Wie heeft ervaringen met de "veilingmeesters" van Catawiki?

• 26 July 2016
  • 94 reacties
  • 28584 Bekeken

Reputatie 1
Ben sinds 2008 lid van online veiling Catawiki . Maar zoals zo vaak kwam het grote geld ( 10 miljoen en 75 miljoen richting Assen en onze vrienden wilden zo graag "global" gaan. Dus werden met hoge snelheid veilingmeesters gezocht. Om een lang verhaal kort te houden is bij deze firma inderdaad ook weer sprake van mismanagement en incompetenties. Ik kan u daar talloze voorbeelden van geven.

Maar waar ik jullie steun en ervaringen voor nodig heb ik dat de firma Catawiki niet bereid is via zijn "veilingmeesters" of vrolijke klantenservice vragen te beantwoorden. Het valt volledig stil;. ( het grote voordeel van e mail. Ik vraag mij zeer sterk af of deze veilingmeesters inderdaad meesters op hun gebied zijn of dat zij bevriende kennissen blind voorrang geven ( zie item : website van RADAR).

Ik kan talloze voorbeelden van diverse steekproeven die ik gedaan heb maar geef u dit voorbeeld:

Bedenk voordat het item op de veiling verschijnt het wordt goedgekeurd door de meester met als vuistregel: De meester moet ervan overtuigd zijn dat het item minimaal 75 euro gaat opbrengen

Veiling Catawiki rock pop memorabilia - aangeboden die avond 100 kavels / items

70 kavels eindigden bij sluiting onder de 75 euro

4 kavels eindigden bij sluiting precies op 75 euro

8 kavels eindigden bij sluiting boven de 75 euro

18 kavels kregen een extra vermelding: dit kavel is ingeschat op bijv: 400-600 euro door de veilingmeester. Van de 18 werden er 2 goed ingeschat en 16 keer volledig mis.

Wat mij nog meer verwonderd is het feit dat als jezelf een item koopt op veiling 1 ( ingeschat door veilingmeester 1 op 75 euro) en je dit aanbiedt bij collega meester veiling 2 je standaard het antwoord ontvangt van : Helaas verwachten we dat dit kavel te weinig zal opbrengen om opname in de veiling te kunnen rechtvaardigen.

Nog gekker wordt het als je zelf een kavel verkoopt en de koper betaalt niet . Dan krijg je een bericht dat Catawiki een onderzoek instelt/ incasso traject. Na weken krijg je het vaste antwoord dat zij er niet in zijn geslaagd , MAAR...dupliceer het kavel en biedt het wederom aan. Antwoord veilingmeester: Helaas verwachten we dat dit kavel te weinig zal opbrengen om opname in de veiling te kunnen rechtvaardigen.

Ik ben op zoek naar mensen die soortgelijke ervaringen met deze WOW ervaring. Ik zelf heb geen netwerk via social media maar ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met Twitter of Facebook.

Helaas heb ik sinds de "overname" geen goede ervaringen meer gehad met deze organisatie. Uw reacties zijn van harte welkom.

Het topic is gesloten voor reacties

94 reacties

Reputatie 1
Proost
[tekst door beheerder verwijderd ivm off topic gaan]
Reputatie 1
Dit is onderbouwing met hoofdletter O. Dank u wel. Voorbeelden uit de praktijk zijn angstvallig herkenbaar uit de praktijk. Complimenten
Mooi research werk Auric! Van der Heijden ontmaskert. Zijn kletspraatjes sluiten naadloos aan bij de geuite kritiek op Catawiki.
Dit is toch niet te geloven ...net een soap hier en dat sluit aan bij mijn ervaringen met Catawiki. @ Marc van der Heijden kunsthandel decoders. Hoop gebakken lucht

Over alternatieven gesproken dat is voor ieder verzamelgebied anders etc prijsklasse, object, als dit wat langer doet heb je daar zeker weet van. Succes met verzamelen en verkopen.
Reputatie 5
Badge +7
Dank allemaal voor het delen van jullie ervaringen met Catawiki! Zouden jullie ervoor willen zorgen dat de berichten inhoudelijk over het onderwerp blijven gaan in plaats van persoonlijk naar elkaar toe? Dank je wel!
Fijn ook als al de niet inhoudelijk en persoonlijke reacties z.s.m. worden verwijderd.

