Wie heeft ervaringen met de "veilingmeesters" van Catawiki?

• 26 July 2016
  • 94 reacties
  • 28975 Bekeken

Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

94 reacties

met alle respect : sommige particuliere numismaten hebben veel meer kennis dan de doorsnee muntenhandelaar. Hoge verwachtingen ? als Catawiki constant handelaren toelaat om munten van 15-20€ aan te bieden en particulieren met dezelfde aanbiedingen weigert dan klopt er iets niet. Iedereen gelijk voor de wet, de algemene voorwaarden hebben dan anders ook geen belang meer.
Mijnheer van der heijden,

U komt arrogant over wat betreft uw advies om mensen die niet voldoende kennis hebben volgens uw, om naar ebay en Marktplaats uit te wijken. Inderdaad heb ik ook kopers over de wereld via catawiki het is net welke keus aan goederen ik heb, en of ik de verzendt kosten vooruit wil betalen en dan op goedkeuring en wacht tijd voor betaling te wachten. Heb ook fijne klanten op marktplaats en ebay welke ik respecteer. U heeft verkocht en verdient prima, u heeft kennis,nog beter maar laten we het voor ieder prettig houden. Nog veel plezier in de toekomst. Groetjes Olga
Het punt is niet dat particulieren te hoge verwachtingen hebben als ze iets aanbieden. Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Punt is dat veel veilingmeesters over té weinig kennis beschikken en zaken niet goed kunnen beoordelen. Daarnaast zijn er bewezen zaken over vriendjespolitiek waarbij met name handelaars duidelijk bevoordeeld worden. Ook zijn er praktijken bekend waarbij een veilingmeester onder een andere naam zijn eigen stukken veilt en die voorziet van absurde waardeduidingen en een prominente plaats binnen de veiling. Of een voorbeeld waarbij een familielid bevoordeeld wordt. Daartegenover staan nietszeggende content cliché antwoorden van Catawiki of juist helemaal geen antwoord als je gefundeerde kritiek uit. Ik zou het toejuichen als deze klachten gebundeld zouden worden en opgepakt door een tv programma of tijdschrift. Het draait bij Catawiki enkel om het grote geld! Ik ontmoet steeds meer mensen die afhaken en/of rot ervaringen hebben met Catawiki.
Gezien de sterke groei van Catawiki is het logisch dat niet alles op rolletjes loopt, maar dat is zo in ieder sterk groeiend bedrijf. Ik heb de ervaring dat open positieve communicatie met bijv klantenservice of veilingmeesters echt zijn vruchten afwerpt. Het heeft naar mijn mening geen zin om energie te steken in zaken die uiteindelijk zijn tijd nodig hebben. Ik denk dan ook niet dat dit forum de juiste plaats is, maar catawiki zelf als aanspreekpunt. Ik bied gemiddeld een 40 (en groeiend aantal) kavels per maand aan. En 9 van de 10 keer geef ik de veilingmeester gewoonweg gelijk dat deze mijn kavel afkeurt. En indien ik met goede argumenten kom op het moment dat ik het er niet mee eens ben wordt het kavel alsnog goedgekeurd. Alles staat of valt gewoonweg bij goede research en kennis van je kavels.

Mijn tip: plaats in de opmerkingen links die eerdere veilingopbrengsten onderbouwen.

Ik merk dat het niveau qua veilingmeesters op een steeds hoger plan getild wordt. Dat komt de veiling ten goede maar houdt wel in dat ook je aanbod als aanbieder beter moet.

Enfin, succes met veilen zou ik willen zeggen

Hartelijke groet

Marc van der Heijden
Geachte heer van der Heijden,

Wat fijn dat u zo lekker op Catawiki gaat en klanten uit heel Europa heeft, nou met alle respect is dat peanuts hoor. Waar het hier omgaat en u vergeet is dat Catawiki beter met haar klanten dient om te gaan. Dat een particulier enige kennis ontbeert is hem niet aan te rekenen en als een veilingmeester niet communiceert is dat een probleem wat snel bij dat bedrijf aangepakt dient te worden. Gebrek aan kennis is lijkt mij geen norm om wel of niet bij Catawiki klant te zijn of niet. Het gaat hier niet om kennisniveau of iets dergelijks maar de wijze waarop dit bedrijf met haar klanten omspringt en dat is op ze minst slordig te noemen.

