Consumentenbond.nl

Welke internetsnelheid krijg jij echt geleverd?

Toon eerste bericht

138 reacties

het signaal valt helemaal weg,er is totaal geen verbinding meer alleen nog de bekabelde verbinding blijft bestaan. Ik heb contact gezocht met de provider en ben benieud naar hun oplossing
Badge
De vraag was: zijn er meer apparaten via de wifi verbonden met je router en valt bij die andere apparaten ook de wifi weg?
Hier een XS4ALL verbinding, glasvezel 500/500.Diverse metingen geven de volgende resultaten, >490Mb down en 620Mb up. Ik ben tevreden !
Badge
Het is heel mooi dat je geleverd krijgt waarvoor je betaald.

Op http://www.appspeed.nl/nl/Gewenste_snelheden.html staan wat applicaties genoemd met de bijbehorende snelheden. Die zijn allemaal niet zo erg hoog.

Kun je ook vertellen voor welke toepassingen je 500 Mbit/sec snelheden gebruikt.
Aan dit netwerk hangen 9 pc's, allen met Giga netwerkkaarten en alles is bedraad.Daarnaast nog 3 spelcomputers, 3 Tv.s, en nog wat WiFi gebeuren.Best wel een "druk" lijntje ! Ik heb nooit problemen, en dat is wel eens anders geweest bij andere providers !
Badge
Er is dus geen specifieke applicatie die veel snelheid vereist.

Laat je router (of modem) ook zien wat de piekbelasting is?
Op 3 Pc;s wordt voortdurend high speed gedownload,niet bij name te noemen....Ongetwijfeld laat mn modem dit zien, maar nog niet echt op top bekeken.
Gemeten: 320 Mbps down, 312 Mbps up.
  • Wordt wekelijks gemeten, waarden blijven nagenoeg constant.
  • Beloofd: 300 Mbps down,300 Mbps up.
  • Provider: Caiway
  • Aansluiting: Glasvezel
  • Ik ga hierop ook reageren. Want wij hebben al heel veel gedaan om onze snelheid te verhogen. Wij hebben een alles in 1 thuis instap abonnement.

KPN is hier meerdere malen geweest, wij hebben 6.55 Mbis/s download waarvan we 10 Mbit/s beloofd te krijgen en upload is 0.58 van de 2 die we beloofd hebben te kunnen krijgen.

Nu moet ik wel zeggen dat wij ruim 3 km van de "kast" af wonen.

Nu heb ik dit net gemeten en is het zo "hoog" omdat we nu onze tv niet aan hebben, anders is het niet mer als 2.55 download en 0.33 upload.

Dat is het nadeel als je op het platteland woon zeggen ze.

Wij hebben hetzelfde probleem:

Internetprovider: Proximus
    beloofd: 100 Mbps down en 10 Mbps up
    realiteit: 1,44 Mbps/down en 0,40 Mbps up

ergste is we kunnen geen ander provider en moeten de volle pot betalen of ze sluiten alles af en we hebben niets -_-

anno 2017 en niet overal deftig internet, is echt niet logisch...
    Reputatie 2
    Badge +4
    T-Mobile Thuis(overgenomen van Vodafone dit jaar) glasvezel.
    Na lang wachten was het eindelijk mogelijk in de wijk om een "500" bundel te nemen en ook een aantrekkelijk TV-pakket. Bovendien is de TV kwaliteit 10x beter dan dat van Ziggo. We hadden al bijna onnodig een nieuwe TV gekocht.
    Jarenlang zijn wij ontevreden Ziggo-klant geweest(Slechte beeldkwaliteit was een bekend gegeven in mijn wijk, evenals traag of géén internet)
    Altijd als je de klacht neerlegde bij Ziggo kreeg je standaard eerst te horen "dan zal het wel aan je TV liggen of je kabels zijn niet goed".
    Dit soort antwoorden heeft ze klanten gekost in mijn stad. Erkenning kwam van binnenuit Ziggo van familie die er nu niet meer werkt.(en blij is)

Mijn internetsnelheden dobberen tussen de 460 en de 490 Mbps en daar ben ik meer dan tevreden mee als "grootverbruiker".
    -4 pc's
    -Zonnepanelen(jaja, ook verbonden met het internet)
    -LED verlichting met internet
    -3 internetradio's
    -tablet en smartphones
    -Android TV box(streamen en gamen)
    Ik heb standaard pakket van XS4ALL over glasvezel met 80mb/s up/down.
    Twee speed test apps geven op mijn iPhone aan dat download 82mb/s en upload 130 mb/s is.
    Dus ruim binnen de specificaties.
    Reputatie 4
    Badge +3
    Ik krijg exact wat afgesproken is 80/80 Mbps via glas, voor heen was dit 50/50.
    Bij dit soort zaken zijn er meer zaken die meespelen dan alleen wifi in de lijn etc.
    Via Wifi kan de doorvoer zwaar beperkt worden....
    Lengte van kabels binnenshuis zijn van invloed op het met name DSL deel van de kabel (indien van toepassing), maar niet zozeer op het Ethernet gedeelte. Glas zou geen probleem mogen opleveren, net als Coax verbindingen.

Routers kunnen wel zwaar roet in het eten gooien.Veel routers hebben teveel geheugen aan boord voor buffering. Hierdoor komen (met name op asymetrische verbindingen) de ontvangst berichten voor downloads te traag naar buiten waardoor de snelheid gedrukt wordt. Zeker als er ook nog wat upload op de lijn is. (dit heet: Bufferbloat ). Soms kan het helpen als kleine berichten voorrang krijgen maar dat moet een router dan wel regelen.

Voor een goede test kan netio ( http://www.ars.de/ars/ars.nsf/docs/netio ) gebruikt worden.
    Die gebruikt geen lokale schijf oid. (doet dus geen download) maar uitsluitend netwerk verkeer.
    Reputatie 4
    Badge +3
    https://tweakers.net/nieuws/129803/providers-moeten-minimale-en-gemiddelde-snelheden-gaan-melden.html

Reageer