Consumentenbond.nl

Wat zijn jouw wensen voor het nieuwe Ziggo (na overname door UPC)?

De kogel is door de kerk: UPC en Ziggo gaan samen verder. Wij roepen het nieuwe Ziggo op om hun klanten optimaal te laten profiteren van deze overname door nieuwe pakketten samen te stellen met het beste van hun huidige pakketten.

Ben je nu klant van UPC of Ziggo? Dan verandert er niet direct iets. Achter de schermen wordt wel hard gewerkt om beide bedrijven samen te voegen. Wij helpen het nieuwe Ziggo graag daarbij en hebben ook jouw hulp nodig daarvoor!

We hebben vier wensen voor digitale tv op een rij gezet:

Lees hier meer over onze wensen en steun onze actie.

Wat vind jij dat het nieuwe Ziggo moet aanpassen in zijn pakketten? Heb jij nog andere wensen? Misschien ook voor internet of telefonie? Laat het weten in een reactie, zodat het nieuwe Ziggo precies weet waar ze volgens hun klanten aan moeten werken!

Update 19 januari 2015:

Dit zijn de al genoemde nieuwe wensen:

Horizon mediabox okÉ, maar alleen als optie, niet als verplichte keuze (Danny, Y Bloemhof) De huidige Horizon TV app van UPC ook voor Ziggo klanten beschikbaar maken (Danny) De CI+ module moet je los kunnen kopen, niet alleen huren (R Lenior) Het basispakket moet je zonder decoder kunnen bekijken en moet waar beschikbaar uit HD-zenders bestaan (R Lenior, Danny) De zapsnelheid moet beter (W Smink) Klanten moeten een vast IP-adres krijgen (GJ Boer) Het analoge tv-signaal moet nog een tijdje in de lucht blijven (HM Bol) Het moet mogelijk zijn je eigen zenderpakket samen te stellen (J Roefs, GWH Rutte) Live tv kijken moet ook kunnen op Linux apparaten (R Kats) Alle zenders uit het abonnement moeten ook op desktop computer en laptop (via internet) te zien zijn (Vox, Mark van den Berg) Je moet op afstand opnames kunnen programmeren (Mark van den Berg) Het moet mogelijk zijn meerdere opnames tegelijk te maken (Mark van den Berg) Je moet internet los van televisie kunnen afnemen (Vox) Het moet voor alle klanten mogelijk zijn om de interactieve CI+ module te gebruiken, niet alleen bij Ziggo-klanten (Shine) Bij UPC kun je maar 2 decoders/modules in bruikleen krijgen, Ziggo gaat tot 5 smartcards per huishouden, dat moet blijven (Rene Diesveld) Je moet je e-mailadres kunnen behouden (L Bakker) Je moet je eigen apparaat kunnen blijven gebruiken (RHJ Uphoff, CPM Aarsen, CLH Noel) Dezelfde downloadsnelheden tegen dezelfde prijs graag (CJH Colee) Het analoge tv aanbod moet worden uitgebreid naar 30 zenders (Danny) Alle regionale zenders moeten in heel Nederland te ontvangen zijn (HG Beuker) Analoge tv moet worden afgeschaf (Free Spirit) Ik wil niet elke maand betalen voor een decoder in een huurmodel, ik wil zelf de apparatuur kopen (Free Spirit) UPC en Ziggo Wifispots moeten worden samengevoegd (JMJ Dinnissen) Er moet concurrentie komen op de kabel (RJ van Dijk Ir, J de Graaf, MargarethaJ) De tarieven voor bellen via de vaste lijn moeten omlaag (FW Heck, Free Spirit) Ziggo TV app ook voor zakelijke gebruikers en in het buitenland met HD-zenders (Danny)
Kun jij je hierin vinden? Of heb je nog andere wensen? Laat het me weten in een reactie!

Update 9 januari 2015:

Ik zie dat het nieuws over de eerste (tv-) aanpassingen bij Ziggo-klanten al besproken wordt. Net als de tariefswijzigingen per 1 maart 2015. De eerste veranderingen voor huidige Ziggo-klanten zijn inderdaad vanaf 5 januari begonnen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat 'nieuwe' kabelnetwerk van Ziggo. Laat daarover hier een reactie achter. Dank!

