Wie heeft ervaring met de 'perfecte wifi' van Ziggo's Power Promise?

  • 6 October 2017
  • 52 reacties
  • 7307 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Bij traag internet, is vaak, trage, wifi de boosdoener. Ziggo promoot op het moment de campagne Ziggo's Power Promise : overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd. Het is nogal een belofte!

Dus ben ik benieuwd naar ervaringen, hoe werkt het in de praktijk? Blijft de monteur echt net zo lang tot het overal perfect is? Waren er (toch) extra kosten aan verbonden, omdat je nieuwe apparatuur moest kopen? Positief en negatief, ik hoor het graag!

Update 20 februari 2018: In het dossier alles-in-1-providers staat ondertussen een review over de Ziggo Power Promise.

52 reacties

Mijn allereerste reactie @A. Deen. Ging niet helemaal lekker dus 😉
@Tofman
@A. Deen Ik heb gebeld met Ziggo met de vraag of ze wat voor mij konden betekenen omdat mijn wifi op zolder onder de 20mb/s lag.
Ik wilde uiteindelijk de wifibooster wel kopen omdat ze die aan mij aanboden voor €39,- en niet voor de €59,- zoals op de website staat. Toen zij de man van de helpdesk dat ze die dingen niet meer verkochten maar dat ze die in bruikleen doen tegenwoordig. Ik denk alleen dat ze er niet heel erg mee "te koop" lopen omdat ze er anders ineens aan iedereen een moeten sturen.

Dus als u belt met Ziggo met dit verhaal lijkt mij het dat ze u er ook wel een zullen sturen. Mochten ze 'm aan u aanbieden voor €39,- dan zou ik dat ook zeker doen, dat is mijns inziens geen slechte koop namelijk!
Hier nog even de link naar de pagina van Ziggo over de wifibooster(s), maar die had u volgens mij al gevonden 😎
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Badge
nu pas blijkt dat dit TOPIC ook onder een andere naam voorkomt op deze website. Daar word ik echt droevig van...het gaat in ieder geval over de zelfde problematiek...Kijk maar op

"Ziggo legt verantwoordelijkheid voor infrastructuur en signaalsterkte ten onrechte bij afnemer"

Ik stel voor dat
1. de moderator van dit forum beide items samenvoegt of i.i.g. er eens over nadenkt;
2. de Consumentenbond dit onderwerp groot aanpakt...

het laatste omdat Ziggo iedereen/ elke klant die snel WiFi heeft knollen voor citroenen verkoopt... immers ZIggo stelt dat ze (haar klanten)

Gegarandeerd perfecte wifi


aanbiedt..

dus alle klanten worden bedot!
enfin, lees mijn eerste bijdrage hierboven...
Consumentenbond: ACTIE!!!
Reputatie 7
Badge +5
@A. Deen Die Wifiversterker is een Wifibooster via het stopcontact, zie de specificaties.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact

Mijn ergernis zit in het feit dat Ziggo op haar website nergens expliciet vermeld dat die 250 Mbps WiFi zonder extra apparatuur niet haalbaar is (en zeker niet met haar eigen WiFibooster) en dus de klant opscheept met een Connectbox met onvoldoende capaciteit. Ik vind dat Ziggo haar klanten belazerd.


