Consumentenbond.nl

Welke in-ear oordoppen zijn goed?

• 7 januari 2017
  • 7 reacties
  • 6779 Bekeken

Badge
Welke in-ear oordoppen zijn goed? Testen is niet mogelijk, vanwege hygiëne. Ik vraag mij af hoeveel is een €40 oordop beter is dan een €7 oordop (huismerk Samsung).

Mijn verzoek om hiervoor een Consumentengids test te doen.

7 reacties

Badge
Ik ben benieuw of in-ear oordoppen van €40 beter zijn dan de standaard meegeleverde Samsung oordoppen (€7). Ik heb de proef op de som genomen en in-ear oordoppen gekocht. Het resultaat valt mij tegen, gezien het prijsverschil. De oordoppen zijn beter. De basgeluiden geven een beter effect, wat ontbreekt bij de Samsung doppen. De hoge tonen worden helder weergegeven, vergelijkbaar met de Samsung oordoppen. Het middengebied lijkt dof te klinken en weg te vallen. Ik ben een leek in beoordelen van geluidskwaliteit.

Op Tweakers.net waren deze oordoppen het meest gewaardeerd (15 reviews) en hoog gewaardeerd (4 à 5 sterren). Alleen de Media Markt had de doppen beschikbaar voor €40, de 2 andere winkels vroeger €65.

Conclusie. Ik heb geen €33 meer over iets betere muziekdoppen. Gezegd moet worden dan de oordoppen geleverd worden met bewaarhoesje en meerdere kunststof kousjes om beter in verschillende oorgroottes te passen.

SENNHEISER CX 400-II Precision zwart
Reputatie 5
Badge +7
Hoi, misschien heb je iets aan het koopadvies in ons dossier Koptelefoons? Je kunt er ook enkele oordoppen met elkaar vergelijken. Succes!

Ondertussen kunnen andere lezers misschien vertellen met welke in-ear doppen zij tevreden zijn? Laat het hieronder weten!
Reputatie 5
Badge +7
Leuk dat je het gewoon hebt uitgeprobeerd, dank voor het delen van je bevindingen! Wie heeft nog meer goede tips?

In de recente testen (eind augustus 2020) mis ik het merk Rolfstone. Ik was daar altijd zeer tevreden over. Vraag: waarom komt dit merk NIET voor in de testen?

https://www.whathifi.com/soundmagic/e10c/review

Badge +8

Hi @J.A.M. Verhoeven, bij elke test die de Consumentenbond doet, houden we rekening met hoe de markt in elkaar zit en welke modellen en fabrikanten populair zijn. Er verschijnen bij sommige productgroepen elk jaar honderden nieuwe producten, dus moeten we keuzes maken.

We streven ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Badge

Of kijk eens bij Aart-Jan die proefondervindelijk oortelefoons test.

https://www.aartjan.nl/

Reageer