327 reacties

GEEN verplichte Horizon bagger box bij Ziggo. NIET iedereen heeft behoefte aan al die extra mogelijkheden! bv. 4 programma's tegeljkertijd opnemen!

Het huidige UPC instap TV abbonement bij het nieuwe Ziggo laten bestaan uit 60 zenders, waarvan in ieder geval de helft van de zenders ongecodeerd. (30 zenders)

Horizon Go app overnemen en hernoemen naar Ziggo.

Annaloge TV pakket in ieder geval nog dit jaar laten behouden. Met ten minste 25 zenders.
Alle regio zenders terug bij Ziggo zou al een hele verbetering zijn
Badge
Het zou heel aantrekkelijk zijn als je de CI+ kaart bij UPC kan kopen. Op de lange termijn scheelt dat veel geld. Nog beter zou het zijn als de digitale kanalen geheel vrij gegeven worden. Ik bedoel alle kanalen in het basispakket in HD kwaliteit zonder decoder. Dit desnoods met een prijsverhoging. Dan heb je het gedoe niet meer met kaarten, kastjes etc om het HD signaal te decoderen. Een moderne tv geeft het beste beeld met een goed (HD) signaal.
Kunnen jullie ook de digitale hd ontvangers (ziggo en upc) onderzoeken? De losse en de ingebouwde in tv's? Ik ben er namelijk zelf achter gekomen dat cam module's of tv's? verschrikkelijk traag zijn. Bij een losse (humax in mijn geval) is dat al een stuk beter! Misschien moet de tv wereld en kabelaars eens wakker worden! Ik vind dus Dat Upc en Ziggo daar nu een mooie kans hebben om dit probleem op te lossen. Ik vind het persoonlijk niet normaal dat je zo lang moet wachten als je zapt of andere functies wil gebruiken. En dat je moet betalen voor uitzending gemist terwijl je op internet gratis kan kijken (ziggo)...
Ik zou t super vinden als ziggo ook een Horizonbox waar je 4 programma's tegerlijkertijd kunt opnemen krijgt.
Bij andere aanbieders, zoals Telfort (ook UPC?) kun je TV kijken op je smartphone tablet en laptop. Dat zou(den) Ziggo (en UPC) ook moeten doen!
UPC kent geen vast IP adres voor particuliere klanten, Ziggo wel. Een vast IP adres zou handig zijn voor en ieder die zijn 'thuis' wil bereiken vanaf elders. Dus graag introduceren voor iedereen, eventueel met een kleine opslag van het abonnement.
Ziggo is nu al begonnen met pesten van analoge kijkers. AT 5 in regio Waterland vertoont steeds interferencie. Tot medio september 2014 zat AT 5 op een ander kanaal en op het nieuwe kanaal zit die interferencie. Ik kijk weing tv een digitale tv kopen dat vind ik het geld niet waard. Trouwens de levensduur van de digitale tv's is veel korter dan die van een analoog toestel.

Pieter Jonk
Biedt de fusie naar een nieuw bedrijf de mogelijkheid om bijvoorbeeld een lopend 2-jarig abonnement op te zeggen?

Dan is de mogelijke druk op Ziggo/UPC maximaal om rekening te houden met wensen van afnemers...
Dag allemaal.

Heb net eind augustus een volledig pakket afgesloten bij Ziggo ivm aanschaf digatale TV.

Even leek het er op dat ik mijn analoge sygnaal helemaal kwijt was maar dat is gelukkig niet het geval.

Ik wil ook mijn analoge apparatuur gewoon kunnen blijven gebruiken. Ik hoorde nl dat UPC alleen een digitaal sygnaal verstuurt als je voor digitaal abonnemet kiest. Ziggo moet de beide signalen naast elkaar laten bestaan zodat iedereen kan blijven kiezen voor analoog of digitaal beeld/signaal

Vr, gr
Badge

Bij andere aanbieders, zoals Telfort (ook UPC?) kun je TV kijken op je smartphone tablet en laptop. Dat zou(den) Ziggo (en UPC) ook moeten doen!

Geachte M.H. Tijssens,

Bij UPC is dat al mogelijk via de site https://www.horizon.tv/nl_nl/
Wat mij heel mooi lijkt, is als afgestapt wordt van de pakketten. Liever stel ik mijn eigen zenderaanbod samen.