Ik heb een vergelijkbare ervaring maar dan dat ik telkens wifi storingen had. Dat heb ik ook verholpen door de Ziggo router te (laten) bridgen en er een stevige middenklasse router aan vast te hangen. Nooit meer één probleem gehad. In ons geval lag het duidelijk aan de hoeveelheid aangesloten apparaten. Als je meer dan pak weg 15 wifi apparaten gebruikt gaat de Ziggo router storingen geven. Met twee pubers zit je daar zo aan. Ik heb naar Ziggo uitgesproken dat ik best kan begrijpen dat ze geen dure top router meeleveren maar dat ik mij mateloos geërgerd heb aan het feit dat ze de vermoorde onschuld spelen in plaats van gewoon te zeggen waar de grens is en wanneer je iets fatsoenlijks moet kopen.
Volgens mij is hij ontevreden.
Prijs lijkt wel mee te vallen. Moderne powerline set met 2.4 Ghz en 5 Ghz WiFi. Als het nou ook nog van een goed merk is (dus Devolo of zo) is het zelfs goedkoop.
Overal perfecte WiFi is niet waargemaakt. De monteur heeft een nieuw modem geplaatst in de meterkast (niveau 0) omdat de mijne verouderd was plus via een bekabelde aansluiting een WiFi booster aangesloten (niveau 1,5). Dit is een soort sterke router die alleen bij Ziggo te krijgen is. Ik had hun hulp ingeroepen omdat ik al sinds jaar en dag zwakke signalen had overal in huis (behalve in de buurt van de bekabelde aansluiting). Mijn huis is split level, dit betekent meer betonnen vloeren/plafonds, halve verdiepingen. De huiskamer, keuken, 2 slaapkamers, zolder, buiten, alle zwak. Alleen 1e slaapkamer met bekabeling was goed (niveau 1,5). Op die kamer gebruikte ik een AirPort Time Capsule als opslag en router. Netflix in de huiskamer (niveau 1) via Apple tv ging soms niet of met horten en stoten. Nu wil ik draadloos muziek streamen vanaf een music cast system, plus een draadloze verbinding naar een extra luidspreker in de keuken (niveau 0,5) en dat lukte niet. Monteur heeft extra tijd nodig gehad, kosten 70 euro. Heeft na aansluiten overal gecheckt in huis, echter kan ik het music cast system in huiskamer en keuken nog steeds niet gebruiken wegens te zwakke signalen. Ik opteer nu voor een multiroom systeem. Ziggo kan hogere belasting waarschijnlijk niet aan of mijn abonnement moet verhoogd? Ik roep elders hulp in.
In het kader van de power promise heb ik Ziggo enige tijd geleden gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die niet echt wat voor me kon betekenen. Behalve dat ik de wifibooster (bedraad) voor €39,- kon kopen. Hier wilde ik even over nadenken, want ik was van mening dat ik in aanmerking kwam voor een gratis wifibooster omdat mijn wifi op zolder minder was dan dat ze beloven.
De volgende dag iemand aan de lijn die zei dat de wifibooster gewoon kon worden opgestuurd en dat ik 'm in bruikleen kreeg (net als de mediabox en de modem) dus niks hoefde te betalen. Dat heb ik uiteraard maar gedaan. Netjes drie dagen later de wifibooster in huis. Nu dus overal 200mb/s draadloos. Het is dus ook maar net wie je aan de telefoon hebt.
ook over gestapt naar een beter wifi van ZIGGO
nou het is gewoon waardeloos zou een sterker modem krijgen maar gewoon bagger moest mijn eigen wifi modem die ik in het midden van mijn woning heb staan als paraplu er gewoon bij blijven gebruiken anders geen genoeg bereik volgens de 1ste monteur na de installatie is de wifi bagger telefoon valt de verbinding regelmatig weg ook de rest van de verbinding niet versnelt of verbeterd 2e monteur een en ander verandert in mijn eigen wifi modem om dat de 2 modems 1 vormden waar door ik niet kon zien welke modem ik ingelogd was weer los gekoppeld op zijn eigen wifi maar ook dit hielp niet aan sluiting in de muur vernieuwd voor sneller internet maar zal de top niet halen want moeten alles modem kabels vernieuwd moeten worden voor heen een goede snelheid maar nu veel slechter
ben er maar mee gestopt als ik het geweten had .
had ik het zeker niet gedaan totaal geen verbetering meer een verslechtering
met ander worden waardeloos

gr R Deutz Spijkenisse
Reputatie 7
Jammer om te lezen dat het tot drie keer niet goed ging met de installatie van de modem, dat is zeker niet hoe het hoort te gaan. Hier lijkt de wet van Murphy wel echt van toepassing helaas. Wel fijn om te lezen dat het nu goed gaat sinds je de gratis Wifibooster hebt ontvangen.

