Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Wifi check en verbeterservice van de provider

• 3 september 2018
  • 23 reacties
  • 3824 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Na Ziggo's Power Promise biedt KPN vanaf 3 september een wifi-check & verbeterservice aan: de Wifi Tuner, een online doe-het-zelf tool. Bij KPN is de wifi-check gratis voor nieuwe en bestaande klanten. T-Mobile Thuis biedt ook een gratis wifi-service voor nieuwe en bestaande klanten.

Heel wat Community-leden hebben hun ervaring al gedeeld over Ziggo’s Power Promise.

Wat vind jij? Is de provider verantwoordelijk voor overal goed wifi in huis? En heb je zelf al eens een wifi check aangevraagd bij je provider?

Update 6 september: onze eerste indruk van KPN’s Wifi Tuner. Heb jij deze in huis? Vertel hoe het bevalt!

23 reacties

Reputatie 3
Badge +4
@josiee gelukkig een ICT buurman, dan moet het goedkomen.☺

Ze heeft hem een grote zak drop gegeven!
Reputatie 7
Badge +5
@josiee gelukkig een ICT buurman, dan moet het goedkomen.☺
Reputatie 3
Badge +4
@Bert
Dank voor tip. Probleem is wat gecompliceerder.
Wij weten nooit of het aan Ziggo ligt, of het feit dat ze op haar telefoon, niet de goede knoppen heeft gebruikt, wel op tijd oplaadt ( heeft moeite met vingers, reuma? )
Kan ik wel zeggen, probeer het eerst met stekker uit stopcontact, "daar kan ik niet bij", neem je een verlengstekkerdoos "nog 1" neem andere telefoon, "nee ik wil op slaapkamer en in keuken kunnen bellen en geen gebreek". Eigenwijs, tja zit in de familie.
En een bof van super vriendelijke buurman, werkt zelf bij een computer firma, die helpt

Heeft wel een volkstuin, waar ze bij goed weer op e-bike naar toe gaat, gezelligheid in de kantine is ook belangrijk
Reputatie 7
Badge +5
@josiee
Als problemen met de telefoon blijven aanhouden, zet dan even een topic met de klacht op de Ziggo community, daar zitten moderators die ook zeer adequaat zijn en vrijwel alles kunnen zien in de achtergrond en apparatuur, zelf kunnen wijzigen zo nodig de juiste mensen kunnen aansturen.

Wat de aanvullende pakketten betreft, dat zijn er een bosje via on-demand of via de internet verbinding van een box zoals alle filmpakketten en apps.
De andere pakketten worden in afgeschermde blokken gezet zoals, Film1, Fox Sports, Ziggo Sport, oosterse kanalen.
Reputatie 3
Badge +4
@josiee schreef: "Om te beginnen het basispakket aan te passen, kanalen waar ( bijna) niemand naar kijkt vervangen."

Dat zal een discussie worden welke eruit moeten.

Men kan er een verkiezing over houden, waarbij meeste stemmen gelden. Krijg je misschien ook meer verschillen in dat basispakket, waarbij je rekening kunt houden met de keuze voor een provider!

En voor aanvullende pakketten , ik zie toch meer dan 10 pakketten, die men aan aan de indivuele wensen van de klant kan aanpassen. Zal zo zijn dat vrijwel niemand zo gek is voor al die pakketten te willen betalen, maar technisch zou er dan toch individueel meer keuze moeten kunnen zijn?

Ziggo komt dan hoog op mijn keuze voor nieuwe provider te staan. Mijn oudste zus in Brabant heeft sinds aantal jaren Ziggo ( familie dacht dat digitaal beter voor haar was) 91 jaar doet niets met internet en sindsdien ellende met telefoon. Woon zelf op minstens 2 uur enkele reisafstand, als ik er al wat aan kan verhelpen. Aantal keren met Ziggo gebeld om op afstand modem te resetten, ( ik ga me zorgen maken als iemand van die leeftijd dagen niet telefonisch bereikbaar is) moet zeggen waren een stuk vriendelijker en behulpzamer dan Telfort.
Reputatie 7
Badge +5
@josiee schreef: "Om te beginnen het basispakket aan te passen, kanalen waar ( bijna) niemand naar kijkt vervangen."

Dat zal een discussie worden welke eruit moeten.

"In basis pakket zitten meestal al zo'n 40 zenders, waarom moet je daar dan om te beginnen al extra voor betalen, iets zal men toch wel moeten uitzenden,"

Nu is dat 1 pakket instelling in je abonnement met 1.000.000 klanten een druk op dezelfde knop en klaar is je abonnement..
Als alles los moet, dan moet er voor iedere klant een unieke pagina zijn waar alles moet worden ingevuld, dat kost computer ruimte, software en extra personeel om alles met de hand in te vullen en de software en hardware erachter om alles los te kunnen uitzenden, nu is het 40 kanalen in één pakket.

"Dus die technische mogelijkheden heeft men om dat per klant per kanalen door te geven."
Die heeft men niet, dat zijn nu 3 TV pakketten en 3 internet paketten in plaats van 129+ aparte zenders.