Of nog beter: maak het mogelijk om naast de pakketten individuele zenders te kiezen. En dan niet zodanig dat je met twee extra zenders beter een pakket kunt nemen, gewoon voor een eerlijke prijs.

ook handig: de mogelijkheid om te kiezen voor wel of geen HD (wat dan scheelt in de prijs). Discovery zie ik graag in HD, maar de Belgische zenders en Comedy Central mogen ook zonder HD.
Badge
Zelf de volgorde van de zenders kunnen instellen lijkt mij erg prettig!

Dag allemaal.

Heb net eind augustus een volledig pakket afgesloten bij Ziggo ivm aanschaf digatale TV.

Even leek het er op dat ik mijn analoge sygnaal helemaal kwijt was maar dat is gelukkig niet het geval.

Ik wil ook mijn analoge apparatuur gewoon kunnen blijven gebruiken. Ik hoorde nl dat UPC alleen een digitaal sygnaal verstuurt als je voor digitaal abonnemet kiest. Ziggo moet de beide signalen naast elkaar laten bestaan zodat iedereen kan blijven kiezen voor analoog of digitaal beeld/signaal

Vr, gr

UPC heeft nog steeds gewoon Annaloge TV hoor (30 zenders), hier krijg je dan ook 30 Digitale ongecodeerde zenders bij. Digitale kabel TV en radio heet het nu. Maar er zit dus ook annaloge TV bij, ook al suggereert de naam dat mischien niet.

Wat mij heel mooi lijkt, is als afgestapt wordt van de pakketten. Liever stel ik mijn eigen zenderaanbod samen.

Of nog beter: maak het mogelijk om naast de pakketten individuele zenders te kiezen. En dan niet zodanig dat je met twee extra zenders beter een pakket kunt nemen, gewoon voor een eerlijke prijs.

ook handig: de mogelijkheid om te kiezen voor wel of geen HD (wat dan scheelt in de prijs). Discovery zie ik graag in HD, maar de Belgische zenders en Comedy Central mogen ook zonder HD.

Hoewel dit inderdaad als muziek in de oren klinkt, zie ik dit NIET echt gebeuren.

Ten 1ste is het gewoon commercieel gezien niet interessant. (sommige zenders zouden met dit model niet eens een bestaantsrecht hebben)

Ten 2de is het administratief niet te doen al deze individuele abbonementen bij te houden.

Ten 3de wie gaat bepalen welke prijs welke zender krijgt? (Want het het lijkt me niet logisch dat elke zender dezelfde prijs krijgt.)

Geachte M.H. Tijssens,

Door R. Lenior

Kan bij UPC al via een site en een app. Bij Ziggo alleen nog via een iOS/Android app. Ik hoop dat hij bij het nieuwe Ziggo ook weer mogelijk wordt via een website naar de TV zenders te kijken. Dit heeft in het verleden bij Ziggo volgens mij ook gekunt.

Ziggo is nu al begonnen met pesten van analoge kijkers. AT 5 in regio Waterland vertoont steeds interferencie. Tot medio september 2014 zat AT 5 op een ander kanaal en op het nieuwe kanaal zit die interferencie. Ik kijk weing tv een digitale tv kopen dat vind ik het geld niet waard. Trouwens de levensduur van de digitale tv's is veel korter dan die van een analoog toestel.

Pieter Jonk

Er bestaat niet zoiets als een Annaloog en een Digitaal TV toestel.

Wel een CRT (bakbeest TV) toestel, en een Plasma/LED/LCD toestel.

Op beide kun je overigens zowel annaloog als digitaal kijken, al voegt Digitaal op CRT weinig toe. (behalve al die extra zenders mischien?)

Ik zou t super vinden als ziggo ook een Horizonbox waar je 4 programma's tegerlijkertijd kunt opnemen krijgt.

Als keuze mogelijkheid zeg ik: JA.

Als verplichte optie zeg ik: NEE.
Reputatie 4
Badge +4
Voor mij staat als een paal boven water, geen verplichte huurbakjes van UPC en het programma aanbod van Ziggo. Ook moet ik niet denken aan de slechte UPC klanten service, ik ben bang dat die van Ziggo uit winst bejag ook weg gesaneerd wordt.

