Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Wie heeft ervaring met de 'perfecte wifi' van Ziggo's Power Promise?

  • 6 oktober 2017
  • 41 reacties
  • 4409 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Bij traag internet, is vaak, trage, wifi de boosdoener. Ziggo promoot op het moment de campagne Ziggo's Power Promise : overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd. Het is nogal een belofte!

Dus ben ik benieuwd naar ervaringen, hoe werkt het in de praktijk? Blijft de monteur echt net zo lang tot het overal perfect is? Waren er (toch) extra kosten aan verbonden, omdat je nieuwe apparatuur moest kopen? Positief en negatief, ik hoor het graag!

Update 20 februari 2018: In het dossier alles-in-1-providers staat ondertussen een review over de Ziggo Power Promise.

41 reacties

Overal perfecte WiFi is niet waargemaakt. De monteur heeft een nieuw modem geplaatst in de meterkast (niveau 0) omdat de mijne verouderd was plus via een bekabelde aansluiting een WiFi booster aangesloten (niveau 1,5). Dit is een soort sterke router die alleen bij Ziggo te krijgen is. Ik had hun hulp ingeroepen omdat ik al sinds jaar en dag zwakke signalen had overal in huis (behalve in de buurt van de bekabelde aansluiting). Mijn huis is split level, dit betekent meer betonnen vloeren/plafonds, halve verdiepingen. De huiskamer, keuken, 2 slaapkamers, zolder, buiten, alle zwak. Alleen 1e slaapkamer met bekabeling was goed (niveau 1,5). Op die kamer gebruikte ik een AirPort Time Capsule als opslag en router. Netflix in de huiskamer (niveau 1) via Apple tv ging soms niet of met horten en stoten. Nu wil ik draadloos muziek streamen vanaf een music cast system, plus een draadloze verbinding naar een extra luidspreker in de keuken (niveau 0,5) en dat lukte niet. Monteur heeft extra tijd nodig gehad, kosten 70 euro. Heeft na aansluiten overal gecheckt in huis, echter kan ik het music cast system in huiskamer en keuken nog steeds niet gebruiken wegens te zwakke signalen. Ik opteer nu voor een multiroom systeem. Ziggo kan hogere belasting waarschijnlijk niet aan of mijn abonnement moet verhoogd? Ik roep elders hulp in.
De Power Promise kunnen ze zeker niet waarmaken. Zgn overal perfecte wifi.
Ik ben al heel lang bij Ziggo en heb al heel wat modems meegemaakt, dit jaar de connect box ontvangen. Deze zou een heel goed wifi signaal hebben. De snelheid die overal gehaald werd is inderdaad beter dan met de vorige, maar stabiel is het wifi niet. Signaal valt toch geregeld weg.
Verder heb ik al geruime tijd last van het traag open van de webpagina's. Ik heb zelf een Asus RT-AC66U router waarbij ik de 200Mbps overal wel haal, echter de webpagina's openen traag. Ik heb 3 dure routers getest nl. Netgear Orbi RBK50, Ubiquiti Amplifi HD set en de Asus RT-AC88U. Helaas bracht dit ook niks. Zijn toch niet de minsten en kosten ook nog eens veel geld. Ze worden ook echt goed aangeprezen. Inmiddels 3 verschillende modems getest maar geen vooruitgang hierin.
Dan wordt het afgedaan dat ik veel stoorzenders heb in de omgeving, dect telefoons , magnetrons en misschien wel een piratenzender. Dan staan deze apparaten zeker de hele dag aan?!?!?
Ik zit nog steeds met het traag openen van de webpagina's via wifi.
Is er geen provider die een proefopstelling levert voor max 1 week zodat je kan testen of het wifi met hun manier van leveren beter is.
Overstappen kan ook maar als het wifi net zo slecht is zit je er 1 jaar aan vast met de nodige ergernis.
Het antwoord op haperende WiFi is toch vaak bedraad internet. Die sterke zenders worden nu overal aangeboden dus iedereen gaat straks iedereen hinderen met een sterke WiFi zender. Waar mogelijk sluit je je apparatuur aan met een draadje, gebruik je Homeplug of een ander bedraad alternatief. De rest moet dan maar op WiFi. Maar WiFi is gewoon storingsgevoelig en vaak instabiel. Wel lekker makkelijk maar vaak kwalitatief ondermaats. En een toenemend aantal sterke WiFi zenders is ook niet de oplossing.
Ik ben klant van ziggo ik moet nog extra 99 euro betalen voor een goede WiFi ik vind dit niet op zijn plaats ik ben al jaren lang klant
Reputatie 7
Ik ben klant van ziggo ik moet nog extra 99 euro betalen voor een goede WiFi ik vind dit niet op zijn plaats ik ben al jaren lang klant

