Consumentenbond.nl

Welke reis-apps gebruik jij op vakantie en/of in het buitenland?

• 17 juli 2014
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

We hebben een aantal handige reis-apps voor je op een rijtje gezet. Weet jij nog meer handige apps voor op reis die je wilt delen met de communityleden?

8 reacties

Tripadvisor is inderdaad een goede! Vroeg me altijd af wat de waarde ervan is, maar als je eenmaal op vakantie bent is het erg nuttig om te kunnen zien wat er in de omgeving te doen is en hoe de beoordelingen ervan zijn.
Tripadvisor gebruik ik altijd. Zelfs nog voor ik op reis ga kijk ik naar de accomodatie en dan met name de foto's van de reizigers zelf. Dit geeft meestal een goed idee van wat je kunt verwachten
En zijn er nog andere apps die je kan aanraden aan aankomende vakantiegangers?
Badge +1
Ik gebruik de app: skyscanner. Hier kun je zelf op zoek naar goedkope vluchten! Dat scheelt altijd met een all-in pakket van een reisorganisatie!
Ik wist helemaal niet dat Skyscanner (dat inderdaad een prima dienst is) een app had, dank!
Via AirBnB heb ik al vaker een last-minute ter plekke geboekt. Soms hoef je je verblijf ook pas ter plekke te betalen, dus dat is ook wel makkelijk. Verder is het bij een stedentrip wel handig om een app van het lokale OV-bedrijf erop te zetten. Je kunt dan op plekken met wifi (of via een aangeschafte EU databundel) heel makkelijk opzoeken welke trein/tram/bus je moet nemen of wat de dichtsbijzijnde halte is. Dat is in vele gevallen goedkoper dan een taxi en nog leuker ook!
Wij gebruiken Weather Pro en hebben daar goede ervaringen mee.
Als je wil checken hoe laat je vlucht vertrekt, is 'Flightboard' een handige app! Je kunt borden met actuele vluchtgegevens van 3000 luchthavens ter wereld bekijken.

Reageer