Groet,

Mirsad van Ziggo

Ik heb heb aan de naam te zien het vermoeden dat we elkaar weleens hebben gesproken via 1200. Ik heb nog een leuke anekdote over Ziggo en een monteur die letterlijk de weg kwijt was.
Het was inderdaad de Wet van Murphy want die zegt "als iets werkt, BLIJF ER DAN AF!". Het werkte niet goed, dat was het probleem.
Reputatie 2
Badge +1
Een Internetaansluiting in huis brengen en een Wireless LAN (WLAN) aanleggen in huis zijn twee totaal verschillende dingen. Daarbij is een betrouwbaar WLAN heden ten dage geen simpele zaak. Je hebt te kampen met een overvolle ether met interferenties (waarbij de onkunde van buren de boel behoorlijk kan saboteren!) en lastige huiselijke situaties (wanden, wijd uiteenliggende vertrekken etc.). Zomaar een garantie geven is vragen om moeilijkheden - in veel gevallen is het gewoon niet of nauwelijks waar te maken. Soms kom je er niet uit zonder extra (behoorlijk geld kostende) voorzieningen. Een beter alternatief kan vaste bekabeling met Ethernet of Powerline (netwerk over de electriciteitslijnen) zijn. Als dat alles gedekt wordt door het aanbod van Ziggo, is de consequentie dat de consument bij wie het wel simpel gaat méér moet betalen om de extra kosten te deken voor de 'moeilijke' situaties. Een kwestie van solidariteit, misschien, maar of iedereen daaraan mee wil betalen? Bij dat al vraag ik mij af of de monteurs van Ziggo op dit specifieke terrein voldoende deskundigheid hebben.
Overigens, producenten van routers claimen steeds hogere bandbreedtes ('snelheden'), om nieuwe dozen af te kunnen zetten, en dat wekt verwachtingen bij consumenten die in de praktijk in de meeste gevallen niet realistisch zijn (behalve voor de bevoorrechten onder ons die in een vrijstaande villa met veel ruimte erom heen wonen, of in een hutje op de hei).
Reputatie 2
Badge +1
Als we dan toch bezig zijn nog maar een paar toevoegingen voor 'het nut van het algemeen'. 😉

1) Een hoger zendvermogen dan toegestaan is, zoals Ronaldvr aangeeft, wel uit een router te halen, maar de kans dat er andere zaken zijn die tot problemen leiden (of leidden, in het geval van Mevrouw Jones) lijkt me groter. Een app zoals Wifi Analyzer is het eerste gereedschap om een indicatie te krijgen van wat er aan de hand is. Daarmee moet je dan op verschillende plaatsen in de ruimte kijken hoe de situatie is.
(Een hoger vermogen gaat in het algemeen wel ten koste van de levensduur, dus in die zin straft het kwaad zichzelf. Daarbij is het nut beperkt, tenzij je aan de computer-kant hetzelfde doet; het gaat om tweeweg communicatie)

2) Een mogelijkheid is dat de router van de buren toevallig net achter een dunne muur vlakbij de PC staat te blazen en dan ook nog eens op een interfererend kanaal. Oplossing: ander kanaal kiezen, router anders positioneren, experimenteren met de stand van antennes.
NB Als er niet bewust voor een kanaal wordt gekozen, gebruiken veel routers een vast kanaal, 1 of 6 bijvoorbeeld. Als de router van de buren toevallig op hetzelfde kanaal is afgesteld, heb je een sub-optimale situatie, waarin de zaak trager loopt.

3) Onredelijk bandbreedtebeslag door een slechte buur / negeren van de 'good neighbour policy'
In het geval dat er buren zijn die óók bandbreedte nodig hebben (d.w.z. als je ziet dat er méér stations actief zijn) moet je je beperken tot de standaard bandbreedte van 20 MHz en niet meer. Nieuwe routers beloven echter hoger snelheden, door méér bandbreedte te gebruiken (bijv. 40 MHz). De (niet legaal afdwingbare) richtlijn zegt dat je dat dus niet moet doen, om ook buren een stukje van de krappe, overbevolkte 2,4 GHz band te gunnen. Sommige routers zijn door de fabrikant van huis uit zo ingesteld dat ze automatisch die regel volgen, andere doen dat niet. Bovendien kun je er altijd handmatig overheen. Dat is ellebogenwerk: twee derde van het beschikbare spectrum (of bij ongelukkig gekozen kanalen nog meer) is voor mij en aan buren heb ik schijt.