Ik neem aan dat uw router met wifi bij de prijs in zat dus waarvoor betaalt u dan €99 extra en waarom is dat dan niet op zijn plaats?
Is alleen de WiFi versterker die ik extra moet betalen de
Reputatie 7
Dat is een dure versterker, of kwamen ze hem ook installeren of een kabeltje trekken want dan valt het wel weer mee.
Nee zelf doen
Reputatie 7
Badge +5
@A. Deen Die Wifiversterker is een Wifibooster via het stopcontact, zie de specificaties.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact
Prijs lijkt wel mee te vallen. Moderne powerline set met 2.4 Ghz en 5 Ghz WiFi. Als het nou ook nog van een goed merk is (dus Devolo of zo) is het zelfs goedkoop.
Reputatie 7
Badge +5
@Fred B. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1691503
Ook al heb je een goede wifi, dan nog lukt het soms niet snel een website te openen. De oplossing is om in het modem de DNS-server te wijzigen. De standaard DNS van Ziggo is de zwakste schakel in de keten.
In het kader van de power promise heb ik Ziggo enige tijd geleden gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die niet echt wat voor me kon betekenen. Behalve dat ik de wifibooster (bedraad) voor €39,- kon kopen. Hier wilde ik even over nadenken, want ik was van mening dat ik in aanmerking kwam voor een gratis wifibooster omdat mijn wifi op zolder minder was dan dat ze beloven.
De volgende dag iemand aan de lijn die zei dat de wifibooster gewoon kon worden opgestuurd en dat ik 'm in bruikleen kreeg (net als de mediabox en de modem) dus niks hoefde te betalen. Dat heb ik uiteraard maar gedaan. Netjes drie dagen later de wifibooster in huis. Nu dus overal 200mb/s draadloos. Het is dus ook maar net wie je aan de telefoon hebt.
Reputatie 7
@thijsos Ik heb zelf ook Ziggo en was onbekend met het idee dat je naast de modem/router ook een gratis accespoint voor op zolder kan krijgen. Ik heb op de site gezocht maar ik zie een accespoint bekabeld (of via de 220) tegen kostprijs maar nergens dat dit ook gratis kan. Mag ik vragen waar u dat gevonden heeft?
@A. Deen Ik heb gebeld met Ziggo met de vraag of ze wat voor mij konden betekenen omdat mijn wifi op zolder onder de 20mb/s lag.
Ik wilde uiteindelijk de wifibooster wel kopen omdat ze die aan mij aanboden voor €39,- en niet voor de €59,- zoals op de website staat. Toen zij de man van de helpdesk dat ze die dingen niet meer verkochten maar dat ze die in bruikleen doen tegenwoordig. Ik denk alleen dat ze er niet heel erg mee "te koop" lopen omdat ze er anders ineens aan iedereen een moeten sturen.

Dus als u belt met Ziggo met dit verhaal lijkt mij het dat ze u er ook wel een zullen sturen. Mochten ze 'm aan u aanbieden voor €39,- dan zou ik dat ook zeker doen, dat is mijns inziens geen slechte koop namelijk!
Hier nog even de link naar de pagina van Ziggo over de wifibooster(s), maar die had u volgens mij al gevonden 😎
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
ook over gestapt naar een beter wifi van ZIGGO
nou het is gewoon waardeloos zou een sterker modem krijgen maar gewoon bagger moest mijn eigen wifi modem die ik in het midden van mijn woning heb staan als paraplu er gewoon bij blijven gebruiken anders geen genoeg bereik volgens de 1ste monteur na de installatie is de wifi bagger telefoon valt de verbinding regelmatig weg ook de rest van de verbinding niet versnelt of verbeterd 2e monteur een en ander verandert in mijn eigen wifi modem om dat de 2 modems 1 vormden waar door ik niet kon zien welke modem ik ingelogd was weer los gekoppeld op zijn eigen wifi maar ook dit hielp niet aan sluiting in de muur vernieuwd voor sneller internet maar zal de top niet halen want moeten alles modem kabels vernieuwd moeten worden voor heen een goede snelheid maar nu veel slechter
ben er maar mee gestopt als ik het geweten had .
had ik het zeker niet gedaan totaal geen verbetering meer een verslechtering
met ander worden waardeloos