Vrgr
Reputatie 1
Well... the girl gotta point

😆
Veilingmeesters houden zich niet aan de afspraken, hebben hun eigen mening, zijn totaal niet eerlijk, zijn goederen laat bezorgd dan geven de kopers de verkopers de schuld (i.p.v. de bezorgdienst) en scoort deze een lage feedback, de notaris onderneemt slecht tot geen verdere acties tegen malafide veilingmeesters, veilingmeesters kunnen aan de hand van foto's zien of een diamant echt is of dat een edelsteen echt is of niet (knap hoor), enz enz.
Reputatie 1
Feedback is totaal verkoper onvriendelijk. Iedereen vergeet de bezorgdiensten,,, zeker in Frankrijk . Klant krijgt melding wanneer pakket arriveert....is niet thuis en ontsteekt in razernij richting verkoper. Negatieve feedback is het gevolg wat heel lang duurt om te herstellen. Oplossing: omkoping klant= terugbetaling kavelopbrengst...plus transport- en veilingkosten plus het feit dat het kavel verdwenen is ergens in een loods

[tekst door beheerder verwijderd ivm off topic gaan]

Geplaatst door Auric op Apr 19, 2017.
Ik exporteer inmiddels mijn items dankzij Catawiki naar het Verre Oosten, Noord-Amerika en naar vrijwel alle landen van Europa. Ik lig dan ook niet zo wakker van dat enkele kaveltje wat van mij (99 % terecht) wordt afgekeurd. Zoals reeds eerder vermeld werk ik uitstekend samen met de Catawiki veilingmeesters en accountmanagers.

Zoals reeds eerder vermeld kan men enorm succesvol worden dankzij Catawiki, indien men bereid is om energie en tijd te steken in het aanbieden van kwalitatief goede kavels en bereid is iedere dag te leren van de eigen veilingopbrengsten.

Het is toch goed om het e.a. in perspectief te zien.:

Catawiki veilt maar liefst 35000 items per week met een bezoekersaantal van 14 miljoen per maand.

Samengevat moet ik constateren, dat het me zeer bevreemd, dat de Consumentenbond zich leent voor dit veilingtopic en de in vele gevallen ongefundeerde halve- en onwaarheden en die hier wordt geventileerd, terwijl NB. Catawiki welwillend meewerkt aan het klachtenkompas van de consumentenbond.

Het lijkt me dan ook heel verstandig van de consumentenbond als op dit topic een slotje gaat en dit z.s.m. verwijderd wordt
Reputatie 1
Goed idee. Heeft u nog meer slotjes? De websites over Catawiki van tv programma's RADAR en Kassa kunnen ook nog wel een slotje gebruiken en vergeet inderdaad de website van de Consumentenbond niet. Al met al zit je al snel op drie grote sloten. Dit is slechts een miniem onderdeel op Klachtenkompas
Reputatie 5
Badge +7

Het lijkt me dan ook heel verstandig van de consumentenbond als op dit topic een slotje gaat en dit z.s.m. verwijderd wordtGeplaatst door M.P.R.M. van der Heijden op Apr 26, 2017.
Beste M.P.R.M. van der Heijden, dank je wel voor het delen van jouw positieve ervaring met Catawiki. Alle community leden zijn vrij zich over hun eigen ervaringen met Catawiki te uiten, of dit nu positieve of negatieve ervaringen zijn. Zolang reacties niet persoonlijk op de man gericht worden of van het onderwerp afleiden, zie ik geen reden het topic te verwijderen.