4) Een onhandig gekozen kanaal
Vanuit gebrek aan kennis wordt vaak een verkeerd kanaal (d.w.z. anders dan 1, 6 of 11) gekozen en ook dat leidt tot (nodeloze) storingen bij buren. Om elkaar niet in de weg te zitten, moet je je beperken tot die drie kanalen, omdat het signaalspectrum zich ook de buurkanalen erboven en eronder uitstrekt (stel je in op kanaal 6, dan gebruik je ook 4, 5, 7, 😎. Alleen zó kun je het spectrum optimaal benutten. Een kanaaloverzicht zoals bijvoorbeeld WifiAnalyzer dat geeft suggereert mensen die het niet weten om te kiezen voor bijvoorbeeld kanaal 3 - daar is het niveau van storende signalen zwakker, omdat het op de flank van het signaal van het station op kanaal 1 ligt. Daardoor krijgen echter stations op de kanalen 1 én 6 in de nabije omgeving beide met stoorsignalen te maken (het station op kanaal 3 gebruikt de kanalen 1,2,3,4,5).
Op hetzelfde kanaal gaan zitten als een buurman is feitelijk minder erg. Je moet de bandbreedte dan delen en de verbinding wordt daardoor minder snel (als de ander ook bezig is), maar de verbinding functioneert dan wel goed.

Hier verlaten wij het terrein van de technicus. Eigenlijk zou je afspraken met elkaar moeten maken over dit alles. Als je de kanalen een beetje handig kiest, de 'good neighbour policy' volgt en het vermogen allemaal een beetje drukt (!), heb je veel minder last van elkaar. Helaas is het moeilijk met mensen in discussie te gaan over deze materie. Veel mensen willen er vooral niet aankomen - zeer begrijpelijk, het is een goed principe om geen dingen te 'repareren' die niet kapot zijn, al helemaal niet als je er geen verstand van hebt, maar het maakt het wel onmogelijk de ideale situatie te bereiken waarin iederéén een goed wifi-signaal heeft. En dan heb je nog de vermetelen die zich niet laten afschrikken door gebrek aan kennis en zelf wat gaan rommelen, zonder zich iets gelegen te laten liggen aan regels, en meestal weinig genegen zijn zich te laten gezeggen... (Tot die categorie behoort mijn buurvrouw, of liever, haar schoonzoon.) In zo'n geval kun je als laatste redmiddel een 'wifibooster' inzetten om lokaal over het signaal van de buren heen te toeteren, eigenlijk dus een zwaktebod - óf kiezen voor andere oplossingen dan wifi (voor zover mogelijk - op een telefoon of tablet kun je meestal geen netwerkkabel aansluiten...).
Reputatie 7
Badge +8
In feite zijn er altijd wel wat problemen met de WiFi ontvangst. Een installateur is bij mij weken zo niet maanden bezig geweest, goede ontvangst te krijgen. Niet alleen alle PC zaken, printers, scanners enz. gaven problemen, maar vooral ook de beveiliging, de camera;'s enz. Uiteindelijk zijn alle oude Wifi merken weggehaald en is één van de duurste gebruikt, en ik weet duur is niet altijd goed, maar ik was wel heel snel van alle problemen verlost. De Wifi Amplifi, maar er zijn nog andere topmerken, kosten wel een paar centen. Groeten Leo.
Badge +8
Ik stel voor dat
1. de moderator van dit forum beide items samenvoegt of i.i.g. er eens over nadenkt;
2. de Consumentenbond dit onderwerp groot aanpakt...


