Consumentenbond.nl

Vriendin checkt email op mijn iPad en heeft nu inzage in mijn zoekgeschiedenis op haar smartphone?

• 1 juni 2015
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Een vriendinnetje van mijn zoon heeft - zonder dat ik dat wist - op mijn iPad via Safari haar gmail-account gecheckt.

Ten 1e wist ik niet dat dit zomaar kon, ik dacht dat je daarvoor iets moest instellen? (NB ik maak geen gebruik van email op mijn iPad en iPhone, dit doe ik alleen op mijn vaste computer)

Ten 2e blijkt dat ze nu op haar eigen smartphone inzage heeft in onze zoekgeschiedenis. Mijn zoon heeft op de iPad in Safari voor zijn spreekbeurt diverse dingen opgezocht, en dat kreeg ze allemaal te zien op haar smartphone. (Mijn zoon vertelde dat hij een spreekbeurt had en zij wist onmiddellijk te vertellen over welk onderwerp hij het ging hebben omdat ze zijn zoekactiviteiten gezien had; op die manier kwam ik erachter)

Ik vind dit een zeer irritante inbreuk op mijn privacy en weet niet hoe ik dit moet veranderen? Ik begrijp sowieso niet hoe dit kan.Volgens het vriendinnetje is ze nog niet uitgelogd, maar dat heb ik gecontroleerd via geschiedenis, en dat is niet het geval, zij is uitgelogd.

Iemand een idee??

3 reacties

Ga op uw iPad naar www.google.nl. Als het goed is ziet u daar of u ingelogd bent op het google account van het vriendinnetje. U kunt daar ook weer uitloggen.
In reactie op:

Ga op uw iPad naar www.google.nl. Als het goed is ziet u daar of u ingelogd bent op het google account van het vriendinnetje. U kunt daar ook weer uitloggen.

Beste Deen,

Het is uiteindelijk gelukt (denk ik). Ik snapte eerst niet wat je bedoelde, omdat ik zelf geen google-account heb dus ik snapte niet hoe ik mezelf moest uitloggen. Maar toen ik je advies opvolgde 😉 en keek op www.google.nl zag ik daar inderdaad ergens rechtsbovenin haar naam staan, waarna ik kon uitloggen. Bedankt!

Ik vind het wel een zeer vervelend idee dat dit zo makkelijk heeft kunnen gebeuren en dat zij al die tijd onze zoekgeschiedenis heeft kunnen volgen maar dat is een andere discussie....
Ja een tablet is een "persoonlijk" apparaat. Ik ben zelf niet zo'n apple gebruiker maar ik denk dat zij ook wel een mogelijheid hebben om, als je je tablet als het ware uitleent, dat af te schermen van je personlijk gebruik.

Reageer