Een veilingmeester is een deskundig iemand en geen hobbyist die dit toevallig op zijn cv. zet, heel gauw wegwezen ook bij Catawiki net als de wanpraktijken van enkele aanbieders die bescheming vinden onder de paraplu van dit bedrijf, daar kom ik hier voor en niet-voorspelde uw proza

Voor de rest wens ik u heel veel succes.

Ik denk inderdaad dat particulieren vanwege gebrek aan kennis het soms moeilijk vinden om te accepteren dat hun aanbod niet op niveau is. Het is dan natuurlijk wel erg makkelijk om te wijzen naar de veilingmeesters om het eigen gebrek aan kennis te marginaliseren. Die mensen adviseer ik dan ook van harte om met hun spullen naar Marktplaats of Ebay te gaan. Dankzij Catawiki komen mijn klanten inmiddels uit geheel Europa, maar ook uit Noord-Amerika , Honkong, China en Taiwan.

Wat veel beginnende aanbieders vergeten is, dat je je niet op 1 kaveltje moet focussen, maar op de grote lijn. Hoe meer en hoe betere kwaliteit je aanbiedt des te minder relevant worden die paar afgewezen kavels.

Geplaatst door M.P.R.M. van der Heijden op Apr 12, 2017.
Ik lees hier heel veel aannames en vermoedens. Policy in de praktijk is bij Catawiki, dat veilingmeesters zelf niets (meer) mogen aanbieden.

Enfin de boodschap die ik hier zou willen deponeren is:

Gebruik je tijd met positiviteit en ga leuke kavels aanbieden op Catawiki.

Dat brengt flink meer geld op dan negatieve energie te steken op dit forum.

Succes met veilen
Té kort door de bocht.... Communiceren en integriteit zijn in mijn ogen twee belangrijke kernbegrippen. Catawiki is topdown georganiseerd en volledig verkrampt wat communiceren betreft. Dat is jammer! Geeft niet dat er dingen mis gaan. Dat is eigen aan een organisatie die zo snel groeit. Ik heb daar alle begrip voor. Ik heb geen begrip voor half corrupte vriendjespolitiek en kaart dit dan ook aan. Eindelijk wordt dit nu binnen Catawiki serieus opgepakt. Even afwachten of het tot daadwerkelijke veranderingen leidt.
Ik heb alleen maar respect hoe dit bedrijf met zijn klanten omspringt. De afgelopen periode heb ik goede gesprekken gevoerd met diverse accountmanagers en er wordt wel degelijk geluisterd naar opbouwende bijdragen.

Waar Catawiki terecht moeite mee heeft zijn aannames, vermoedens en onwaarheden. Als kunsthandelaar met een 20 jaar praktijkervaring heb ik veel respect voor het moeilijke werk van de Catawiki veilingmeester. Men moet soms duizenden kavels per week beoordelen n.b. van soms slechte foto's en daarnaast ook nog vele mails van onterecht ontevreden klanten beantwoorden. Ga er maar aan staan.

Kortom, probeer het eens met positiviteit en vertrouwen. Dat werpt echt zijn vruchten af.

Ik zie het wekelijks op mijn bankrekening.... 🙂
Reputatie 1
Waar rook is , is vuur. Die rook is te vinden op websites van : De Consumentenbond - Radar - Kassa. Consumentenprogramma's dus. Veel frustraties over het totale communicatiegebrek/ incompetentie van de klantenservice en veilingmeesters . In het kort : zeer veel teleurgestelde mensen.
Waar rook is, is vuur gaat niet op. Om even een vergelijking te maken:

Sylvana Simons heeft van zuigen en zeiken zo ongeveer haar beroep gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk heeft........ Wie Rook zaait oogst vuur

Ik zou eerder na het lezen van dit forum dit spreekwoord om willen buigen naar:

"Waar rook is, is rook".........
Uw aanname is dat ontevreden klanten onterecht ontevreden zijn. Nergens op gebaseerd. Uw bankrekening stemt u mild en dat is mooi! Neemt niet weg dat er bewezen wantoestanden voorkomen bij Catawiki. Geen aannames maar bewijzen van zaken die echt niet kunnen. Komt wel een keer voor het daglicht. Ik hoop zeker dat Catawiki investeert in het contact met klanten want daar ontbrak het volledig aan! Catawiki heeft hele grote investeringen gedaan. Van binnenuit hoorde ik dat ze binnen enkele jaren als de globalisering rond is de tent over willen doen aan ebay. Zou me niets verbazen. Ondertussen juich ik de inspanningen van diverse accountmanagers toe in een poging om daadwerkelijk onderzoek te doen en zaken ook daadwerkelijk te verbeteren.

ff leren lezen dit is mijn reactie na aanleiding van een ervaring op Catawiki, moet deze ergens kwijt. Heb ook ervaring met andere verkoopsites en daar gaat de business naartoe. Ben een ervaring rijker meer niet dat wilde ik ff kwijt. En wat ik verders doe is mijn zaak

Geplaatst door Catawikigebruiker op Apr 12, 2017.

