Welke apps gebruiken de SD kaart?

• 8 August 2022
  • 8 reacties
  • 107 Bekeken

Ik wil graag zien welke apps mijn SD-kaart als opslagruimte gebruiken. Ik heb een Sony Xperia. Hoe kan ik dit zien? Ik wil namelijk mijn SD kaart vervangen maar ben bang dat dit mislukt. Daarom wil ik de apps die nu de SD-kaart gebruiken dat tijdelijk terugzetten naar de interne opslag.

8 reacties

Als u in de instellingen aangeeft dat u de kaart wil gaan loskoppelen gaat hij dan niet alle data migreren naar het vaste geheugen? Het lijkt mij namelijk niet zo handig dit app voor app te doen.

Ik heb geen idee wat er gebeurt als ik de kaart loskoppel. Ik heb dat gedaan, hij gaf geen foutmelding maar hij kan zeker niet alle data naar het vaste geheugen migreren want dat is geen ruimte voor.

Pak dan eens een app die vrijwel gegarandeerd op de SD kaart staat als Google foto's en roep de status dan op via de instellingen. Wat staat er bij storage en kunt u die dan van main memory naar SD zetten en/of terug. Als u sowieso de opslag niet heeft om alles via het main memory over te zetten moet u toch eerst gaan ruimen.

Ik heb natuurlijk niet voor niets een SD-kaart, het intern geheugen is veel te klein. Kleiner in elk geval dan de SD-kaart dus overzetten daarnaar toe zal nooit een optie zijn.

Ik heb natuurlijk niet voor niets een SD-kaart, het intern geheugen is veel te klein. Kleiner in elk geval dan de SD-kaart dus overzetten daarnaar toe zal nooit een optie zijn.

Dan moet u eerst relevante dingen als foto's naar de cloud brengen, dan ruimen en opschonen en misschien zelfs wat apps verwijderen als dat nodig is. Dan de oude kaart uitwerpen, nieuwe kaart mounten en dan de data weer naar de kaart migreren.

Gebruik zelf een Samsung.
Ik gebruik hier geen cloud voor.
Prop er gewoon een usb kabeltje in.
Foto's, film, muziek en data staan al netjes in mapjes.
Die verplaats ik naar de pc.
Dan kijk ik nog even rond, wat er zoal meer staat.
Als het voldoende leeg is, koppel ik af.
En doe de nieuwe kaart er in.
Formatteer die dan in de telefoon.
Via de kabel, zet ik alle mappen weer terug.

Sony Experia telefoons draaien op Android. Misschien heb je hier wat aan:
https://www.belsimpel.nl/info/toestelhulp/android/apps-op-sd-kaart

In principe klik je op iedere app in de Applicatiebeheer, en daar zie je of deze op de interne- of SD opslag staat.

Je kunt de SD kaart ook tijdelijk uit je telefoon halen en dat zie je het waarschijnlijk van zelf welke apps niet werken.

Reputatie 3
Badge +4

@C.O. Hakkesteegt Heb je nog iets gehad aan de tips van de andere community leden? Mocht er een reactie tussen staan die je het meest geholpen heeft, dan kun je deze aanvinken als Beste Antwoord. 
Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag ook om snel het antwoord te vinden.

Groetjes Shana

Reageer