Consumentenbond.nl
Vraag

Voorwaarden bij telefoon laten repareren

• 7 januari 2021
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Beste lezer,

Het scherm van een telefoon is kapot gevallen, gelukkig hiervoor verzekerd, dus deze ter reparatie aangeboden.
De voorwaarden van de reparateur is dat als de kosten hoger zijn dan 250,- (waardoor reparatie economisch niet te verantwoorden is) je afstand doet van de telefoon.

Daarbovenop komt nog eens dat de voorwaarden van de verzekeraar zijn dat als de telefoon niet gerepareerd wordt je een eigen risico hebt van 250,-

In contrast, als de telefoon wel gerepareerd wordt dan volgen er geen kosten en heb je een gerepareerde telefoon.

Dit klinkt in mijn oren zo raar! Je neem dan een gok waarbij het gevolg kan zijn dat je én geen telefoon meer hebt, én 250,- armer bent. Hierdoor wordt opsturen van je telefoon wel heel onaantrekkelijk gemaakt.

Wie kan mij zeggen of dit überhaupt rechtsgeldig is en, zo ja, wat dan in vredesnaam de motivatie hierachter is.

Groeten!

5 reacties

Het lijkt me dat dit een beetje lijkt op hoe een autoverzekering werkt? Bij een total loss krijg je ook geen auto terug.

Maar goed wat u schrijft lijkt me een hele goede reden om de kleine lettertjes van zo'n verzekering er op na te lezen vóór je hem afsluit..

Een telefoon kost tot wel duizend euro en veel mensen hebben om het jaar schade. Ik denk dat die apparaten dus fundamenteel onverzekerbaar zijn en dat de verzekeringen die wel aangeboden worden dus vol zitten met regeltjes en valkuilen want anders kan het simpelweg niet uit. Het is misschien een beetje paranoïde van mijn kant maar ik neem zo'n verzekering niet. Anderzijds koop ik dan een toestel van €300 en als ik er twee jaar mee doe is het wel goed zo. Meer mag natuurlijk altijd maar dan moet ik hem dus niet laten vallen.

Reputatie 3
Badge +2

Ik kan dit bericht niet geloven. Tegenwoordig zijn er telefoons die meer dan €1200 kosten. Dan is € 250 maar een klein bedrag. Komen de personeelsleden gemakkelijk aan een premium telefoon. Bij niet repareren telefoon kwijt en € 250 kosten kan gewoon niet. Lees de voorwaarden maar eens na.

Noem de naam van de verzekering maar, dan weten we allemaal waar we niet moeten zijn.

Ik neem trouwens geen verzekering. Telefoon kost ongeveer €250 en ik denk daar 5 jaar mee te gaan doen. Een telefoonverzekering is een overbodige verzekering.

Ik kan dit bericht niet geloven. Tegenwoordig zijn er telefoons die meer dan €1200 kosten. Dan is € 250 maar een klein bedrag. Komen de personeelsleden gemakkelijk aan een premium telefoon. Bij niet repareren telefoon kwijt en € 250 kosten kan gewoon niet. Lees de voorwaarden maar eens na.

Zou het niet “dat als de telefoon gerepareerd wordt je een eigen risico hebt van 250,-” kunnen zijn?

Reputatie 3
Badge +2

@A. Deen 

Dat lijkt mij ook aannemelijker, maar dan nog is dat een megagroot bedrag. De verzekering zou dan alleen voor premium modellen zijn.

Laat de topic starter maar met de gegevens van de verzekering komen. Dan weten we meer.

Reageer