons twijfelachtig vind. Dit werd door enkelen hier gebagatelliseerd en naar het land der fabelen verwezen.

IK vind de benaming voor mobiele telefoons als "de sigaret van de 21 eeuw" een helee toepasselijke.
Ik heb hier een plaatje waar je redelijk overtuigend het effect van "de sigaret van de 20e eeuw" kan zien. Het apart vermelden van mannen en vrouwen heeft extra bewijskracht omdat we weten dat vrouwen pas later massaal zijn gaan roken.

Als iemand nou eens iets dergelijks kan laten zien van de effecten van het gebruik van mobieltjes dan ben ik om. Vol verwachting klopt mijn hart.
Reputatie 1
Beste Y.A. Siem, Ik zou je willen vragen om niet de content van andere websites in zijn geheel op het forum zonder bronvermelding door te plaatsen. Je kunt bijvoorbeeld de eerste alinea van de tekst die je onder de aandacht wilt brengen plaatsen en dan door de woorden 'lees meer' te linken mensen verwijzen naar de website waar de originele tekst staat. Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +3
Elektromagnetische straling van draadloze apparaten is echt niet onschuldig, zoals de telecomindustrie u wil doen geloven.

Deze techniek is nog nooit als onomstreden veilig bewezen.

De tijd zal het leren... Bekijk ondertussen dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=Wm69ik_Qdb8
Reputatie 1
Badge +1
Interessant filmpje. Voor mij staa al ajren vast dat die straling niet ongevaarlijk is
Reputatie 3
Badge +3
5G komt eraan, hoe zit het met de gezondheidsrisico's?

Op weg naar 5G: nieuwe technologie wordt doorgedrukt zonder veiligheidstesten.

Hierbij worden wetten en regelgeving op grote schaal overschreden, waardoor het mogelijk is om 5G te kunnen invoeren zonder uitgebreide veiligheidstesten. Zonder wettelijke toestemming worden er overal nieuwe zendmasten geplaatst die frequenties uitzenden variËrend van 28 Gigahertz tot 100GHZ of zelfs nog hoger.

In januari 2017 werden er proeven met 5G in de provincie Groningen gedaan, waarbij van vijf melkveehouders de koeien op hol sloegen. De koeien waren doodsbang en zweetten van angst. Als we dit verder laten gebeuren, dan zullen er miljoenen kleine GSM masten op nieuwe en bestaande licht- en elektriciteitsmasten worden geplaatst. De microgolfstraling kan grote gezondheidsklachten veroorzaken bij mens, dier en insecten (bijen).

De gezondheidsgevaren zijn allang bewezen. Wij laten ons met z'n allen in slaap sussen. Lees dit, niet om u bang te maken, maar om in actie te komen.

Informeer bij de Consumentenbond en geef aan dat u zich zorgen maakt. En dring erop aan dat de Consumentenbond voor ons allen in actie komt

Lees s.v.p. onderstaand artikel:

http://www.cooperatiedevrijemedia.nl/2017/03/5g-ko...
Reputatie 3
Badge +3
Waarom is 5G levensgevaarlijk?

Denk er eens over na: ons natuurlijke ritme ligt dicht tegen de Schumann resonantie van de aarde aan en dat is 7,83 Hz. We hebben bij 5G over frequentiebanden van niet honderden, niet duizenden, niet miljoenen, maar eigenlijk miljarden keer 7,83 Hz! 28 GHz is 28000000000 (28 miljard) cycli per seconde! We hebben elektronische apparaten die werken in de THz band (terahertz, die is triljoenen Hertz). Dit is volledig uit balans, disharmonisch en volkomen onverantwoord. Het zal rampzalig zijn voor onze natuurlijke energie velden.

Bedrijven zoals IBM en AT&T hebben vaak een grotere macht dan de overheid, waardoor ze in staat zijn hun eigen regels te creËren. Wij moeten onze macht terugnemen met veel meer inzet en doorzettingsvermogen dan waarmee we het tot nu toe hebben gedaan.

5G technologie komt ook naar jouw omgeving. Autoriteiten met een eigenbelang in draadloze bedrijven hebben hun ziel verkocht aan de industrie om deze technologie ten uitvoer te brengen, ongeacht de gezondheidsrisico’s. Wacht daarom niet langer en onderneem NU stappen voordat het te laat is.

Lees onderstaand artikel, het is in ons aller belang dat 5G wordt gestopt:

https://www.sott.net/article/346389-5G-technology-...
Reputatie 3
Badge +3
Journalist en personeel ontslagen na het aan de kaak stellen van WiFi:

Bekijk de ABC Catalyst aflevering “W-Fried”, waarna de journalist en het voltallige personeel werden ontslagen onder invloed van de industrie “lobby“:

Na deze kritische uitzending werden de journalist en het voltallige personeel ontslagen onder invloed van de telecom-lobby. Dit is aan de orde van de dag. Wetenschappers die de gezondheidsgevaren van draadloos blootleggen worden persona non grata (ongewenst en tegengewerkt):

https://www.theguardian.com/media/2016/oct/31/cata...