Wat mij vooral verbaast is dat bijna 15 jaar nadat analoge tv al van de satelliet werd verbannen dit nog steeds krampachtig op de kabel wordt aangehouden. Een streep zetten onder die stokoude meuk. Kwalitiatief niet meer van deze tijd, kappen met die handel.
Een extra zender betekent een heel pakket extra. Waarom niet gewoon per zender en korting voor een heel pakket?
Wat mij vooral verbaast is dat bijna 15 jaar nadat analoge tv al van de satelliet werd verbannen dit nog steeds krampachtig op de kabel wordt aangehouden.

Een streep zetten onder die stokoude meuk. Kwalitiatief niet meer van deze tijd, kappen met die handel.

Dit betent wel dat mensen met een CRT (bakbeest TV) of een platte TV van de beginjaren nu verplicht met een decoderbox moeten gaan kijken.

Ik vind wel dat als annaloog eraf gaat er wel een goed digitaal alternatief moet zijn. Dit kan zijn een ongecodeerd DVB-C basispakket van circa 30 zenders. Een ongecodeert basis pakket in DVB-T erbij zou ook een alternatief kunnen zijn. Overigens heb ik die codering nooit begrepen, annaloog heeft dat ook nooit gehad. Zal wel een eis van Hollywood zijn, laat ik het daar maar op houden.

Is het trouwens mogelijk een digitaal signaal naar analoog te converteren?
Badge
UPC biedt 30 zenders digitaal zonder codering. Echter alleen NPO 1,2 en 3 zijn in HD kwaliteit. Wil je de overige zenders in HD dan ben je verplicht om een smartkaart te huren. Beter zou zijn om het gehele basispakket van 30 zenders ongecodeerd weer te geven in HD kwaliteit.

UPC biedt 30 zenders digitaal zonder codering. Echter alleen NPO 1,2 en 3 zijn in HD kwaliteit. Wil je de overige zenders in HD dan ben je verplicht om een smartkaart te huren. Beter zou zijn om het gehele basispakket van 30 zenders ongecodeerd weer te geven in HD kwaliteit.

Na mijn idee is dat ongecodeerde pakket op termijn vooral bedoelt als vervanging voor annaloog, en aangezien je daar helemaal geen HD hebt.

Kunnen jullie Ziggo er niet van proberen te overtuigen in ieder geval een keuze optie tussen een huur en een koop bakie te houden?
Badge +1
Ziggo gaat steeds vaker aan hun netwerk sleutelen met het excuus voor de klant bezig te zijn. Storingswaarschuwingen genoeg, maar gÉÉn beter TV-signaal Overigens is de beeldkwaliteit bij Ziggo met zijn vele HD kanalen al prima. Dat dit nu wel eens anders kan worden is ÉÉn van mijn grootste zorgen. UPC heeft altijd veel sterker de wens van hun LIberty global groot aandeelhouder gevolgd in het maximaliseren van inkomsten. Die CEO daar vindt onze Nederlandse prijzen maar belachelijk laag en is elders een hoger rendement gewend. Nederland heeft met zijn historie altijd lagere tarieven gekend en daar wil hij van af

UPC heeft heel lang de komst van eigen apparatuur van de klant tegengehouden (kastje van UPC, gÉÉn CI+) en ook nu nog houdt het niet over. Ik ben bang dat die Ziggo vrijheid in eigen keuze snel gaat verdwijnen. Als je het signaal maar kwetsbaar genoeg maakt, krijg je vanzelf een excuus om CI+ te gaan verbieden, wie weet?

Last but not least: UPC haalt altijd regelmatig KASSA en andere TV programma's gezien hun erbarmelijk slechte service. Bij fusies is klantenservice altijd het eerste slachtoffer en dat betekent dat het voor Ziggo klanten zeker slechter gaat worden. Overigens had ik bij Ziggo al een notaconflict dat via de Cons Bond moest worden opgelost Van de overheid valt niets te verwachten: die zit alleen KPN op de nek en laat de kabelaars alle speelruimte EÉn keer heeft men het geprobeerd en is Nederland in Brussel succesvol weggelobby'd, nu durft men niets meer
Reputatie 4
Badge +4

Dit betent wel dat mensen met een CRT (bakbeest TV) of een platte TV van de beginjaren nu verplicht met een decoderbox moeten gaan kijken.