Beste @HDerksen, dank voor je suggesties. Beide topics zijn destijds bewust gescheiden gehouden door mijn collega's. Het later samenvoegen van beide topics komt de leesbaarheid namelijk niet ten goede. Voor wat betreft je actiepunt voor de Consumentenbond; ik geef dit nogmaals intern als signaal door. Dank hiervoor!
Ze verkopen iets simpels als perfect.
De trend om je wifi te verbeteren is op dit moment mesh.
Zijn je buren echte data zuigers via wifi heb je gewoon pech.
In 2018 is er nog een terugroep actie geweest van die Ziggo kastjes.
Reputatie 7
Mijn wifi versterker doet het goed, zonder dat ding heb ik niet overal wifi omdat een buurman me wegdrukt, er zijn buren die er ook last van hebben. Ik heb dat trouwens alleen in de slaapkamer waar ik 's ochtends even de krant wil lezen. Ik ga niet alles aanschaffen wat Ziggo me aanbiedt, zeker niet als ik het niet nodig heb.
Badge
"Als je meer dan pak weg 15 wifi apparaten gebruikt gaat de Ziggo router storingen geven. Met twee pubers zit je daar zo aan. Ik heb naar Ziggo uitgesproken dat ik best kan begrijpen dat ze geen dure top router meeleveren maar dat ik mij mateloos geërgerd heb aan het feit dat ze de vermoorde onschuld spelen in plaats van gewoon te zeggen waar de grens is en wanneer je iets fatsoenlijks moet kopen."

We hebben geen 15 WiFi-apparaten in huis... Maar het zijn er 7 niet meer... En: het zal niemand verbazen dat ik het helemaall met dhr/mw A. Deen eens ben. (en ook met Mrs Jones).

Je zou echter voor Gegarandeerd perfecte wifi uit moeten kunnen met hetgeen Ziggo bij het 250 Mbps abbo aan modem/router levert....


Ik hoop echt dat de Consumentenbond hier echt werk van maakt... Beste forumleden, roep ook de Consumentenbond hiertoe op...
Ik zie op dit moment hier 55 gebruikers op mijn router.
Dan zijn er veel buren die het 1-6-11 principe niet kennen.
Waardoor de kanalen 1 t/m 12 nogal verstoord raken.

Reputatie 7
Badge +8
Ook ik ben het met genoemde forumleden eens en ondersteun Derksen van harte. Maar het is maar net waar je WiFi voor gebruikt. Ik gebruik het ook voor de beveiliging, tenminste 9 professionele Foscam camera's. Dan kwam ik, hoe moet ik het zeggen, aan mijn WiFi installatie te weinig. De camera bij de schuur heeft een aparte Wifi TPLink, de camera aan de voorkant had ook meer nodig en met alle binnencamera's werd dat Amplifi. Ik kan wel roepen Ziggo moet dat aankunnen, nou nee dus. Groeten Leo.
Reputatie 2
Badge
Jammer om te lezen dat het tot drie keer niet goed ging met de installatie van de modem, dat is zeker niet hoe het hoort te gaan. Hier lijkt de wet van Murphy wel echt van toepassing helaas. Wel fijn om te lezen dat het nu goed gaat sinds je de gratis Wifibooster hebt ontvangen.

Groet,

Mirsad van Ziggo
Reputatie 2
Badge
Wij zijn geen partij die hier in kunnen grijpen. Als een klant van ons problemen heeft staan we klaar om die te ondersteunen om het op te lossen. Maar we kunnen niet iemand aanspreken op zijn router en router instellingen. Je kunt wel contact opnemen met Agentschap Telecom om daar verder na te vragen wat je kunt doen als je echt denk dat deze persoon de regels overtreedt. Of wij elkaar ooit via 1200 gesproken hebben kan ik me echt niet meer herinneren, maar dat moet dan wel lang geleden zijn geweest.

Groet,

Mirsad van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +5
@Fred B. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1691503
Ik ben klant van ziggo ik moet nog extra 99 euro betalen voor een goede WiFi ik vind dit niet op zijn plaats ik ben al jaren lang klant

Ik neem aan dat uw router met wifi bij de prijs in zat dus waarvoor betaalt u dan €99 extra en waarom is dat dan niet op zijn plaats?

Reageer