Consumentenbond.nl

Wachtwoordmanager Password Depot ook goed

In de test wachtwoordmanagers ontbreekt de meest gebruikte in Duitsland: Password Depot van Acebit.de (19,95 euro). Die steekt ver boven alle door Consumentenbond geteste managers uit, qua interface, features en betrouwbaarheid.

[Titel aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6
(ik kan zelf zoeken, maar) is het uw persoonlijke mening, of heeft u onderbouwing voor die stelling, bv reviews van respectabele bronnen?

Waar vond u de cijfers over dat die oplossing in Duitsland de meest gebruikte is?

(ik zie o.a. op http://www.pcadvisor.co.uk/download/security/passw... :

• "Windows XP,Windows Vista (32 bit),Windows 7 (32 bit),Windows Vista (64 bit),Windows 7 (64 bit),Windows 8,Windows Server,windows 10" ... dus niet geschikt voor mensen die (ook) op andere platformen werken.
  • en "Please note, this program runs initially as a trial version. If you don't purchase it after 30 days, Password Depot will then run in freeware mode. You'll be able to continue using it, but with major restrictions. It'll only be possible to have one password list, for instance, and that may contain a maximum of 20 passwords" is denk ook voor een hoop mensen goed vooraf te weten
Ik gebruik het zelf al jaren, zo ook de grootste bedrijven in Duitsland. Zo ben ik er via SAP ook aan gekomen, ik had er ook nog niet van gehoord (7 jaar geleden). De Angelsaksische insteek van vele internetgebruikers in Nederland staat een wat bredere blik vaak in de weg.

Op de website staan wat referenties o.a. Fraunhofer Institut. Ik zou zeggen, neem eens contact op met Acebit en probeer het zelf.

Service, professionele netwerkversie, updates, in 7 jaar tijd nog nooit een crash gehad, allemaal prima geregeld.

Ik heb overigens geen enkele (commerciële) band met Acebit.
Wachtwoorden?

Binnenkort niet meer nodig........ Zegt SeniorWeb
Reputatie 1
Bedankt voor je bericht. Ik zal deze virusscanner doorgeven aan mijn collega's wellicht dat ze deze de volgende keer wel kunnen meenemen in de test!
Jammer dat de import-functie heel slecht is, anders zou ik overgestapt zijn.

Ik vraag me af indien het 'sterk' wachtwoord dat je gebruikt bij een wachtwoordmanager gehackt wordt, of dan de hacker bij alle je wachtwoorden in je kluis kan. 

Ik vraag me af indien het 'sterk' wachtwoord dat je gebruikt bij een wachtwoordmanager gehackt wordt, of dan de hacker bij alle je wachtwoorden in je kluis kan. 

Ja, tenzij je two factor autorisatie gebruikt zodat je bijvoorbeeld altijd je telefoon of een dongle erbij moet hebben om erin te kunnen. Dat hacken is redelijk onwaarschijnlijk maar met 2FA is het dus nog zekerder.

Bedankt! Dat de 2FA veiliger is, begrijp ik. Maar 1 wachtwoord ( voor de ww manager) is toch nog altijd makkelijker te achterhalen dan 10 verschillende. Of zie ik dat verkeerd? 

Beveiliging is lastig en nooit absoluut, gebruik van een wachtwoordmanager lost een aantal bekende problemen op maar introduceert ook een nieuw single point of failure. Ik gebruik er zelf ook een omdat ik gewoon niet in staat was de administratie van al die wachtwoorden bij te houden en het opschrijven van die wachtwoorden ook inherent onveilig is en ik uiteindelijk overal hetzelfde wachtwoord gebruikte. Niet best.  De Bond heeft trouwens best een gebalanceerde uitleg als u bij de test van wachtwoordmanagers kan komen.

Nogmaals bedankt. 

Ik ga een wachtwoord manager uitproberen.

Bedankt! Dat de 2FA veiliger is, begrijp ik. Maar 1 wachtwoord ( voor de ww manager) is toch nog altijd makkelijker te achterhalen dan 10 verschillende. Of zie ik dat verkeerd? 

Bitwarden ondersteunt “YubiKey1Password ook dus dat zou een wachtwoordloos alternatief kunnen zijn, dat sterker is dan welk wachtwoord ook.

Reageer