Wachttijd bij 0900 nummer: kosten lopen op

  • 30 November 2014
  • 2 reacties
  • 1035 Bekeken

Het is vaak voor commerciËle bedrijven interessant om klanten lang in de wacht te laten zetten. Bel je naar PostNL dan betaal je wel 45 eurocent per minuut. En je moet ook betalen als je in de wachtstaat zonder dat je dan enige serivce krijgt, behalve dan misschien een wachtmuziekje. Het is zo voor bedrijven dan niet aantrekkelijk om de wachttijd te verkorten. Nu is het zo dat tarieven bij zoveel minuten niet meer oplopen. Alleen dan kunnen de kosten toch nog oplopen tot en met wel 30 euro.

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Er zijn gelukkig al wat beperkende maatregelen genomen, maar je kunt alternatieven vinden voor de meeste 0900 nummers zie: https://www.0900alternatieven.nl/ Als bedrijven te veel rekken, kan je een klacht indienen bij Consuwijzer, zie: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telefoonnummers/informatienummers/ik-vind-dat-bedrijf-informatienummer-misbruikt

Het beste lijkt mij om 0900 nummers voor klantenservice helemaal te verbieden, want een slecht product of slechte service wordt zo nog een keer beloond. Dus blijven klagen bij Consuwijzer.
Badge +2
Tja als Neelie in Brussel echt iets had willen betekenen voor ons dan had zij deze vorm van diefstal/oplichterij echt eens moeten aanpakken

Reageer