"Ben wel benieuwd bij welke kabelboer krijg ik Brabant erbij?"
Omroep Brabant zit bij Ziggo in Kabel TV met nog 11 andere regionale omroepen.
Reputatie 3
Badge +4
@ Bert, sorry ik ben een echte digibeet, maar probeer wel logisch te denken.

In basis pakket zitten meestal al zo'n 40 zenders, waarom moet je daar dan om te beginnen al extra voor betalen, iets zal men toch wel moeten uitzenden, als je voor TV bij provider betaald?
Dan zie ik dat je bijvoorbeeld bij KPN al extra kunt kiezen voor het Pluspakket, het Video landpakket, het Film 1 Pakket, het Kidspakket, het Sport Eredivisie pakket, het Sport International Pakket, het Fox Sport Compleet Pakket, het Ziggo Sport Totaal Pakket, het Live losse Wedstrijden bekijken pakket, het erotiek pakket, het Duits pakket, het Turks pakket, het Hindi pakket,

Dus die technische mogelijkheden heeft men om dat per klant per kanalen door te geven.
Zijn toch commerciële bedrijven die providers, zou men zich wat meer van de wensen van de klant
moeten aanpassen! Om te beginnen het basispakket aan te passen, kanalen waar ( bijna) niemand naar kijkt vervangen. Vrees dat ze voor sommige zenders, die ze daarin hebben opgenomen niet hoeven te betalen, maar geld ontvangen.
Tijd voor betere concurrentie!!!!

Ben wel benieuwd bij welke kabelboer krijg ik Brabant erbij?
Reputatie 7
Badge +5
@josiee dat heeft ooit 1 provider geprobeerd, koste 1,50 per kanaal.
Ben je voor 40 kanalen al 60 euro kwijt.
Een enkeling wilde dit proberen en de rest van Nederland haakte al bij voorbaat af vanwege de hoge kosten als je eens wat meer wilt kijken, je moet per iedere klant een database hebben en de technische mogelijkheden om per klant per kanaal te kunnen doorgeven en daar zitten de hoge kosten in.
Einde oefening binnen een jaar.

Je hebt nu al 45+ zenders voor € 18,70 bij een kabelboer en daar zit Omroep Brabant bij.☺
Reputatie 3
Badge +4
Wat mij betreft wordt het meer dan hoog tijd, dat er een provider komt, waarbij je helemaal zelf je zenderpakket kunt kiezen.

In de basispakketten zitten nu allerlei zenders, waar ik nooit naar kijk.
Ken ook geen Arabisch, Turks etc. Ook Fries kan ik niet verstaan, daarvoor had ik liever omroep Brabant, woont een aardig deel van mijn familie. Was jaren mogelijk TV Brabant te volgen, goede leuke reportages, en met carnaval die tonpraters wedstrijden.

De klant zou koning moeten zijn ook bij de providers!!!!!
Nee, exclusief voor KPN.
Ik heb geïnformeerd bij bv Online.nl (ook via KPN netwerk) maar die bieden deze service ook niet.
Alleen KPN zelf, voor oude en nieuwe klanten.
Reputatie 3
Badge +4
Geldt die service van KPN ook voor Telfort en XS4ALL klanten?
Mijn wifi was vooral in de slaapkamer dramatisch en dus de KPN tool gebruikt en modem werd gereset.
Hielp niet. Zakte zelfs naar 3,7 mbps.
Ik kwam in aanmerking voor gratis monteur, die kwam al na drie dagen langs.
Oplossing was het plaatsen van twee wifi versterkers, deze werden gratis verstrekt.
Wel aangesloten via een kabel die bij mij gelukkig onder de afdekplinten van parket konden gelgd worden. Monteur trok de kabel en boorde een gat door een muur.
Ik heb zelf de kabel netjes weggewerkt onder de afdekplintjes.
Nu een geweldige wifi ontvangst: minstens 26 mbps en vaak rond de 33 of 35.
Dat is echt een enorme merkbare verbetering.
En dat allemaal gratis, ik vind dit echt een prima service van KPN.
Heb KPN Wifi Tuner meerdere malen geprobeerd, telkens kreeg ik de melding dat ik een gratis KPN monteur zou krijgen en vervolgens een melding dat er iets fout was gegaan.
Met KPN gebeld en daar kreeg ik te horen dat ze een monteur wilden sturen, maar dat dat € 50 zou kosten als het probleem bij mij zou liggen....
Dan kan ik dus beter zelf iets kopen.
Die hebben ze me inderdaad niet aangeboden. Mijn probleem werd afgedaan met "bekabelde aansluiting van ExperiaWiFi's is een voorwaarde voor onze belofte van overal in huis WiFi" zonder alternatief aan te bieden 😡
Reputatie 7
Badge +5
@E. Schoppema Vreemd dat ze je deze niet aangeboden hebben:

Met de Draadloze Verbindingsset kan je met een ethernetkabel je verbinding in huis uitbreiden of verplaatsen via het stopcontact.
KPN Wifi Tuner uitgeprobeerd?
Heb jij al gebruikt gemaakt van de (gratis) wifi-service? Wat zijn je ervaringen? Laat het ons weten!(Ben je klant bij KPN en heb je slechte wifi, hier vind je link naar de KPN wifi-service).

