Welke provider is qua prijs-/kwaliteitverhouding voor hosting de beste keuze ingeval van een heel groot aantal (reeds geregistreerde) domeinnamen ?

• 22 August 2020
  • 4 reacties
  • 1543 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties

Welke providers hebben de beste prijs-/kwaliteitverbouding wanneer het gaat om ettelijke tientallen domeinnamen die overgebracht moeten worden? Niet maar voor het eerste jaar alleen, maar voor vele jaren.

Van belang is ook dat de provider uitgebreide mogelijkheden heeft die niet minder zijn dan die van Strato -waar wij inmiddels jaren bij zitten maar die heel onhandig is ingeval van een groot aantal domeinnamen (zo moet je ieder jaar opnieuw voor elke domeinnaam opnieuw (!) via een tijdslopend proces je eventueel gewijzigde gegevens opnieuw intikken, wat technisch gemakkelijk ook in 1 eenmalig schermpje zou kunnen voor al onze geregistreerde domeinnamen in 1 keer.

Daarnaast is het voor ons nòg belangrijker dat wij, ingeval van het gebruik maken van templates, WordPress e.d.- volledig eigenaar zijn (of worden) van onze eigen (eventueel nieuwe) domeinnamen. Bij Strato bijvoorbeeld is dit laatste niet het geval, als je gebruikt maakt van een van de op zich handige geautomatiseerde SiteBuilders van Strato i.c.m. hun templates.

Ook is Strato in het verleden ooit (meermalen?) gehackt, waardoor wij dagelijks phishing mailtjes ontvangen. Daarom zoeken we ook op het gebied van beveiliging en privacy een goede provider met tegelijk een uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding:

Dank bij voorbaat voor een goed advies bij deze lastige vraag!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

is dit wen consumentenvraag of een zakelijke vraag? ik gok de tweede 😉

Reputatie 5
Badge +3

junk filter installeren? Zet je mail domain om naar O365 en laat Microsoft de boel sorteren en installeer DMARC. 

Door Domain hosting los te koppelen van web/email/DNS/enz hosting kan je zelf bepalen waar wat staat en goedkoper/minder risico… wel meer werk en controle . 

ter info:grootste registrars van domain names wereldwijd:

GoDaddy    61,000,924
Tucows    9,739,278
NameCheap    8,618,284
Network Solutions    6,749,027
HiChina    6,646,905
eNom    5,095,381
1 & 1 INTERNET    4,697,317
GoogleInc    4,376,748

GoDaddy is prima voor domain. .Web hosting kan Godaddy ook.. beperkte ervaring mee. 

Ik zou zo’n vraag op dit tweakers.net forum posten: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4

(En/of zelf eerst even alle ‘ervaringen met’ topics doorlezen)

@Chris L : De vraagsteller heeft het over privacy: dan vallen alle niet-EU providers ivm de wassen neus van Safe Harbor/Privacy Shield en de conflicten met GDPR/AVG af. Zie ook de acties van Max Schrems in dit kader: https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Schrems

Ik kwam op dit topic omdat ik zelf op zoek was naar een hostingprovider. Ik heb zelf ook niet een hele goede ervaring met Strato.

Naar lang zoeken ben ik bij mijnhost uitgekomen. Hierover ben ik zeer tevreden dus ik kan deze partij zeker aanraden. Ik kwam op deze partij terecht via meerdere vergelijkingswebsites, waar ze zeer hoog scoren.

Klantenservice reageert erg snel en inhoudelijk, er wordt goed met je meegedacht. Ook zijn ze vrij scherp geprijsd en is het een onafhankelijke partij.

Voor onafhankelijke vergelijkingswebsites raad ik Webhosters of Hostingreview aan.

Reageer