Waarschuwing Vodafone RED Together abonnement

  • 9 August 2018
  • 9 reacties
  • 17025 Bekeken

Badge
Ik heb op 2 juli 2018 mijn bestaande vodafone abonnement omgezet naar een Red Together abonnement. Op 3 juli heb ik de nummers (van een andere provider) van mijn vrouw en zoon toegevoegd aan Red Together. Dezelfde dag begonnen mijn problemen. Vanaf 3 juli is mijn eigen vodafone nummer verdwenen en belde ik met het nummer van mijn vrouw. Bijzonder omdat dat nummer nog bij een andere provider zit. Sindsdien bel ik dagelijks met de klantenservice. Op 13 juli stopte mijn sim er helemaal mee en sindsdien heb ik helemaal niks. Ik word nu al 5 weken aan het lijntje gehouden. Er wordt mij telkens verteld dat er een order is blijven hangen en dat die ongedaan moet worden gemaakt. Dit duurt normaal 48u. Telkens mislukt dit. Er is al 3x een voorrang/urgentie verzoek voor me aangevraagd. Vandaag heb ik te horen gekregen dat men mij niet kan vertellen of de twee nummers die ik toegevoegd heb wel gaan werken op de afgesproken tijd en dat mijn eigen nummer voorlopig niet gaat werken maar dat men er hard mee bezig is….

Ik heb aangegeven dat ik 5 weken geen redelijke oplostijd vind en dat ik helemaal niet akkoord ga met een “open einde”. Na weken bellen/mailen/vodafonewinkels ben ik er helemaal klaar mee maar kan ook niet overstappen omdat mijn nummer gegijzeld wordt door vodafone.

Advies:
1. Doe geen zaken met deze telefoon maffia
2. Sluit GEEN Vodafone RED Together af. Dit product is duidelijk nog niet af en bevind zich nog in de testfase.
3. Doe geen zaken met deze telefoon maffia

mvgr,

Jeroen Groenemans

9 reacties

Reputatie 7
Komt dat niet omdat die nummers van een andere provider zijn? Mijn echtgenoot heeft ook een Vodafone abonnement maar ik blijf gewoon bij T Mobile, daar zit ik dacht ik al een jaar of twintig en ik vind het wel best. Ik gebruik mijn telefoon toch niet vaak, heb nauwelijks kosten.
Reputatie 7
Badge +6
Dit soort zaken kun je bij elk bedrijf met een klantenservice meemaken . Heb ik al eens griezelverhalen over verteld . Dat komt gewoon omdat dit soort medewerkers niet om kan gaan met ongebruikelijke problemen . Daar zijn ze blijkbaar niet voor opgeleid . Mensen die wat meer in hun mars hebben zijn er meestal wel , maar het is vrijwel onmogelijk om die aan de lijn te krijgen. Vermoedelijk zijn die overbelast en hebben de klantendienstmedewerkers de instructie om die alleen in uiterste gevallen in te schakelen. Het wordt echt hoog tijd dat dit soort beschamende taferelen aangepakt worden.
Badge
Komt dat niet omdat die nummers van een andere provider zijn? Mijn echtgenoot heeft ook een Vodafone abonnement maar ik blijf gewoon bij T Mobile, daar zit ik dacht ik al een jaar of twintig en ik vind het wel best. Ik gebruik mijn telefoon toch niet vaak, heb nauwelijks kosten.

Geen idee hoe het komt. Maar mijn nummer is al 25 jaar vodafone. Niet lang meer ben ik bang.
Badge
Dit soort zaken kun je bij elk bedrijf met een klantenservice meemaken . Heb ik al eens griezelverhalen over verteld . Dat komt gewoon omdat dit soort medewerkers niet om kan gaan met ongebruikelijke problemen . Daar zijn ze blijkbaar niet voor opgeleid . Mensen die wat meer in hun mars hebben zijn er meestal wel , maar het is vrijwel onmogelijk om die aan de lijn te krijgen. Vermoedelijk zijn die overbelast en hebben de klantendienstmedewerkers de instructie om die alleen in uiterste gevallen in te schakelen. Het wordt echt hoog tijd dat dit soort beschamende taferelen aangepakt worden.

Ik ben door de 1e lijn, 2de lijn etc heen gekomen na weken zeuren. Probleem is technische dienst blijft zeggen: "Nog even geduld we werken er echt hard aan". Op mijn (herhaalde) vraag om een oplostijd indicatie krijg ik alleen maar open antwoorden.
Reputatie 7
Waarschijnlijk hebben ze daar een motto:

Zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk.
.
Vodafone is Ziggo. Het installeren van een modem gaat via India, dat duurt ook een eeuwigheid, als het überhaupt al lukt maar dat onderwerp heb ik al een keer aangeroerd. Misschien gaat het met een smartphone net zo. De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondeljik maar ze lezen hier mee, misschien is de oplossing in zicht.
Het wordt echt hoog tijd dat dit soort beschamende taferelen aangepakt worden.

Dat roept u wel vaker maar ik begrijp gewoon niet wat u zich daar dan concreet bij voorstelt? Even aangenomen dat zoiets een incident betreft, wie zou dat dan aan moeten pakken en hoe?
Reputatie 7
Badge +6
Geloof mij maar @A. Deen . Dat kunnen die bedrijven echt zelf wel bedenken. Daar hebben ze mij niet voor nodig . Kwestie van een degelijke klantendienst en niet toelaten dat klanten keer op keer met smoesjes of zelfs leugens afgepoeierd worden . Niet alleen maar naar mooie winstcijfers kijken , maar ook naar kwaliteit . Het probleem is ook niet dat er wat mis gaat . Dat is nooit 100% te voorkomen . Het probleem is , dat er telkens door weer andere medewerkers beloften gedaan worden en er niks gebeurt . Meestal zullen dat niet-alledaagse problemen zijn , maar die dienen ook netjes opgelost te worden . Zo nodig met specialisten als de medewerker er zelf niet uit komt.
Reputatie 7
Vandaag weer een leuke storing bij Vodafone, rond 12.00 waren er meer dan 6000 meldingen, ik dacht dat mijn man zijn telefoon had gesloopt, mijn smsje kwam wel door hoorde ik later.
@e.t. van Wiersum, daar had u mij volledig op het verkeerde been. Ik had niet begrepen dat u Vodafone aansprak maar dacht dat u zich tot "het publiek" richtte, daar was de rest van uw verhaal namelijk ook aan gericht.

Reageer