gr R Deutz Spijkenisse
@R. Deutz Wat interpunctie en een wat logischer opgebouwd verhaal zou wellicht de leesbaarheid wat vergroten. Er valt werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Ik heb echt geen idee waar u het over heeft.
Reputatie 7
Volgens mij is hij ontevreden.
Als er een Ziggo monteur over de vloer geweest is zou de WiFi toch perfect worden achtergelaten volgens de reclame ? Je betaalt ook nog eens voor zo'n dienst.
Toch is WiFi vaak een storingsgevoelige techniek en wordt een beetje belast met het eigen succes. Bij mijn vriendin detecteer ik 60 2.4Ghz netwerken of zo . Dat werkt dus op zijn best niet geweldig. Acties met Powerline / Homeplug zijn dan ook nog afhankelijk van kwaliteit van de stroomvoorziening en daar aanwezige stoorzenders. 5 Ghz Wifi kan dan nog uitkomst bieden maar heeft ook zo zijn beperkingen. Ook het gebouw kan invloed hebben op de kwaliteit van het WiFi signaal. En vaak komen kabel en telefoon binnen op een voor een WiFi zender slechte plek. Dus allemaal problemen met het concept.
Bedraad aansluiten is vaak een goede optie, al is het maar een WiFi access point.
Dus die Power Promise is ook vaak geen goede optie. Die beperking zit dan vaak in externe factoren zoals beschreven.
In het kader van de power promise heb ik Ziggo enige tijd geleden gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die niet echt wat voor me kon betekenen. Behalve dat ik de wifibooster (bedraad) voor €39,- kon kopen. Hier wilde ik even over nadenken, want ik was van mening dat ik in aanmerking kwam voor een gratis wifibooster omdat mijn wifi op zolder minder was dan dat ze beloven.
De volgende dag iemand aan de lijn die zei dat de wifibooster gewoon kon worden opgestuurd en dat ik 'm in bruikleen kreeg (net als de mediabox en de modem) dus niks hoefde te betalen. Dat heb ik uiteraard maar gedaan. Netjes drie dagen later de wifibooster in huis. Nu dus overal 200mb/s draadloos. Het is dus ook maar net wie je aan de telefoon hebt
Reputatie 7
@Tofman

In het kader van de power promise heb ik Ziggo enige tijd geleden gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die niet echt wat voor me kon betekenen. Behalve dat ik de wifibooster (bedraad) voor €39,- kon kopen. Hier wilde ik even over nadenken, want ik was van mening dat ik in aanmerking kwam voor een gratis wifibooster omdat mijn wifi op zolder minder was dan dat ze beloven.
De volgende dag iemand aan de lijn die zei dat de wifibooster gewoon kon worden opgestuurd en dat ik 'm in bruikleen kreeg (net als de mediabox en de modem) dus niks hoefde te betalen. Dat heb ik uiteraard maar gedaan. Netjes drie dagen later de wifibooster in huis. Nu dus overal 200mb/s draadloos. Het is dus ook maar net wie je aan de telefoon hebt



Het is bij Ziggo inderdaad maar net wie je aan de lijn hebt. Dit heeft te maken met outsource klantenenservice/klantenservice die volledig op Sales zijn gericht. De interne helpdesk van Ziggo wordt steeds beperkter, deze medewerkers werken met alle systemen en hebben alle rechten, skills en ondersteunen beide verzorgingsgebieden. Mijn advies is om nooit te bellen met Ziggo. Het contactformulier, chat en webcare wordt niet uitbesteedt!
Mijn allereerste reactie @A. Deen. Ging niet helemaal lekker dus 😉
Nee zelf doen


Bij aanschaf van een wifibooster heb je recht op een gratis installatiemonteur. Ziggo.nl/afspraakmaken (enkel installatiemonteur). Je kan het beste een (klant) storingsmonteur inplannen , wil je aansluiting prima zijn, dan betaal je enkel 40 euro en de monteur zal het hele huis voorzien van min 20 Mbit/s dmv boosters. Ook op zolder. Met een beetje geluk is je aop verouderd en kost je het helemaal niks 😉
Bij aanschaf van een wifibooster heb je recht op een gratis installatiemonteur. Ziggo.nl/afspraakmaken (enkel installatiemonteur). Je kan het beste een (klant) storingsmonteur inplannen , wil je aansluiting prima zijn, dan betaal je enkel 40 euro en de monteur zal het hele huis voorzien van min 20 Mbit/s dmv boosters. Ook op zolder. Met een beetje geluk is je aop verouderd en kost je het helemaal niks ;-)

Nog tipje: heb je een verouderd abonnement, en zet je hem om naar de huidige portofolio en dit is qua kosten vaak ook nog hetzelfde of zelfs goedkoper. Heb je ook recht op een gratis installatie monteur en de “wifi promise”. Het is overigens geen verlenging. Hoewel menig klantenservice medewerker je deze optie nooit zal aanbieden en je vaak aan een jaarcontract bindt.

Reageer