Wat is het beste middel om LED TV scherm schoon te maken

• 2 January 2015
  • 5 reacties
  • 33578 Bekeken

Badge +2
Heb je een pracht van een tv staan zit je met de vraag hoe je dat LED scherm het beste kan schoonmaken.

Natuurlijk even bij de consumentenbond gekeken of er toevallig een test is geweest , maar helaas.

Aldus Samsung met een bijgeleverde mico vezel doekje die je licht besproeid met water.

Maar je begrijp het al dat gaan niet echt lukken.

Dus wat is uw ervaring ?

Glassex is bij mij uit de boze (veel gehoorde oplossing)

Mogelijk dat de Philips spray goed is ?

We o Wie geeft het goede antwoord ?

5 reacties

Badge +2
Onze laatste test dateert al van jaren geleden - toen was ons advies wel degelijk om een licht vochtig microvezeldoekje te gebruiken (zonder verder enig schoonmaakmiddel), zoals Samsung al voorstelt.

Ook LG geeft een soortgelijk advies in haar handleidingen:

Voor de beste prestaties en een langere levensduur moet u de TV regelmatig schoonmaken.

Zorg er eerst voor dat de TV is uitgeschakeld en dat het netsnoer en alle andere kabels zijn losgekoppeld. Als de TV gedurende een lange tijd onbeheerd en ongebruikt blijft, trekt u de stekker van het netsnoer uit het stopcontact om mogelijke beschadiging door blikseminslag of stroompieken te voorkomen.
Veeg het oppervlak schoon met een droge, schone en zachte doek om stof en licht vuil te verwijderen. Om zwaar vuil te verwijderen, veegt u het oppervlak schoon met een zachte doek die is bevochtigd met schoon water of een verdund, zacht schoonmaakmiddel. Veeg onmiddellijk daarna droog met een droge doek.

Voorkom te allen tijde dat u het scherm aanraakt, aangezien hierdoor het scherm beschadigd kan raken. Duw, veeg of sla niet met uw vingernagels of een scherp voorwerp tegen het scherm, aangezien dit kan leiden tot krassen of beeldvervorming. Gebruik geen chemicali√čn; hierdoor kan het product namelijk worden beschadigd. Spuit geen vloeistof op het oppervlak. Als water in de TV terechtkomt, kan dat leiden tot brand, elektrische schokken of een defect.
Maar je vraag heeft ons wel aan het denken gezet, eigenlijk is het tijd voor een nieuwe test. We gaan kijken wat er mogelijk is. Dus bedankt voor de suggestie! Mag ik vragen hoe je het nu hebt opgelost? En bevalt dat?
Badge +2
Hallo Irene

Bedankt voor jou bericht.

Op dit moment gebruik ik een HG spuitbusje met bijgeleverde doekjes. Het werkt niet denderend

Is te koop bij de DHZ winkels

Stof gaat er makkelijk van af maar een vette vinger afdruk al moeilijker.

Hier word niet gerookt , maar doe je dat wel , tja je weet het dan wel met al die nicotine aanslag op het scherm.brrr

Het lijkt ook of er een waas achter blijft met dat HG spul, dus poets voorzichtig met een doekje na welke is meegeleverd door Samsung

Je lees er veel over op internet maar niemand heeft de goede (betere) oplossing.

Er zijn zelfs mensen die zweren bij glassex (niet doen dus want coating gaat eraan van display)

Over doekjes bevochtigen met water zijn ook de meningen verdeeld vanwege het kalk in het water hetgeen een waas en krasjes kan veroorzaken.

Ook gewone doekjes hoe zacht ook, nooit gebruiken, Altijd de speciale die geen krasjes achterlaten.

Tot nu toe is het nu behelpen (Je wilt toch zo'n groot scherm als blikvanger schoon hebben/houden)

Ik zie met belangstelling uit naar de nieuwe CB test.

Groet
Badge +2
Dank voor het delen van je ervaringen. Die zullen we zeker meenemen in de testopzet! De hoofdredacteur heeft laten weten dat we hier waarschijnlijk in de Consumentengids van juli/augustus aandacht aan besteden. Ik hou je op de hoogte!

Groet, Irene
Een heel klein scheutje UNIVERSOL in een sprayflesje doen. Koop 2 microdoekjes. 1 gebuik je om deze licht in te sprayen met UNIVERSOL. Daarna direct met de ander doek uitwrijven en oppoetsen. Alle vette vingers, eventuele nicotine aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon !! En absoluut geen strepen of andere aanslag die achterblijft zoals met Glassex o.i.d. Te koop bij de betere verfwinkel. UNIVERSOL wordt gebruikt door de schilder maar is onmisbaar in het huishouden.
Reputatie 7
Ok, topic is antiek maar misschien kijkt emand nog, ik gebruik Sidolin, dat is hier helaas niet te koop maar wie in de grensstreek met Duitsland woont ken het misschien, het streept niet, ook geweldig voor spiegels en ramen. Anders de spray voor computerschermen, of toch maar met een vochtig doekje, desnoods twee of drie keer.

Reageer