Consumentenbond.nl

VGA naar HDMI

• 30 september 2019
  • 9 reacties
  • 444 Bekeken

Ik wil mijn (oude) PC met een VGA aansluitng koppelen aan een smart-tv met een hdmi-aansluiting. Kabeltjes hiervoor zijn er in overvloed, maar welke heb ik nodig. Bv.met of zonder versterker.

9 reacties

Badge +8
Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen, @W.C.F. van den Berg?
DANK voor de reacties. Ik ken nu de beperkingen en ga aan de slag.
Reputatie 6
Badge +5
Kijk eens wat er nog meer kan.
Hieronder heb je nog 2 digitale mogelijkheden voor geluid.

Geluid via VGA zal het wel niet worden. Het kabeltje moet van een analoog signaal een digitaal signaal maken. Er zijn omvormers op de markt die dat kunnen en een aparte kabel hebben voor geluid (3,5 mm jack), dat betekent dat je gebruik maakt van een VGA + jack aansluiting naar HDMI.
Een nuttige aanvulling. Met de aansluiting hoopte ik ook het geluid weer te krijgen, want dat functioneert niet meer sinds de verplaatsing.
Misschien moet ik me daarin maar verdiepen.
@W.C.F. van den Berg Als u er toch een nodig heeft zou ik persoonlijk voor €4 wat op Ali bestellen maar ik snap dat niet iedereen daar trek in heeft. Heeft u zich trouwen gerealiseerd dat een VGA signaal geen geluid bevat?
Reputatie 6
Badge +5
Op sommige tv's zit ook de blauwe vga poort.
Dan heb je helemaal geen verloopkabel nodig.

Dankjewel voor deze reactie. Mijn verwachtingen waren al niet hoog gespannen, maar wellicht lukt lenen wel ergens.
Ik zou er eerst even eentje lenen want er is een redelijke kans dat u het resultaat zo droevig vindt dat u er helemaal vanaf ziet.

Reageer