Beantwoord

Waarom nu weer geen mail te ontvangen

• 11 October 2021
  • 24 reacties
  • 322 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik krijg  zo zachtjes aan genoeg van mijn PC. Het ding heeft nog nooit een jaar  zonder een probleem gedraaid. Een aantal maanden geleden kon ik geen  mails meer ontvangen. Als reden stond er bij elke 'delivery mail' dat o.a. de mail box in wel vol zou zijn.

Ik heb naast nog andere genoemde redenen van alles geprobeerd het op te lossen. Ik heb uiteraard de box-in trachten leeg te maken. Het hielp aanvankelijk niet, maar omdat ik meestal in  Google werk heb ik daar de box-in leeg gemaakt, het moest echter de Ziggo box-in zijn. Het is gelukt al is er flink wat tijd overheen gegaan. En nu ontving ik wederom dagen geen mail, reden: Er is een tijdelijk probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan loginnaam@chello.nl. Gmail blijft het nog 23 uur proberen. Je ontvangt een melding als de bezorging definitief mislukt. Dit duurt nu al 2 á 3 dagen, ik zie geen reden waar ik een oplossing kan vinden. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 12 October 2021, 20:41

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Mijn ervaring is dat ik heel veel mensen om mij heen zag en nog steeds zie die al worstelen om vaak 1 programma per toepassing redelijk goed te beheersen. Die mensen help ik dan ook af en toe (ook met hun hardware).

Je bent een absolute topper, die daar blijkbaar geen last van heeft en bij een probleem snel wisselt van software en het spelenderwijze dus leert.:thumbsup:

Ik vind mijn weg meestal in de gekozen software en switch alleen waar echt nodig, net als jij heb ik wel veel PC ervaring (hier ook hardware-matig). Mijn punt verder is dat ik nog graag een aantal andere activiteiten prefeer te doen die ik erg belangrijk vind, die deels totaal niets met de PC te maken hebben. Dus maak ik andere keuzes.

Het kennis hebben van wat de mogelijk oorzaak kan zijn van een bepaald probleem op den duur effectiever dan een programma et al te ontwijken.

Door vervelende dingen te ontwijken heb ik zeer veel computerkennis en -ervaring opgedaan: je ontdekt nog eens wat, zonder moeilijk te hoeven doen.

Spelenderwijs leren.

Reputatie 5
Badge +4

@Léonz Imho is het kennis hebben van wat de mogelijk oorzaak kan zijn van een bepaald probleem op den duur effectiever dan een programma et al te ontwijken. Dan kan men in het vervolg beter met dat programma omgaan ipv het te onwijken.

In iets meer details:  Daarmee wordt nl zeker bij de programma’s met een wat stijlere leercurve of waar het “gewoon” handig is om (praktische) ervaring op te bouwen dat ook voor een significant deel weg gegooid.

Het neemt nooit weg dat er, in vrijwel alle programma’s, er vervelende, onhandige, onhebbelijke zaken zitten of kunnen gebeuren. Maar dat zal ook het geval zijn bij het programma waar men naar uit wijkt.

Uiteraard is er een kans dat een ander programma toch beter blijkt, maar dat houden veel mensen ook wel in de gaten in een situatie waar de uitwijkactie niet de default actie is. Er is t.a.v. het switchen naar een ander programma geen exclusiviteit voor de mensen liever vaak/altijd uitwijken als er een probleem(pje) is met een bepaalde software. 

Dit is uiteraard maar een n=1 ervaring.

Ik vind het bijzonder vreemd dat als ik wat aan het typen ben, de tekst ineens verdwijnt en bovenin het zoek of adres vak het getypte woord bij ‘opzoeken’ staat, er gebeurt niets maar de tekst ben ik kwijt.

Computergebruik is aanhoudend uitwijken: werkt iets niet, of bevalt iets niet, dan moet je uitwijken naar een alternatief. Ander programma, andere webbrowser, ander e-mail adres, andere anti-virus, enzovoort, enzovoort, enzovoort.

Je vertelde mij ooit dat je meer dan één computerapparaat hebt: heb je al eens een ander apparaat geprobeerd?

Reputatie 5
Badge +4

Ik vind het bijzonder vreemd dat als ik wat aan het typen ben, de tekst ineens verdwijnt en bovenin het zoek of adres vak het getypte woord bij ‘opzoeken’ staat , er gebeurt niets maar de tekst ben ik kwijt. En het gebeurt niet bij mailen alleen, ook bij typen in Word e.d. en dat is dan allemaal offline. 

Dit kan veroorzaakt worden door een toch wel iets bekend probleem, waar ik zelf af en toe ook wel last van heb: Als men een hoofdletter typt, dan drukt men de Shift-toets + de gewenste letter op het toetsenbord in. Dat gaat normaliter goed, maar soms raak je de Ctrl-toets en als er dan de toets A gebruikt wordt, al dan niet terecht en typt men heel vlot door ….. dan raak je de tekst helemaal kwijt….
Want…… Ctrl+A betekent alles selecteren en door heel snel de volgende letter te typen kan het men ontgaan dat men daardoor alle tekst verwijdert….. 

