Wie hier heeft een Microsoft Surface Pro 7?

• 23 November 2021
  • 15 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Op voorhand: ik heb er geen, maar overweeg er een te kopen. De meeste reviews gaan over de ‘technische’ aspecten van het apparaat, de hardware, zeg maar.

Maar hoe werkt het in de praktijk?

Microsoft Surface Pro 7 (over niet al te lange tijd komt de 8) is een touchscreen apparaat.
Mij gaat het er met name om wanneer en in welke mate je nog van een muis gebruik moet maken.
Internet zaken, dat zal grotendeels wel lukken met de touchscreen.

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het bewerken van foto's? Lukt dat wel met zo'n apparaat?
Of als je een screenshot wilt bewerken: stuk wegsnijden, tekst toevoegen.

Of Internetbankieren. Mijn vrouw heeft ING en gebruikt een tablet. Met een 5-cijferige code logt zij in.
Hoe is dat met de Surface Pro? Moet ze overstappen naar een handscanner?

Dat soort zaken.

Ja, ik weet het, het is geen concrete vraag. Meer het informeren naar gebruikerservaringen.

Thanks!

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb de pro 6 en gebruik het touchscreen erg weinig, soms handig maar heb er gewoon een muis en toetsenbord bij, met name voor foto bewerken en andere apps waar je vinger gewoon te dik voor is.

En het voordeel is dat je 'm ook op de bank/stoel kunt gebruiken en dan met touchbediening. Ik gebruik 'm meer als laptop dan als tablet en zal de volgende keer ook een meer volwaardiger laptop kopen, en dat is dus heel persoonlijk. Verder een prima apparaat.

Reputatie 5
Badge +5

Dank voor de snelle reactie. Het is eigenlijk de bedoeling om de Samsung tablet van mijn vrouw te vervangen door een Microsoft Surface Pro. 
De tablet ligt altijd op de eettafel en is uiteraard alleen maar touch. Ik weet eigenlijk niet of mijn vrouw ooit een muis in haar handen heeft gehad. Op haar werk had ze die niet nodig. Om diverse redenen wil ik van Android af, er zijn teveel zaken die op Windows wel kunnen, maar niet bij Android.

Vraagje: heb je bijgeval ING als bank? Hoe gaat het met Internetbankieren? Handscanner? Of die 5-cijferige PIN code?
Geen idee...

Reputatie 7
Badge +4

ik heb geen ING, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik neem aan dat dat gewoon via de browser werkt, en dat werkt dus (denk ik) hetzelfde als op een reguliere pc met browser

Foto’s bewerken en sommige andere knopjes- en schuifjesintensieve handelingen verrichten op een touchscreen met software voor een muis lijkt me een hel. Daar zijn die knopjes veel te klein voor.

Maar waarom zou de tablet weg moeten?

Reputatie 5
Badge +5

Dan wordt toch een muis erbij aanschaffen t.z.t. 
De tablet is al tamelijk oud en relatief langzaam. Maar dat daargelaten, er zijn zo van die zaken die op de tablet niet of slechts beperkt kunnen. Je hebt daar echt een PC voor nodig. Een willekeurig voorbeeld: op de tablet staat een spel dat in competitie verband gespeeld wordt. Je wilt je resultaten vergelijken met anderen en zie hoe anderen hetzelfde spel hebben gespeeld. Waardoor scoren de anderen beter of slechter dan jij? Dat kan (zeer uitgebreid) op de PC, maar totaal niet op de tablet. Of, nog een voorbeeld, in Outlook agenda wil je iets opzoeken van meer dan 2 jaar geleden. Gaat niet. Beperking opgelegd door Android ? Op de PC, al wou je 10 jaar terug… Schermafdrukje, je wilt daar tekst aan toevoegen, kan wel, alleen met koeienletters. Lettertype/grootte is niet te wijzigen, dus laat maar. Op Windows, piece of cake. Enzovoorts. Je loopt iedere  keer tegen een beperking aan. Tuurlijk, je kan naar je andere kamer, je PC (tower) opstarten… wachten.. en daar aan de gang gaan, maar ja. Volledige Office 365 suite op een tablet…? Wordt moeilijk denk ik.  Dus 'dan maar’ eens fiks in de bus blazen en gaan voor een Surface Pro.
Ik zou ook kunnen kiezen voor een laptop, maar geen touchscreen en voor mijn vrouw te zwaar. Iets met haar handen, maar da's weer een ánder verhaal.

Mijn vrouw heeft er ook eentje en je moet het zien als gewoon een laptop met toetsenbord en muis en als je er op de bank een film mee wil kijken trek je hem los en heb je een tablet. Niemand, die ik heb gezien, werkt achter z'n bureau met het touchscreen.