Ik exporteer inmiddels mijn items dankzij Catawiki naar het Verre Oosten, Noord-Amerika en naar vrijwel alle landen van Europa. Ik lig dan ook niet zo wakker van dat enkele kaveltje wat van mij (99 % terecht) wordt afgekeurd. Zoals reeds eerder vermeld werk ik uitstekend samen met de Catawiki veilingmeesters en accountmanagers.

Zoals reeds eerder vermeld kan men enorm succesvol worden dankzij Catawiki, indien men bereid is om energie en tijd te steken in het aanbieden van kwalitatief goede kavels en iedere dag te leren van je veilingopbrengsten.

Het is toch goed om het e.a. in perspectief te zien.:

Catawiki veilt maar liefst 35000 items per week met een bezoekersaantal van 14 miljoen per maand.

Samengevat moet ik constateren, dat het me zeer bevreemd, dat de Consumentenbond zich leent voor dit veilingtopic en de in vele gevallen ongefundeerde halve- en onwaarheden en die hier wordt geventileerd, terwijl NB. Catawiki welwillend meewerkt aan het klachtenkompas van de consumentenbond.

Het lijkt me dan ook heel verstandig van de consumentenbond als op dit topic een slotje gaat en dit z.s.m. verwijderd wordt

Geplaatst door M.P.R.M. van der Heijden op Apr 26, 2017.
het is stuitend dat hier iemand om feitelijke censuur vraagt ten aanzien van kritische uitingen die door hem als ongewenst ervaren worden. Los daarvan is er de plicht om beschuldigingen van hele en halve waarheden te onderbouwen met controleerbare feiten. Wanneer dat niet gebeurt is er nl. sprake van een vorm van laster. Volgens mij reden om dan "in gevolge de spelregels van de consumentenbond" de ongefundeerde uitspraken te verwijderen. Dus eigenlijkeen soort slotje erop.

J.kwetsie
Beste Moderator Natalie Rosien

Indien je gefundeerde klachten hebt en oplossingsgericht denkt, zoals catawiki wel doet door hun samenwerking met de consumentenbond is deze marginale klaagmuur een weinig structurele oplossing, maar is het klachtenkompas van de consumentenbond de enige aangewezen plek. Mijn opmerking is wellicht iets wat jij als Moderator in een veel eerder stadium had kunnen posten en opmerken. Ik denk dan ook dat de Consumentenbond toch eens na moet gaan denken wat ze met bv. deze veilingtopic willen uitdragen en wat het achterliggende doel is van hun forum. Is het faciliteren van weinig gefundeerde, onderbouwde tendentieuze posts, geplaatst door veelal anonieme accounts (aliassen) wel iets waar de consumentenbond zijn naam aan wil verbinden? Is het niet erg wrang voor Catawiki, dat dit bedrijf NB haar goede wil toont op het klachtenkompas om vervolgens via een achterdeur van achteren te worden neergesabeld door 'beroepsklagers', met volledige medewerking van de Consumentenbond zelf. Niet zo netjes consumentenbond....

Klachtenkompas: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/catawiki/det...
Reputatie 1
Dank u voor de doorwijzing. Alleen had ik die al reeds veel eerder genoemd. 304 klachten op Klachtenkompas . Kun u mij ook de URL's van Radar - Kassa over Catawiki doorsturen. Verder zijn in dit forum duidelijke bewijzen aangevoerd over de incompetentie van uw helden. Herlees de voorbeelden.
Reputatie 5
Badge +7
Beste M.P.R.M. van der Heijden, dank je wel voor je verwijzing naar Klachtenkompas. Je hebt gelijk, dat had ik ook al eerder kunnen doen. Mensen die klachten over Catawiki hebben moedig ik zeker aan om de klacht te melden via die weg. Het forum heeft voornamelijk als doel ervaringen met elkaar uit te wisselen en elkaar tips te geven. Dat was ook het doel van dit topic. Omdat deze discussie helaas een steeds negatievere toon krijgt en opnieuw dreigt af te dwalen van de oorspronkelijke vraag lijkt het me verstandig om hiermee de discussie te sluiten.