Het is mij dus ook af en toe overkomen. 

Is er een remedie? Ja, die kan er zijn: Met Ctrl + Z kan men zowel in Word, als in de meeste andere programma’s de laatste bewerking ongedaan maken. En vaak door dit te herhalen de bewerking ervoor ook nog. Dat werkt zelfs in het systeem Windows zelf: Dus verplaatst men bestanden in een aantal stappen dan kan met Ctrl+Z dit teruggedraaid worden.  Ik heb er nog geen kennis van tot hoever je dit kan terughalen. 
Bij Word zou dit eigenlijk ook met de zgn. “Undo” item uit het menu moeten kunnen. 

Helaas heeft Microsoft deze optie niet op het hoofd-ribbon menu gezet, maar op de snelle toegang optie, die bij de installatie van MS Office/Word niet zichtbaar is.

Deze is echter zeer eenvoudig te activeren, zie weblink. En wordt dan zichtbaar links onder de hoofd ribbon, zie plaatje, rood omcirkelt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-bewerking-ongedaan-maken-opnieuw-uitvoeren-of-herhalen-84bdb9bc-4e23-4f06-ba78-f7b893eb2d28 

Als dit niet helpt dan heeft er blijkbaar een andere actie plaats gevonden die niet met Ctrl+Z gerepareerd kan worden of een van de laatste acties heeft het “Ctrl+Z -geheugen” definitief gewist of overschreven.  Maar zeker is dat dit mij al een aantal keren geholpen heeft om verloren gewaande teksten terug te krijgen. Bij Word is er nog die undo knop, maar niet alle programma’s hebben gebruik gemaakt van de optie om de Ctlr+Z om te zetten naar een uitbreiding van het gebruikersmenu. 

PS: Sommige mensen verwijderen de linker Shift en soms ook de Ctrl toets compleet van hun toetsenbord omdat ze erboven gemiddeld op meerdere manieren last van hebben.  Vervolgens moet men dan heel bewust dit met de rechter Ctrl of Shift toets doen en blijkbaar levert dit minder problemen op.  Ik heb jarenlang een collega gehad “op kantoor” die dat echt deed, zodra er een nieuw toetsenbord kwam werd direct deze “sloop actie” ingezet… 

Reputatie 7
Badge +8

Helaas Emile ik heb een Desktop een Acer Aspire, Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz   3.41 GHz. En ik werk met een muis en toetsenbord van het merk Corsair, de achternamen weet ik zo gauw niet, ze zijn multicolor verlicht. Het geheel bevalt me best, met uitzondering van die ‘vreemde kuren’.

Reputatie 7
Badge +4

ineens schiet mij iets te binnen, leo. werk je soms op een laptop met zo’n touchpad? als je daar met je hand overheen gaat en hij is wat gevoelig, dan denkt ie dat je de muis wilt bedienen en dan kunnen er rare dingen gebeuren. oplossing: touchpad uitzetten 

Reputatie 7
Badge +8

Geachte @D.A. Domaso , met het begrip “vreemd” ben ik het helemaal eens. Ik vind het bijzonder vreemd dat als ik wat aan het typen ben, de tekst ineens verdwijnt en bovenin het zoek of adres vak het getypte woord bij ‘opzoeken’ staat , er gebeurt niets maar de tekst ben ik kwijt. En het gebeurt niet bij mailen alleen, ook bij typen in Word e.d. en dat is dan allemaal offline. Ik ben het ook met U eens dat de PC weinig  uit zich zelf doet, ik moet dus iets aangeraakt hebben, maar wat?

Badge

Vreemd. Het komt mij voor dat er met uw PC weinig aan de hand ligt. Ik schat zo dat u de oorzaak extern moet zoeken. Als u online aan het mailen bent en er gebeurt iets met de tekst, dan is de kans groot dat het probleem bij de internet leverancier ligt. Probeert u eens offline een email te schrijven (dit kan bij heel veel browsers). En dan over te schakelen naar online en de mail te versturen. Als dat lukt, weet u zeker dat u contact moet opnemen met uw leverancier van internetdiensten. PC's zijn in de meeste gevallen onschuldig

Reputatie 7
Badge +8

Maar natuurlijk zijn adviezen en tips altijd welkom  :joy:  . Er is nog genoeg wat ik niet weet :thinking: , en je bent nooit te oud om iets te leren, al neemt de zin daartoe wel af. Nou zijn mijn probleempjes, meestal over de PC, geen halszaken,  ik breng het maar onder de categorie lastig. En andere leden hebben weer totaal andere vragen en problemen,  waarmee ik ze, zo hoop ik, mogelijk weer bij kan helpen. Zelf heb ik nog wel wat op de wachtlijst staan. Bijvoorbeeld het niet toereikend zijn van wifi apparatuur, al diverse adviezen gehad, maar wacht ook nog op de installateur. En het steeds terugkerend verschijnsel dat de tekst tijdens het typen op de PC ineens verdwijnt en boven verschijnt in het vak “zoeken op”. Ik heb daar niet om gevraagd, maar iedere keer gaat hij (de PC) een woord opzoeken, en de tekst ben ik mooi kwijt. Dus adviezen nog volop welkom.