Reputatie 5
Badge +5

ik heb geen ING, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik neem aan dat dat gewoon via de browser werkt, en dat werkt dus (denk ik) hetzelfde als op een reguliere pc met browser

Ja, dat zal inderdaad wel zo zijn. Ik kom er eerlijk gezegd niet uit hoe dat werkt, i.c.m. een smartphone.

Op de tablet: PINcode invullen, klaar, je bent binnen.

Op de PC
-gebruikersnaam en password (wordt door password manager ingevoerd)
-hand scanner aan zetten
-richten op de kleurencode op het scherm van Mijn ING. 
-pincode op de scanner intypen
-op de scanner bevestigen dat je wilt inloggen 
-code van scanner intypen in het vakje binnen Mijn ING

Zo doe ik het al kweenie hoelang. Als je mobiel bankieren op je smartphone installeert, dan zou…. het theoretisch ook mogelijk moeten zijn om, na de 1e stap (gebruikersnaam+wachtwoord) het inloggen op je smartphone via mobiel bankieren te bevestigen.

Reputatie 5
Badge +4

ING op tablet/smartphone werkt juist een stuk gemakkelijker dan via desktop:

- App starten, inloggen met vijf-cijferige code of vingerafdruk.

- Betaling gereedmaken, bij definitief verzenden wordt weer gevraagd om vijf-cijferige code of vingerafdruk.

klaar…

De tablet is al tamelijk oud en relatief langzaam.

Oké, dat is een reden om iets nieuws te zoeken.
Twee devices kopen blijft misschien wel een optie. Dat heeft ook weer voordelen.

Reputatie 5
Badge +5

@pckrulllenbol Dank voor je reactie. Ik weet het en je hebt gelijk. Mijn vrouw heeft ING op haar tablet. Het is zoals je schrijft, het is zo gepiept. Zij noch ik hebben mobiel bankieren op onze smartphone. We zijn op dit punt ont-zet-tend ouderwets, geef ik direct toe. Zal het toch maar eens installeren.

Reputatie 5
Badge +5

@pckrulllenbol gedaan. Werkt prima...:relaxed:

Reputatie 5
Badge +5

De tablet is al tamelijk oud en relatief langzaam.

Oké, dat is een reden om iets nieuws te zoeken.
Twee devices kopen blijft misschien wel een optie. Dat heeft ook weer voordelen.

Nog een reden .. schoot mij net te binnen toen ik, bij het installeren van de ING app (zie eerder bericht) in moest loggen met gebruikersnaam en password. Op de PC wordt dat automatisch ingevuld door mijn password manager… Tja, op Android is dat geknoei: password manager openen, op zoek naar ING, edit gegevens, wachtwoord kopiëren, terug, pasten ...

Op de PC wordt dat automatisch ingevuld door mijn password manager… Tja, op Android is dat geknoei: password manager openen, op zoek naar ING, edit gegevens, wachtwoord kopiëren, terug, pasten ...

Dan gebruik je een slechte password manager.

Reputatie 5
Badge +5

[Off-topic] Ik weet of ik het helemaal met je eens ben. Ik gebruik Roboform en die voldoet prima. In het verleden Dashlane, 1Password en LastPass uitgeprobeerd. Ben daar dagen mee bezig geweest. Eindeloos veel gemaild met de support afdelingen: dan werkte dit niet, dan dat weer niet, dan was alles ineens weg, autofill bij ING (had destijds een specifieke manier) werkte bij geen van de drie. Enzovoorts. Hoop ge-emmer.
Ik dacht toen: “Waar begin ik aan…? Ik heb iets dat goed werkt...”
Even gekeken, ik gebruik het sinds 2005.

https://www.cloudwards.net/roboform-review/

10 beste wachtwoordmanagers voor Android in 2021

[Off-topic] Ik weet of ik het helemaal met je eens ben. Ik gebruik Roboform en die voldoet prima. In het verleden Dashlane, 1Password en LastPass uitgeprobeerd. Ben daar dagen mee bezig geweest. Eindeloos veel gemaild met de support afdelingen: dan werkte dit niet, dan dat weer niet, dan was alles ineens weg, autofill bij ING (had destijds een specifieke manier) werkte bij geen van de drie. Enzovoorts. Hoop ge-emmer.
Ik dacht toen: “Waar begin ik aan…? Ik heb iets dat goed werkt...”
Even gekeken, ik gebruik het sinds 2005.

https://www.cloudwards.net/roboform-review/

10 beste wachtwoordmanagers voor Android in 2021

Maar op Android moet u de gegevens met de hand copieren en plakken en dat is goed functioneren? 

Reageer