Consumentenbond.nl
Beantwoord

Voorgeinstalleerde Apps op de Samsungtelefoon

Op mijn Samsung Galaxy S 3 smartphone staan voorgeinstalleerde apps die ik er met geen mogelijkheid afkrijg. Titels zijn bv. e-Kiosk, Rezczpospolita en andere Poolse apps die ik natuurlijk nooit ga gebruiken. Wie weet raad om deze apps eraf te krijgen ?
icon

Beste antwoord door Celine. 18 juli 2014, 10:38

Het verschilt een beetje per toestel, maar als het goed is: de app ingedrukt houden en slepen richting 'Wissen' (prullenbakje) rechtsboven in je scherm.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met een camcorder. Die bleek uit TsjechiË te komen. Wat mij duidelijk werd gemaakt, was bij de Harense Smid, dat ze partijen opkopen in het buitenland en die hier als 'aanbieding' verkopen. Mogenlijk dat dit ook met de smartphone het geval is.
Reputatie 2
Badge +3
Waarschijnlijk heb je een toestel gekocht dat oorspronkelijk bedoeld was voor de Poolse markt, een zogenaamd ‘grijs import’ model. Daarop staan ook apps die voor een specifieke markt bedoeld zijn, in dit geval dus Poolse apps.

Stonden deze apps er bij de koop al op? Of pas na een systeem-update?
Reputatie 2
Badge +3
Ik ben zelf maar even gaan proberen op mijn telefoon: echt verwijderen lukt niet. Tenzij je veranderingen in het systeem aanbrengt, maar daardoor wordt het misschien instabiel.

Wat je wel kunt doen is de apps deactiveren. Ga naar je Instellingen en kijk bij Apps. Bij de standaard apps zie je de optie 'Uitschakelen'.

Je krijgt dan de melding dat door het uitschakelen andere apps mogelijk niet meer goed werken. Dus misschien is het een betere optie om ze te verwijderen van je bureaublad? Je verwijdert ze dan niet echt, maar dan zijn ze in ieder geval niet meer zichtbaar.
Reputatie 2
Badge +3
Het verschilt een beetje per toestel, maar als het goed is: de app ingedrukt houden en slepen richting 'Wissen' (prullenbakje) rechtsboven in je scherm.
Reputatie 2
Badge +3
Graag gedaan!

Wist je eigenlijk dat deze Poolse apps erop zouden staan toen je het toestel kocht?
Suzanne....jij stelt een wedervraag waar ik geen antwoord op heb.....en je antwoordt niet op mijn vraag.....:-(

Oke....bedankt CÉline....maar ik blijf het raar en klantonvriendelijk vinden dat fabrikanten apps op je toestel zetten die er met geen mogelijkheid meer af te krijgen zijn....... 😞 Most niet magguh.....
Nee CÉline.....daar was mij niets van bekend..... 😞

Waarschijnlijk heb je een toestel gekocht dat oorspronkelijk bedoeld was voor de Poolse markt, een zogenaamd ‘grijs import’ model. Daarop staan ook apps die voor een specifieke markt bedoeld zijn, in dit geval dus Poolse apps.

Stonden deze apps er bij de koop al op? Of pas na een systeem-update?

Hai CÉline.......deze apps stonden er al op toen ik het toestel kocht........maar de vraag is: hoe krijg ik ze er weer af ???? :-(

Gr. George
Okee......en hoe verwijder ik ze van mijn buroblad ???
Als je je telefoon € 100,- goedkoper hebt kunnen kopen doordat er apps op geÏnstalleerd zijn waarvoor betaald is, heb je misschien minder bezwaren tegen deze voor geÏnstalleerde en niet te verwijderen apps.

Je kunt de apps slechts op ÉÉn manier verwijderen en dat is door de telefoon te rooten en er een andere versie van Android op te zetten. Dit is echter geen klus voor beginners.
Waarom heb je Poolse apps op je telefoon?

Reageer