Ik vind wel dat als annaloog eraf gaat er wel een goed digitaal alternatief moet zijn. Dit kan zijn een ongecodeerd DVB-C basispakket van circa 30 zenders. Een ongecodeert basis pakket in DVB-T erbij zou ook een alternatief kunnen zijn. Overigens heb ik die codering nooit begrepen, annaloog heeft dat ook nooit gehad. Zal wel een eis van Hollywood zijn, laat ik het daar maar op houden.

Ik heb behalve een platte digitale tv ook nog twee kleine portable beeldbuis tv's (+/- 30 jaar oud) en beide voorzien van een decoder, voor 25 euro 2e hands gekocht. Ze zijn zelfs nog geschikt voor HD ontvangst, al komt er alleen SD uit de scart aansluiting. Lijkt mij stug dat dit een belemmering is, bovendien zijn de meeste beelbuis tv's al verdwenen. Tentijde van de omschakeling op sateliet was dit wel anders, toen kon iedereen zijn analoge ontvangers de container ingooien, die van mij had 1100 gulden gekost. De decoders doen niks anders dan het digitale signaal omzetten naar analoog op een scart aansluiting.

Zowel Ziggo als UPC hebben de analoge Én digitale kanalen in het basis pakket zitten, Ziggo biedt voor het zelfde geld zelfs 60 digitale zenders.

Ik heb behalve een platte digitale tv ook nog twee kleine portable beeldbuis tv's (+/- 30 jaar oud) en beide voorzien van een decoder, voor 25 euro 2e hands gekocht. Ze zijn zelfs nog geschikt voor HD ontvangst, al komt er alleen SD uit de scart aansluiting. Lijkt mij stug dat dit een belemmering is, bovendien zijn de meeste beelbuis tv's al verdwenen. Tentijde van de omschakeling op sateliet was dit wel anders, toen kon iedereen zijn analoge ontvangers de container ingooien, die van mij had 1100 gulden gekost. De decoders doen niks anders dan het digitale signaal omzetten naar analoog op een scart aansluiting.

Zowel Ziggo als UPC hebben de analoge Én digitale kanalen in het basis pakket zitten, Ziggo biedt voor het zelfde geld zelfs 60 digitale zenders.

Door Y. Bloemhof

Je oude annaloge (HDD)DVD recoder wordt onbruikbaar zonder annaloog signaal, tenzij je het geen probleem vind dat je alleen de zender kan opnemen die je op dat moment ook hebt opstaan. (Of 2 decoderboxen aansluiten dat is ook nog een optie). Oke je hebt ook decoderboxen met opname functie maar daarmee kun je weer niet mee opnemen op DVD dus dat vind ik hoewiezo al geen voledige vervanger. Als je CI+ gebruikt kun je ook niks opnemen met je annaloge (HDD)DVD recorder.
Dank allen voor jullie suggesties voor betere pakketten bij het nieuwe Ziggo. Deze 8 wensen neem ik mee!

1. Horizon mediabox okÉ, maar alleen als optie, niet als verplichte keuze (Danny, Y Bloemhof) 2. De huidige Horizon TV app van UPC ook voor Ziggo klanten beschikbaar maken (Danny) 3. De CI+ module moet je los kunnen kopen, niet alleen huren (R Lenior) 4. Het basispakket moet je zonder decoder kunnen zien en moet waar beschikbaar uit HD-zenders bestaan (R Lenior, Danny) 5. De zapsnelheid moet beter (W Smink) 6. Klanten moeten een vast IP-adres krijgen (GJ Boer) 7. Het analoge tv-signaal moet nog een tijdje in de lucht blijven (HM Bol) 8. Het moet mogelijk zijn je eigen zenderpakket samen te stellen (J Roefs, GWH Rutte)

Kun je je hierin vinden? Of heb je nog andere wensen? Laat het me weten in een reactie!

Steun ook onze actie! 👍
Badge
Tv app beschikbaar maken voor Linux.
Badge

Geachte M.H. Tijssens,

Door R. Lenior

Niet wanneer je op Linux draait.

Reageer