Ik heb er gebruik van gemaakt, mijn ervaring:

Nadat mijn Experia V10 router een technisch probleem kreeg is deze vervangen door een V10a. Wat een dramatische verslechtering van WiFi leverde dat op, zowel bereik als signaal!

M.b.v. de WiFi-tuner was dat ook duidelijk meetbaar en ik heb dan ook 2x ExperiaWiFi gratis in bruikleen gekregen van KPN. Daarmee is WiFi in de directe omgeving van de ExperiaWiFi goed.

Een ExperiaWiFi moet echter bedraad worden aangesloten en mijn grootste probleem met WiFi heb ik op de zolderverdieping, waar ik geen bedrade aansluiting heb en ook niet kan realiseren. Als ik op de zolderverdieping bedraad aan zou kunnen sluiten had ik er ook geen WiFi nodig(!), dus is een ExperiaWiFi geen oplossing voor mijn probleem en daar biedt KPN geen oplossing voor. Tot zover de belofte "tot in alle hoeken en gaatjes" ☹
Reputatie 3
Badge +5
KPN Wifi Tuner uitgeprobeerd?

We schreven een tijdje geleden over de nieuwe wifi check/verbeterservice van KPN: KPN Wifi Tuner.
Ondertussen zie je ‘overal’ in het land de campagne van KPN over “wifi tot in alle hoeken & gaatjes”.

Heb jij al gebruikt gemaakt van de (gratis) wifi-service? Wat zijn je ervaringen? Laat het ons weten!
(Ben je klant bij KPN en heb je slechte wifi, hier vind je link naar de KPN wifi-service).
Ik ben overgestapt van XS4ALL naar Ziggo omdat de adsl van XS het bij mij heel slecht deed en met Ziggo is mijn aansluiting stukken beter maar helaas is met het modem van Ziggo de wifi in huis zo zwak dat de wifi-netwerkprinter niet meer bereikbaar was. Volgens Ziggo kunnen ze ook niet meer dan 5 tot 7 meter vanaf het modem garanderen, mits er geen muren tussen staan. En ja ik heb zo'n 30 buren met wifi dus storing zat.
Ik heb de goedkoopste FritzBox! router aangeschaft, met een kabel met het Ziggo-modem verbonden en op een zo handig mogelijke plek neergezet. En nu heb ik prima dekking in het hele huis.
Het standaard modem van Ziggo levert dus maar minimale wifi. Dat is ze zeker aan te rekenen. Maar garanties dat 1 modem het hele huis dekt kan en hoeft een provider wat mij betreft niet te geven.

Dick Ottevangers
Reputatie 2
Badge +1
Enkele maanden terug heb ik mijn abonnement bij Ziggo naar meer MB aangepast. Op bestelling kwam er een monteur langs. Deze monteur vond mijn Modem te oud voor het gevraagde nieuwe vermogen. Na een nieuwe Modem te hebben gemonteerd werd ook een nieuwe wifi booster geplaatst.
Let wel alles gratis.
Mijn wifi netwerk is nu super.
Met dank aan Ziggo.

John Bruens
Providers zijn heel scheutig in het beloven van hoge snelheden en wifi in het hele huis. Dan moeten zij het ook waar maken. Bij mij maakt de provider het niet waar.
Reputatie 6
Badge +5
Zo'n provider moet gewoon doen wat ze beloven. Als ze "overal in huis goede wifi" beloven moeten ze dat waarmaken.

Als ze het beloven moeten ze het wel waarmaken.
Daar geef ik je gelijk in
Reputatie 7
Zo'n provider moet gewoon doen wat ze beloven. Als ze "overal in huis goede wifi" beloven moeten ze dat waarmaken. Normaal verwacht ik niet dat je in betonnen nieuwbouw vanuit de meterkast met een consumenten router goed bereik op de derde verdieping hebt. Dus als je dan toch goed bereik beloofd zal je een access point moeten plaatsen. Beloof je dat niet dan moeten mensen daar zelf voor zorgen.
Reputatie 6
Badge +5
Wat vind jij? Is de provider verantwoordelijk voor overal goed wifi in huis? En heb je zelf al eens een wifi-check aangevraagd bij je provider?

*Man met een villa van 2 km lang*
*Man zegt; KPN ik wil overal wifi!
*KPN zegt; U hebt ene router gekregen hiermee hebt u dekking over 10 bij 10 meter
*Man zegt; En die andere 1990 meter?
*KPN zegt; tweakers.net :)

Oke dit idee is overdreven maar de provider is niet verantwoordelijk qua mijn mening.
Je moet gewoon densnoods 100 euro uitgeven en je hebt overal goede dekking.
Want KPN kan moeilijk een villa overal dekking geven als de villa maar voor 50mbps betaald.

Reageer