Welke dashcam raden jullie aan?

• 12 June 2016
  • 31 reacties
  • 18669 Bekeken

Ik zou een dascam willen aanschaffen. Het aanbod is groot en de prijzen lopen zeer uiteen. Welke zou u aanraden?

[Titel aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

31 reacties

Ik heb in maart 2019 een BlackVue DS750S-2CH aangeschaft. Echter ik heb veel problemen met de GPS, deze werkt meer niet dan wel. Ik heb al 3x een nieuwe gehad, maar het probleem is niet opgelost. Ook de importeur uit Nederland kan het probleem blijkbaar niet oplossen. Zij hebben hem getest en dan doet plotseling het probleem niet voor, erg raar. Ik heb een BMW X3 en blijkbaar wordt het GPS signaal ergens in de auto verstoort. Ook een vreemd verhaal als mijn TomTom en mobiel geen enkel probleem vertonen.

Ik heb totaal geen gps foutmeldingen.

Heb je de dashcam al eens buiten je auto geprobeerd alleen om te testen of je wel ontvangst hebt.
In het verleden wilde mijn auto nog wel eens dwars door een ziekenhuis gaan volgens mijn navigatiesysteem. oftewel deze zat er vaak of 100 meter links of rechts van. na een update van de navigatiesysteem is dit opgelost. Ook had ik storing op de radio ontvangst door de kabel die samen met de radio antenne langs dezelfde weg naar radio ging (Linkerstijl en later de rechterstijl wat geen storing opleverde) De dashcam kan best goed zijn maar de combinatie dan weer niet.

Ik heb in maart 2019 een BlackVue DS750S-2CH aangeschaft. Echter ik heb veel problemen met de GPS, deze werkt meer niet dan wel. Ik heb al 3x een nieuwe gehad, maar het probleem is niet opgelost. Ook de importeur uit Nederland kan het probleem blijkbaar niet oplossen. Zij hebben hem getest en dan doet plotseling het probleem niet voor, erg raar. Ik heb een BMW X3 en blijkbaar wordt het GPS signaal ergens in de auto verstoort. Ook een vreemd verhaal als mijn TomTom en mobiel geen enkel probleem vertonen.Ik heb totaal geen gps foutmeldingen.

Heb je de dashcam al eens buiten je auto geprobeerd alleen om te testen of je wel ontvangst hebt.
In het verleden wilde mijn auto nog wel eens dwars door een ziekenhuis gaan volgens mijn navigatiesysteem. oftewel deze zat er vaak of 100 meter links of rechts van. na een update van de navigatiesysteem is dit opgelost. Ook had ik storing op de radio ontvangst door de kabel die samen met de radio antenne langs dezelfde weg naar radio ging (Linkerstijl en later de rechterstijl wat geen storing opleverde) De dashcam kan best goed zijn maar de combinatie dan weer niet.
ja dat heb ik allemaal geprobeerd, ook buiten de auto werkt de GPS wisselend. Echt al veel gedaan om te kijken waar het aan licht. Andere plek in de auto gezocht. Niets lijkt de GPS te laten werken. Ik had in mijn vorige auto een dashcam van €129,- en deze werkte altijd. Ik ben nu ruim twee maanden aan het emmeren met ze, maar werken doet hij niet.
Heb daar ook naar gekeken, maar ben overtuigd, dat het beste is om te gaan voor een G-force included dashcam, die automatisch registreert bij aanrijding en waarmee je ook foto's kunt nemen, dingen zijn nog duur, rond de 150 Euro, maar even wachten en de prijzen zakken wel, dus geduld is een schone zaak
Jammer dat jullie geen test hebben over dash cams.Een veel gevraagd artikel.
Tevens zou het makkelijker zijn ,als de nieuwste reactie direct bovenaan staat, zodat je niet helemaal naar beneden hoeft te scrollen . Nu moet ik eerst naar reacties van 3 jaar geleden kijken.
Mio 788 lijkt een goede dashcam
Badge +8
Hi @S.C.L. Wylick, welkom op de Community! Ik geef je suggestie door aan de verantwoordelijke afdeling.

Overigens kun je eenvoudig de reacties filteren door rechts bovenaan te klikken op Oudste eerst, zie:

Reageer