Op dit moment is mijn laptop computer voorzien van Windows 8.1. Dit besturingssysteem verloopt op 10 januari volgend jaar.
Ik bekijk nu de mogelijkheid om een gratis Linux besturingssysteem te laten installeren bijvoorbeeld Linux Mint. Maar, kan ik dat besturingssysteem gebruiken om samen met een NFC kaartlezer inloggen op DIGID? Op de website van DIGID staat dat op de computer moet je of Windows 10, of IOS gebruiken. Dus niets over Linux.
Wat dit betreft heb ik geen zin in de DIGID app. Mijn telefoontoestel dateert uit 2016 en krijgt geen updates meer al sinds 2018. Voor DIGID maakt dat niets uit blijkt te zijn. Maar, ik heb geen zin om zaken te doen op zo’n klein schermptje omdat de lettertypes zijn zo klein en tevens wordt deze dagen gebruik gemaakt van een lichte grijs kleur van de lettertypes zoals bijv. op dit website. De lettertypes groter maken kan wel maar dan moet je heen en weer scrollen omdat woorden past niet op het schermptje. Teven, kan ik dat kleur nauwelijks zien. Op de computer kan ik een app gebruiken om dat lichte grijze kleur om te zetten naar zwart. Maar, mijn telefoontoestel is voorzien van Android 7.1.1 en dat app werkt niet op dat besturingssysteem.
Ik krijg nu al problemen met inloggen op DIGID op Windows 8.1 omdat er geen SMS meer wordt verzonden. Ik heb een uitzondering kunnen instellen om toch een SMS te moge ontvangen maar dit duurt slechts drie maanden.
Een computer voorzien van Windows 10 kost ca. €500 maar ook dat besturingssysteem verloop in 2025 dus veel geld te moeten besteden om zo’n toestel interesseert mij niet. Een computer voorzien van Windows 11 te moeten kopen intereseert mij ook niet.
Graag reaktie’s.
Beste antwoord door Wortelstamper
Bekijk origineel