De waarheid wordt gecensureerd, intimiderende pers, het onderdrukken van wetenschappen m.b.t.”5G” aankondiging (Een rapport van Josh del Sol):

https://www.youtube.com/watch?v=OMxfffqyDtc

En zo gaat het maar door.... de lijst is eindeloos.

Wachten we af of komen we in actie?
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben het er helemaal mee eens dat GSM straling en mogelijk zeer zeker 5G gevaarlijk is voor de mens. Inderdaad de producenten van dit "moois"gaan over lijken en steken de overheden in hun broekzak. Overheden zijn met dergelijke dingen vaak hulpeloos. Zeker ministers, maar ook topambtenaren hebben geen kennis van zaken.

Het is toch ook al vele jaren bekend dat mensen die vlakbij zo"n GSM mast wonen vaak klagen over continu moeheid. Waarom moeten we perse 5G hebben??? 3G werkt toch ook! 5G is zeker niet het einde met gaat verder naar 6G etc.

Ik vraag mij ook af hoe dat zit met de robottechnologie. Robotten zijn al volop doende het werk van mensen over te nemen. Zij evenaren al het brein van de mens. Via welke frequenties etc worden die aangestuurd.
Reputatie 3
Badge +3

Ik ben het er helemaal mee eens dat GSM straling en mogelijk zeer zeker 5G gevaarlijk is voor de mens. Inderdaad de producenten van dit "moois"gaan over lijken en steken de overheden in hun broekzak. Overheden zijn met dergelijke dingen vaak hulpeloos. Zeker ministers, maar ook topambtenaren hebben geen kennis van zaken.

Het is toch ook al vele jaren bekend dat mensen die vlakbij zo"n GSM mast wonen vaak klagen over continu moeheid. Waarom moeten we perse 5G hebben??? 3G werkt toch ook! 5G is zeker niet het einde met gaat verder naar 6G etc.

Ik vraag mij ook af hoe dat zit met de robottechnologie. Robotten zijn al volop doende het werk van mensen over te nemen. Zij evenaren al het brein van de mens. Via welke frequenties etc worden die aangestuurd.

Geplaatst door Gerrit250 op Mrt 29, 2017.

Kritische kanttekeningen zetten en zelf nadenken

Het wordt hoog tijd om kritische kanttekeningen te zetten bij de uit de hand lopende toename van Elektromagnetische Straling en alle draadloze toepassingen die ons dagelijks bombarderen met hun verstorende frequenties. Als men beseft dat onze hersenen en cellen communiceren via elektrische signalen is het niet moeilijk voor te stellen dat een opeenstapeling van verstorende elektrische signalen een gevaar gaat opleveren voor onze gezondheid.

Het moge duidelijk zijn dat dit onderwerp mij -terecht- veel zorgen baart. Voor ons, onze kinderen, de dieren, de bomen, de planten en alles wat leeft.

Daarom: kom in actie! Schrijf een brief aan uw gemeente, aan scholen, teken de petitie gericht aan de WHO en vraag de Consumentenbond om namens ons in actie te komen.

Teken de petitie, gericht aan de WHO (Wereldgezondheidsraad):

https://olgasheean.com/who-emf/

Lees het bijbehorende document:

http://olgasheean.com/who-harm/

Overigens heeft de WHO nog geen enkele reactie gegeven. De reden laat zich raden. Zij kunnen geen kant op: 1) beweren dat straling veilig is, zou betekenen dat zij zwart op wit leugens verspreiden en dat komt op een gegeven moment toch aan het licht (slecht voor hun imago) of 2) erkennen dat straling inderdaad onveilig is? Dan is het hek van de dam en zullen zij maatregelen MOETEN treffen. Ergo: het enige wat ze kunnen doen is zo lang mogelijk zwijgen en op deze manier uitstel afdwingen.
Reputatie 3
Badge +3
In de Gemeenteraad van Breda begint er een besef op gang te komen dat onze draadloze verworvenheden gezondheidsrisico's met zich mee kunnen brengen. Zij willen onderzoek. Het moet ergens beginnen!

"D66 en de Volkspartij Breda in de Bredase gemeenteraad willen dat er een onderzoek komt naar de elektromagnetische straling van zendmasten in de gemeente."

Leest u svp het artikel:

http://www.bndestem.nl/breda/onderzoek-nodig-naar-straling-van-zendmasten-in-breda~a438cbca/#comments-anchor

Is het overigens niet merkwaardig dat de Consumentenbond volkomen kritiekloos staat t.o.v. draadloos? Zij mogen wel eens wat kritische vragen stellen over de veiligheid ervan. Temeer daar de Cb onafhankelijk is en dus niet afhankelijk van sponsors, industrie of overheid.

Iedereen die afhankelijk is geworden c.q. gemaakt van draadloze apparaten steekt natuurlijk liever zijn kop in het zand.