Ik zou niet weten wat ik anders had moeten lezen om niet verbaasd te zijn. Er zijn dus betere alternatieven maar men blijft klagen over CataWiki en kent die alternatieven blijkbaar niet. Sterker, er is zelfs niemand nieuwsgierig wat die beter alternatieven dan zijn. Eigenlijk ben ik ondertussen dus nóg verbaasder.
Namen van alternatieven zijn zéér welkom!
Er zijn idd. alternatieven en uw verbazing neemt evenredig toe, verbazingwekkend zeg. Bent u hier om te trollen of serieus om een probleem aan de kaak te stellen

ff leren lezen dit is mijn reactie na aanleiding van een ervaring op Catawiki, moet deze ergens kwijt. Heb ook ervaring met andere verkoopsites en daar gaat de business naartoe. Ben een ervaring rijker meer niet dat wilde ik ff kwijt. En wat ik verders doe is mijn zaak

Geplaatst door Catawikigebruiker op Apr 12, 2017.

Ik zou niet weten wat ik anders had moeten lezen om niet verbaasd te zijn. Er zijn dus betere alternatieven maar men blijft klagen over CataWiki en kent die alternatieven blijkbaar niet. Sterker, er is zelfs niemand nieuwsgierig wat die beter alternatieven dan zijn. Eigenlijk ben ik ondertussen dus nóg verbaasder.

Geplaatst door A. Deen op Apr 12, 2017.
Reputatie 1
In 2008 aan de wieg gestaan met bedenker Catawiki. Dit had te maken met Stripverhalen. Catawiki had ook in die tijd een kraampje op de Stripdagen. Het begon eigenlijk met stripverhalenverzamelaars . Pas later kwam er iedere week een thema bij. Edoch nu ik Catawiki heb verlaten heb ik een Uitmuntend alternatief gevonden. Solide en betrouwbaar en zeer redelijke prijzen. Het alternatief heet: BOBBEDOES.
Als een veilingmeester u niet gunstig gezind is dan ben je gezien op Catawiki. Ik bespaar jullie verder de reacties van de klantendienst want deze zijn van een bedenkelijk laag niveau, zowel inhoudelijk (meestal nietszeggende standaard reacties) als taalkundig (mijn dochter kon beter schrijven wanneer ze 8 jaar was).

Ik kan enkel oordelen over de veilingen van munten en bankbiljetten en volgens mij zijn er daar maar een drietal goede en correcte veilingmeesters. Voor de goede orde, ik heb er geen problemen dat er kavels afgekeurd worden mits iedere aanbieder op gelijke voet wordt behandeld. Van het technische platform zelf ben ik zeer tevreden.

Policy in de praktijk is bij Catawiki, dat veilingmeesters zelf niets (meer) mogen aanbieden.

Geplaatst door M.P.R.M. van der Heijden op Apr 12, 2017.

Sinds wanneer is dat?

Catawiki heeft vanwege hun vriendjespolitiek mijn handel kapotgemaakt. Van mij werden er wekelijks 10 tot 20 kavels geveild die gemiddeld €150,- tot €250,- opbrachten. Van daaruit ben ik opgeklommen naar aanbod van kavels in de exclusieve veilingen (geschatte opbrengst minimaal €500,-). Ik heb het nu over eigen kavels (goud en gecertificeerde edelstenen) die in die veilingen tussen de €750,- en €1.250,- opbrachten.

Omdat er steeds minder kavels van mij ingepland werden door o.a. verkeerde (lees te lage) inschatting door de veilingmeester(s), vriendjespolitiek in het voordeel van grote aanbieders die wekelijks 40 tot 50 kavels aanbieden en veilingmeesters die steeds meer eigen kavels voor lieten gaan en die op prominente plaatsen in de kavellijst plaatsten en door steeds meer aanbod van "rommel" die in die veilingen totaal niet thuishoorde (veilingvervuiling noem ik dat).

