Consumentenbond.nl

Wil je een laptop, tablet of convertible / hybride?

• 22 september 2014
  • 7 reacties
  • 379 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Je ziet steeds vaker ‘convertible laptops’: laptops met een toetsenbord dat afneembaar is of waarvan het scherm helemaal omgeklapt kan worden. Ook tablets zijn een populair alternatief.

Wat ga jij kopen, als jouw laptop aan vervanging toe is?

7 reacties

Koop ik een imac, voor de rest werk ik op tablet(ipad).
Badge +1
Ik heb een PC (midi-tower) en een iPad. Ik zou de PC ook weer door een nieuwe PC vevangen.
Als ik mijn laptop ga vervangen dan zoek ik weer een gewone laptop omdat ik denk dat een hybride spiegelt. Verder zou ik graag een SSD van 500 GB + een HDD van 500 GB hebben. Een desktop gebruik ik voor uitgebreide dingen en een tablet gebruik ik ff snel voor simpele dingen.
Ik heb een Windows Desktop en een Windows Tablet - zelfde ecosysteem.
Ik ga toch weer voor een laptop, al doe ik wel heel veel op mijn tablet maar bankzaken enz. liever op de laptop.
Reputatie 2
Badge +3
Bedankt voor jullie reacties allemaal, zeer nuttig! Het artikel over convertibles staat gepland voor de DigitaalGids van november. Wil je graag een exemplaar ontvangen als dank voor je bijdrage, stuur dan even een privÉ berichtje met je adresgegevens.

@A.G. Bentvelsen.. schermen van de hybrides spiegelen inderdaad nog. Dat komt omdat ze allemaal een aanraakscherm hebben, en die zijn er (nog) niet in een matte variant.

@G. Coupe en H.S. Pienink... dus jullie gebruiken beide een laptop Én een tablet. Lijkt het je (n)iets om beide functies in 1 apparaat te hebben?
Ik gebruik liever een echte tablet - niet een laptop. De SP3 is de enige ontwerp met beide functies dat aantrekkelijk voor mij kunnen zijn. Maar, de SP3 heeft minpunten ook, zie mijn blog post: http://gcoupe.wordpress.com/2014/09/06/nailed-3/

Misschien de SP4?

Reageer