Consumentenbond.nl

Windows 10

• 12 september 2015
  • 2 reacties
  • 162 Bekeken

In de digitaalgids lees ik dat er veel klachten zijn over Windows 10

Ik ben ervan overtuigd dat 9 van de 10 klachten voorkomen hadden kunnen worden als de instructies goed waren opgevolgd.

1. Had u Windows 10 gereserveerd en daarmee gecheckt of uw PC of laptop wel geschikt is voor Windows 10.

2. Hebt u alle andere instructies b.v. over laatste update wel goed opgevolgd?

3. Hebt u wel voor elk programma de geschikte driver?

4. Heeft u bij een probleem ook naar de website van de probleemveroorzaker gekeken. Een voorbeeld is Kaspersky die op zijn openingssite de update voor windows 10 aanbiedt.

Ik heb intussen op 5 pc's/laptops Windows 10 geïnstalleerd en ben in geen van die gevallen een probleem tegengekomen. Het grootste probleem is dus slordigheid en haast.

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ben van XP naar & gegaan. W8 heb ik (gelukkig) overgeslagen. Als Windows 11 eraan komt ga ik 10 eens installeren.Ja, Windows 10. Ik wacht altijd enige tijd voordat ik een nieuwe Windows versie ga installeren. Gewoon lekker voorlopig bij 7 blijven. Nieuwe Windowsen zijn maar af en toe een (kleine) verbetering
1. Ik heb nergens de mogelijkheid gezien om na te gaan of mijn PC e/o soft-ware geschikt was voor w10.

2. Na installatie van w10 staat het videobeeld van skype ondersteboven. Dit probleem is met geen mogelijkheid op te lossen. Na een dag zoeken blijkt dit te worden veroorzaakt door de cameradrivers van mijn asus laptop. Zowel asus als microsoft reageren niet op de vraag of en wanneer de drivers worden geupdatet. Dan maar terug naar windows 7, en jawel hoor het beeld staat weer rechtop. Microsoft geeft nergens aan dat een aantal laptops/programma's niet geschikt is voor w10 en asus heeft de drivers (nog) niet geactualiseerd. Wanneer de laptop op is toch maar een Apple.

Reageer