Ik heb voorbeelden van zes kavels van dezelfde aanbieder in dezelfde veiling die bijelkaar nog minder opbrachten dan één kavel van mij. Als je dan weet dat dat bewuste kavel van mij €325,- heeft opgebracht dan is het niet moeilijk om uit te rekenen hoeveel die zes kavels van die andere aanbieder opbrachten. Maar ja, ze waren van een grote aanbieder en dan worden er ook kavels tussendoor gegooid die nog geen tientje opbrengen... Dit was één van die veilingen waarin maar 1 van mijn kavels was opgenomen terwijl er een stuk of 15 n.b. goedgekeurde(!) kavels domweg niet ingepland werden.

Dit zijn geen aannames of vermoedens maar keiharde feiten waarvan ik destijds screenshots gemaakt heb aangezien dit, vooral door de veilingmeesters, glashard ontkend werd.

Uiteindelijk werden er van al mijn aangeboden kavels wekelijks nog maar 1 of 2 ingepland. En als je geen omzet haalt doordat er een hoop kavels "blijven liggen" dan stort je inkoop na een aantal maanden ook in, simpelweg door een gekelderd inkomen, met dank aan de vriendjespolitiek, hebzucht en incompetentie van een aantal veilingmeesters op Catawiki. Zij hebben hun zakken gevuld over de rug van anderen, inderdaad door eigen kavels voor te laten gaan en veel te hoog in te schatten.

Kortom, een heleboel ergernis betreffende de werkwijze en "kennis" van een aantal "veilingmeesters" op Catawiki, die voor het overgrote deel zelf (expres?) veel te hoog ingeschatte eigen rommel aanboden. Als ik de namen van die rotte appels niet meer voorbij zie komen als veilingmeester dan ga ik misschien nog eens overwegen om opnieuw aan te gaan bieden op Catawiki.

Fijne paasdagen toegewenst! 😉
Wederom moet ik vaststellen dat hier veel vermoedens, aannames en stellingen over catawiki worden gedeponeerd, zonder werkelijke onderbouwing. Termen als 'vriendjespolitiek', 'veilingmeesters met eigen kavels' , incompetentie etc etc. En dat allemaal door mensen die hier blijkbaar niets durven te plaatsen onder hun eigen naam, maar met een alias. Dat zegt mij genoeg. Er wordt hier enorm veel 'hete lucht' geproduceerd.

Als ervaren kunsthandelaar stel ik vast, dat ik uitstekend samenwerk met de veilingmeesters van Catawiki. Goede kavels van mij worden redelijk vlot geaccepteerd en communicatie verloopt prima. Indien kavels van mij worden afgekeurd ben ik het daar uiteindelijk vrijwel altijd mee eens.

Mijn gratis veilingtips voor succesvoller veilen op Catawiki:

- Research al je items, - Bekijk eerdere veilingopbrengsten voordat je vergelijkbare items plaatst - Besteed enorm veel aandacht aan je foto's en correcte kavelbeschrijving - Denk in grote hoeveelheden kavels en lange termijn - Indien kavels afgekeurd worden ga dan na waarom en probeer hier van te leren (Vrijwel altijd heeft de veilingmeester gelijk). - Neem de expertise van de veilingmeester serieus en communiceer correct bij vragen. - Richt je niet op één veilingcategorie maar spreid je kavels. - Blijf letten op de kwaliteit van de kavels die je aanbiedt. De grens van 75 € minimum opbrengst zal steeds scherper worden naarmate de kwaliteit van het aanbod op Catawiki groeit. - Zaken van rond de 40 € maximale opbrengst kun je beter aanbieden op andere sites.

En als laatste: Indien je Catawiki toch niks vindt gebruik je tijd dan beter dan hier steeds dezelfde langspeelplaat af te draaien. Ga wat zinvols doen zou ik zo zeggen. De tijd die het kost om hier een gemiddelde post te plaatsen is evenveel als het plaatsen van een leuk kavel op Catawiki..... Veilen op Catawiki is fantastisch en interessant en indien je het slim doet en iedere dag wil leren, kun je er je beroep van maken. Dat heb ik ook gedaan.....

