Consumentenbond.nl

Wie bewerkt zijn foto's?

Badge +1
Bewerk jij wel eens een foto? Misschien gebruik je daar een leuke app voor? Of bewerk je bijvoorbeeld je vakantiefoto’s na op de computer?

Voor een artikel in de Digitaalgids zijn we op zoek naar 2 mensen die wel eens foto’s bewerken. Heb jij een goede tip? We zijn benieuwd welk programma of app je gebruikt en wat je er allemaal mee doet. Beloning: je komt met foto in de Digitaalgids te staan!

Lijkt het je wat? Reageer dan voor 3 augustus!

11 reacties

Ik doe het al jaren met Picasa, beheer en kleine bewerkingen in ÉÉn.
Badge +1
Bedankt voor je reactie!

Kun je er misschien kort wat over vertellen, zoals:

Wat doe je er allemaal mee? Welke functies gebruik je veel bij het bewerken van je foto’s? Kun je vertellen wat voor foto’s je graag bewerkt? En wat doe je ermee? (afdrukken / rondsturen / social media misschien?) Waarom is Picasa aan te raden aan anderen? (Waarom vindt jij het beter dan andere programma’s?)
De functies die ik voornamelijk gebruikt zijn, de horizon rechtzetten, een beetje spelen met het licht en uitsnijden.

Een beetje de onvolkomenheden corrigeren dus meer ingegeven door noodzaak dan door een innerlijke drang tot foto bewerken.

Tja, wat doet een mens met zijn foto's. Afdrukken hÉÉl weinig maar alle andere opties, zeker. Mailen en uploaden naar Google foto's zijn standaard opties, facebook, snapchat etc moet je met de hand doen.

De belangrijkste functie voor mij is niet zozeer het bewerken maar de organisatie- en beheersfuncties. Ruim tien jaar digitale foto's, dan is het wel handig om dingen ook weer terug te kunnen vinden.