Consumentenbond.nl
Beantwoord

Video's op CB niet te bekijken

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb regelmatig ruzie met cookies / video's op de CB-site. Nu ook weer

1. ik bezoek https://www.consumentenbond.nl/belastingaangifte?CID=EML_NB_Belastingcoach_20180301 en zie daar het plaatje van een video
  2. ik klik er op
  3. ik krijg op de plek van de video de melding dat ik niet akkoord ben gegaan met de CB cookies en krijg de optie cookies te verwijderen (althans, dat is wat ik begrijp). Daar klik ik op
  4. ik kom weer in stap 1 en dat gaat zo oneindig door
Ik werk op een mac met High Sierra en de meest recente Chrome. Met Firefox heb ik hetzelfde.
icon

Beste antwoord door Fred B. 2 maart 2018, 14:10

Ik kan dit reproduceren. Als ik de scriptblokker (ublock origin) even uitschakel en dan de pagina refresh komt de cookie vraag opnieuw in beeld. Accoord gaan met die cookies levert dan een werkende video op.
De scriptblokker weer aanzetten nadat ik de pagina heb gesloten levert weer een cookie kip en ei verhaal op zoals @Raoul Teeuwen al beschreef.
(Linux /Firefox)

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Raoul Teeuwen ,

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb het doorgezet naar onze webanalist die zich bezighoudt met de cookies op de website. Hij is maandag weer op kantoor, dus dan gaan we er direct naar kijken.
Ik kan dit reproduceren. Als ik de scriptblokker (ublock origin) even uitschakel en dan de pagina refresh komt de cookie vraag opnieuw in beeld. Accoord gaan met die cookies levert dan een werkende video op.
De scriptblokker weer aanzetten nadat ik de pagina heb gesloten levert weer een cookie kip en ei verhaal op zoals @Raoul Teeuwen al beschreef.
(Linux /Firefox)
Reputatie 5
Badge +6
Dank @Niels Kamper voor doorzetten en dank @Fred B. voor reproductie! Ik gebruik ook uBlock. Ik had er even niet bij stilgestaan dat ik de CB site niet (meer) had gewhitelist; dat heb ik nu maar gedaan. Mss kan dus de foutmelding iets aangescherpt worden: dat er ook wordt verteld dat je eventuele adblockers moet aanpassen/checken.
Reputatie 6
Badge +6
@Raoul Teeuwen : Goed dat het is gelukt. Ik bespreek maandag met @Thijs K. of we het tekstueel iets moeten aanscherpen.

@Fred B. : dank voor het meedenken weer!💪🏻

Prettig weekend!
Reputatie 5
Badge +6
(ik had het antwoord van Fred als beste antwoord willen labelen, maar (al werkend in de trein met trage verbinding en plots verspringende nog opbouwende schermen) klikte per abuis mijn eigen antwoord > ik wil de moderator geen extra werk geven, maar dat mag hersteld worden (ik kan dat niet zelf zo te zien?!) zodat Fred de credits krijgt.

Fijn weekend!
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb de credits overgeheveld naar @Fred B. 😉
@Raoul Teeuwen omdat Google standaard allerlei tracking cookies afvuurt wanneer je een YouTube filmpje afspeelt, blokkeren we deze op het moment dat je ons cookiebeleid niet hebt accepteert. Zo zorgen we ervoor dat je niet ongevraagd gevolgd wordt door Google. Wanneer je een adblocker aan hebt staan wordt ook de cookiebanner geblokkeerd, zodat je ook niet akkoord kunt gaan met ons cookiebeleid. En dus werken ook de video's op de website niet. Ik zal de tekst in de melding aanpassen zodat deze volledig is.
Reputatie 5
Badge +6
@Thijs K. Ik ben technisch/digitaal redelijk handig (wat niet wil zeggen dat ik soms geen 'stomme' fouten maak of over simpele dingen heen kijk ;-)), en ik merkte dat ik redelijk zat te worstelen met de video / cookie-blocking. Ik zou het zonde vinden als veel mensen afhaken op de site door de (goed bedoelde) cookie-regelingen...

Reageer