https://www.linkedin.com/pulse/catawiki-place-marc-van-der-heijden
En toch blijf ik erbij dat sommige veilingmeesters incompetent zijn en hun eigen kavels aanbieden via allerlei constructies. Ik spreek hier enkel voor mijn eigen interessegebied. Reacties per email kun je moeilijk volledig onderbouwen, maar ik heb hier thuis zeker 100+ kavels dewelke volledig onterecht werden geweigerd. Soms werden ze nadien door een andere veilingmeester wel aanvaard, zelfs als de stukken eigenlijk maar 20-30€ waard waren (dus die 75€ policy blijkt niets waard te zijn en is eigenlijk boerenbedrog want zo wordt onterecht de indruk gewekt dat de aangeboden kavels 75€ waard zijn). Er zit totaal geen systematiek in de beoordeling en ernstige aanbieders worden door sommige veilingmeesters en de klantendienst behandeld als kleine kinderen. Ik heb zelfs al manifest valse stukken ontdekt op de veiling en stukken dewelke tegelijkertijd op een andere veiling ergens op internet worden aangeboden. We kunnen er inderdaad over bezig blijven en ik heb er uiteindelijk mee leren leven want ik vind het technische platform wel goed. Einde discussie wat mij betreft.
Reputatie 1
Sinds 2008 actief op Catawiki op een bijna dagelijkse basis. En ja dat gebeurde vanaf dat jaar onder de naam van mijn pagina/shop. Duck Banny. Valt dit onder schuilnaam? Ik vaag dit omdat op mijn shoppagina alle info staat zoals mijn naam -adres en e mail? Bewondering voor u dat u zo tevreden bent met de gang van zaken . Gezien het aantal nare ervaringen van honderden anderen is dit lovenswaardig
Beste Duck Banny

Is in dit kader een kwestie van het glas halfvol of half leeg zien.

Ik ben erachter gekomen ook door schade en schande dat eieren leggen (het is tenslotte Pasen) op fora (consumentenbond, catawiki forum) niets oplost en dit alleen maar negatieve energie oplevert. Ik communiceer liever opbouwend met 'de bron' of met de veilingmeesters zelf. Veilen is teamwork tussen jou en de veilingmeester. Met vriendelijkheid en empathisch vermogen kom je vervolgens dus een heel eind. Hoe je het ook wendt of keert: een veilingmeester bij catawiki moet soms rond de duizend kavels per week beoordelen vanaf foto's, en daarnaast legio mailtjes plegen richting zijn Catawiki gebruikers.. Dat is een enorme en geen gemakkelijke uitdaging. Dat daarbij dus soms vergissingen worden gemaakt, of zaken minder soepel verlopen is inherent aan het vak. Als ervaren kunsthandelaar komt het ook bij mij soms voor dat ik items verkeerd inschat. Kortom, 'veilen is mensenwerk'. Bovendien is Catawiki enorm aan het groeien, wat zijn eigen problematiek met zich meebrengt.

je zult merken, dat als je je primair richt op de kwaliteit van je eigen kavels, foto's en kavelbeschrijving, en niet onbelangrijk, positieve communicatie, dat je een enorm fijn platform hebt aan Catawiki. Zo niet het beste laagdrempelige platform voor verzamelaars en professionals.

**** [commerciële link door beheerder verwijderd]
Reputatie 1
Communicatie met de bron...dit is een voorbeeld uit de praktijk...dit is echt gebeurd. zie hier:

David Bowie - superb photograph live in Houston – Serious Moonlight tour 1983

A terrific real photograph, printed directly from the original negative, 40 x 30 cm

This is a unique and big (40 by 30 centimeters!) photograph of David Bowie (Serious Moonlight Tour), performing live on stage in the Summit in Houston, August 21st 1983. A photo, made for a newspaper, but never published. It is a direct print from the original 35 mm negative. A big photograph, 40 by 30 centimeters. Mint.

The Auctionmaster Jamie in all his wisdom first asked me if i could send some more photo’s from this picture ( backside) and i did

Then the auction started and to my BIG surprise i read the title:

Jeroen Ras – David Bowie……….Whatt????????????????

During this auction week out of the blue this item was removed….Our Jamie said :well i donot really know that this is a realphoto ..i am not really sure

Remember our Jamie changed this title and gave the credits to Jeroen Ras …He found his name on the back of the photo …

When i bought this picture it was from : Jeroen 10 ….I think for you i should be easy to track if this Jeroen 10 is indeed Jeroen Ras .own shop on Catawiki. Could be possible ..just remember that this time again auctionmaster from R& R mem. Approved this item and auctionmaster B , well………..

After this shock i asked our belovedJamie again and again : what is going on? Why ?