Dank aan alle forumleden die meedachten en adviezen gaven.

Nieuwe adviezen zijn dus niet meer welkom? :relaxed:

Reputatie 7
Badge +8

Dank aan alle forumleden die meedachten en adviezen gaven. Ik zal alles bekijken en adviezen opvolgen. In korte tijd zijn e-mails 2x kwijt geraakt, één keer door volle mail in-box, dat gebeurt me niet meer, dank toch @H. Beukman , deze laatste keer schijnt een storing geweest te zijn. Het is nou weer in orde. Allen dank.

Reputatie 5
Badge +4

@L.J.F. de Ruiter  Omdat je met Gmail werkt, kan het ook zijn dat je mailbox vol is of je hebt foto`s geupload naar je account. Je mag 15GB totaal hebben of het nu foto`s of filmpjes of mail is, maar normaal zou je dan een bericht moeten krijgen dat de box bijna vol zit. En dan is het over tot er ruimte word gemaakt. bv filmpjes verwijderen levert de meeste ruimte op. 

Hallo Leo,

De delivery berichten in Gmail gaan wellicht weer over andere mailboxen die je hebt. Probeer de delivery berichten te ontcijferen.

Meer dan één webbrowser is zonder meer handig en nuttig, maar meer dan 1 e-mail adres werkt onnodig complicerend.

Probeer zoveel mogelijk rechtstreeks bij Gmail te laten binnenkomen. Geef adreswijzigingen door.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Leo, ik had het ook. Het staat in de mail die je terugkrijgt met de foutmelding. Dat het een email is vanuit Gmail naar een mailadres van Ziggo. Bij Ziggo is de storing en dan gaat de storingsmelding weer terug naar Gmail. Bij Ziggo zie je dan niks, maar bij Gmail wel. 

Reputatie 7
Badge +8

Geachte leden, ik kan inderdaad via webmail mijn mails zien. En ooit is mij geadviseerd het niet bij één provider te houden. Tot dan had ik Microsoft Edge. Er bij gekomen is Google, Mozilla Thunderbird, Firefox, Opera e.d. Zoals Léon elders stelt beperkt je tot één, en dat is dus Gmail. En juist bij de Gmail webmail komen de berichten over delivery …. er is tijdelijk een probleem bij de bezorging enz. Zie de berichten van  de forumleden, het is een storing…. en het is nu weer normaal, maar ik begrijp er niet veel van, bij wie is er nou een storing, Gmail meldt het, Ziggo zegt er bij mij niets over. ????? Op de Ziggo webmail niets, ook niet de gezonden mails.

Reputatie 5
Badge +4

Bij KPN kun je je vaste mail sinds internetheugenis ook als webmail lezen en versturen zodat je bij hardwareproblemen gewoon ergens anders verder kunt. Kan dat bij Ziggo niet?

Ja hoor dat kan bij ziggo ook allang, zo beantwoord ik mail als ik bv in het buitenland ben.

Bij KPN kun je je vaste mail sinds internetheugenis ook als webmail lezen en versturen zodat je bij hardwareproblemen gewoon ergens anders verder kunt. Kan dat bij Ziggo niet?

Reeds lang voordat ik een computer had nam ik een webmail adres.

Altijd alleen maar één webmail adres gebruikt en nog nooit problemen.

Beperk u dus tot uw webmail adres, in uw geval is dat Gmail.

Reputatie 5
Badge +4

Als je meerdere mailboxen hebt bij ziggo, misschien hebben andere te veel mails in hun box staan???. Ja kan kijken of dit het geval is.

Reputatie 7
Badge +8

Laten we hopen dat het zo is @Jan  en @Mazzel . Want ik begon er zo zachtjes aan genoeg van te krijgen. Nu is 2x toch behoorlijk wat e-mails niet kunnen ontvangen niet direct een ramptoestand, maar zo kort op elkaar toch lastig, en de eerste keer dat het gebeurde heb ik zeker tussen de 100 en 200 mails gemist en nu liep het alweer naar de 50. Weliswaar een hoop  nieuwsberichten en reclame erbij maar ook serieuze mails. Ik dacht dat er weer foutieve dingen gebeurden, maar laten we hopen dat het ‘slechts’ een storing is en hopelijk van voorbij gaande aard. En beste leden ik zit net als jullie dus ook wel eens op de community van Ziggo, maar de snelheid van communiceren is daar niet zo groot, vind ik,  en dan denk ik er komt niets meer en dan zal je zien dan mis je het. 

Reputatie 7
Badge +6

@L.J.F. de Ruiter ik sluit me erbij aan, ik kreeg vorige week ook die melding in m'n mailbox. Het betrof een verzonden mail naar een @Ziggo mailadres. Ik stuurde een dag later weer een mail naar dat adres en die ging normaal weg en kwam aan. Ik denk gewoon een storing bij Ziggo.

Reputatie 6
Badge +4

Leo, mailproblemen hebben niets met de p.c. te maken. Ook dit probleem niet, waar overigens meerderen (me too) last van hadden, zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Email-vanuit-gmail-geblokkeerd/td-p/852167

Reageer