How can you say:well it looks like not a real photo but i am not sure when the auction is allready 4 daysrunning. And the price was going up

After this i contacted you twice by telephone but gave up after 25 minuten a call- 50 minutes wasted

Send 6 or 7 mails tot he customer service with no reply at all
Geplaatst door M.P.R.M. van der Heijden op Apr 15, 2017:

Wederom moet ik vaststellen dat hier veel vermoedens, aannames en stellingen over catawiki worden gedeponeerd, zonder werkelijke onderbouwing. Termen als 'vriendjespolitiek', 'veilingmeesters met eigen kavels' , incompetentie etc etc. En dat allemaal door mensen die hier blijkbaar niets durven te plaatsen onder hun eigen naam, maar met een alias. Dat zegt mij genoeg. Er wordt hier enorm veel 'hete lucht' geproduceerd.

Daar kunt u niet over oordelen, beste heer Van der Heijden. Dat u grandioze ervaringen heeft met Catawiki wil niet per definitie zeggen dat er niets mis is met Catawiki. U oordeelt over o.a. mijn berichten terwijl ik op een heel ander gebied dan u kavels heb geveild.

Als ervaren kunsthandelaar stel ik vast, dat ik uitstekend samenwerk met de veilingmeesters van Catawiki. Goede kavels van mij worden redelijk vlot geaccepteerd en communicatie verloopt prima. Indien kavels van mij worden afgekeurd ben ik het daar uiteindelijk vrijwel altijd mee eens.

Ik ben ontzettend blij voor u! Catawiki zal ongetwijfeld ook blij zijn met u vanwege de positieve gratis reclame die u voor hen maakt.

Mijn gratis veilingtips voor succesvoller veilen op Catawiki:

Erg vriendelijk van u, maar overbodig. Mij kunt u na ruim 600 geveilde kavels (95% boven de door mij ingeschatte opbrengst!) in elk geval niets meer leren over fotografie, waardebepaling van aangeboden kavels en de manier waarop ik het beste met veilingmeesters kan communiceren. Maandenlang geprobeerd met vrijwel alleen maar arrogante reacties van de zijde van Catawiki.

En als laatste: Indien je Catawiki toch niks vindt gebruik je tijd dan beter dan hier steeds dezelfde langspeelplaat af te draaien. Ga wat zinvols doen zou ik zo zeggen. De tijd die het kost om hier een gemiddelde post te plaatsen is evenveel als het plaatsen van een leuk kavel op Catawiki.....

Wellicht ook een goede tip voor uzelf...
Veilen op Catawiki is fantastisch en interessant en indien je het slim doet en iedere dag wil leren, kun je er je beroep van maken. Dat heb ik ook gedaan.....

Ik ook, maar helaas door vriendjespolitiek en incompetente veilingmeesters die vooral graag zoveel mogelijk eigen kavels in bepaalde veilingen wilden plaatsen is dat systematisch door Catawiki afgebroken.

https://www.linkedin.com/pluse/catakiwi-marc-van-der-heijden

Hartelijk dank voor het nogmaals plaatsen van de link naar uw verhaaltje (die hierboven overigens niet meer werkt). Ik zie alleen het nut er niet van in. Mensen die hier berichten plaatsen zijn doorgaans een heel andere mening toegedaan over Catawiki dan u. Daar verandert u niets aan. Gezien uw activiteiten op Catawiki kunt u uw tijd beter gebruiken dan hier steeds dezelfde langspeelplaat af te draaien. Ga wat zinvols doen zou ik zo zeggen.De tijd die het kost om hier een gemiddelde post te plaatsen is evenveel als het plaatsen van een leuk kavel op Catawiki.....

Met vriendelijke groet,

Auric G. (echte naam bij de redactie bekend).
Hallo,

Ik heb ondervonden... dat ik geen zeggenschap meer had over een geboden prijs.

Ik had een inzet bedrag opgegeven en het werd verkocht aan een spotprijsje.

Dus met andere woorden, je bent geen eigenaar meer, alles ligt in hun handen.Als mijn inzet bedrag te hoog is, moet men mij verwittigen, dan trek ik mijn kavel in.

Gelukkig is het niet meer doorgegaan, daar de koper niet meer heeft gereageerd op Catawiki.

Hoe het verder zal gaan, is mijn probleem niet meer, aangezien het al 9-februari is aangeboden en verkocht(zogezegd).

Ik ga dus zeker mijn tijd niet meer verdoen met Catawiki.

Dit was voor mij een goede leerles.

Mvg Annmady
[tekst verwijderd door beheerder, is off topic]