Consumentenbond.nl

Windows 10 cache

• 19 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 770 Bekeken

Regelmatig geeft de pc aan "wachten op cache" .
Dit doet zich voor na de tweede update van Windows 10.
Alle updates van window zijn bijgewerkt.
Weet iemand hiervan de oorzaak en vooral de oplossing.
Regelmatig de geschiedenis wissen heeft geen effect.

10 reacties

Weet u welk programma dat doet of is het een systeem melding?
Doorgaans is het als ik Google Chroom gebruik.
U zou Chrome opnieuw kunnen installeren, dan bent ik denk ik het snelste klaar.
Reputatie 6
Badge +4
niet om deze community teniet te doen, maar als je je foutmelding letterlijk intikt in google krijg je binnen een fractie van een seconde pagina's met antwoorden, op de eerste plaats deze: https://support.google.com/chrome/answer/95669?hl=nl&visit_id=637018370523705644-3821767622&rd=1

en via een andere community op de tweede plaats deze: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/wachten-op-cache
niet om deze community teniet te doen, maar als je je foutmelding letterlijk intikt in google krijg je binnen een fractie van een seconde pagina's met antwoorden, op de eerste plaats deze: https://support.google.com/chrome/answer/95669?hl=nl&visit_id=637018370523705644-3821767622&rd=1
en via een andere community op de tweede plaats deze: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/wachten-op-cache

Wat is je punt? Herinstalleren doet precies wat het moet doen, vereist geen uitleg en is snel klaar. Lijkt mij redelijk effectief.
Reputatie 6
Badge +4

Wat is je punt?

uhhhh, hulp bieden?!?!?! ik vraag me af of herinstallatie voldoende is. Jij zou opnieuw installeren, ik zou dit doen. en desnoods begin je bij herinstalleren en als dat werkt prima, als het niet werkt kun je dit proberen.

niet direct zo bijten 😉
Badge +6
@bescholten: hebben de reacties hier je al verder kunnen helpen? Ik ben benieuwd!
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb al meer problemen gezien na de 1903 update van Windows.
Als je ziet dat het update proces loopt, laat de PC met rust.
MS zegt dat doorwerken geen kwaad kan tijdens de half jaarlijkse update.
Mijn ervaring is anders.
@A. Deen Herinstallatie is een mijns inziens absurde suggestie die nagenoeg nooit een oplossing zal bieden binnen deze moderne tijden. Het probleem zou duidelijk moeten zijn: een de-installatie (of een nieuwe installatie wat nagenoeg altijd gepaard gaat met behoud van gegevens) zorgt er vrijwel altijd voor dat de software precies zo reageert als voorheen. Omdat een de-installatie tegenwoordig nooit instellingen verwijderd en een nieuwe installatie nooit een oudere versie weghaalt.

Iemand voorstellen een programma opnieuw te installeren is mijns inziens de gemakkelijke uitweg en zoals gezegd: een die vrijwel nooit iets oplost. Dit dateert nog uit de tijd dat Windows opnieuw installeren iets uithaalde maar ook die tijd zijn wij ver gepasseerd.

U hoeft mij niet op mijn argumenten te geloven: de-installeer gewoon een programma wat u even kunt missen en kijk dan even in %appdata% en zie wat je allemaal nog tegenkomt.

Ook erg belangrijk: dit is beslist niet bedoeld als een persoonlijke aanval oid, maar is wel degelijk een ietwat kritische reactie.

Doorgaans is het als ik Google Chroom gebruik.

Ik weet dat ik op een oud(er) bericht reageer maar dan nog...

• Open een filebrowser ("Explorer") en ga naar %appdata% (tik dit exact in, inclusief de percentage tekens). Intikken in de adres balk.
  • Je zit nu in .... AppData .. Roaming. Klik op "AppData" (in de balk) en daarna een dubbelklik op "Local" (in het browser scherm zelf).
  • Hierin vind je een "Google" folder en daarin een "Chrome" folder.
Als je er zeker van bent dat Chrome de boosdoener is (en niks ander) dan verwijder je al deze folders. Zorg er wel voor dat Chrome dan niet actief is!

Ik weet dat ik een vrij scherpe reactie heb geplaatst maar echt: je hoeft mij niet op mijn woord te geloven. De-installeer Chrome en je ziet vanzelf wat ik bedoel. Heb je "delete browsing data" aangevinkt? Dat miste ik dus in eerdere reactie. Een optie die je echt niet krijgt als je Chrome opnieuw installeert.

En dan nog.. als je de boel de-installeert zal je nog steeds een AppData\Local\Google\Chrome overhouden. .. met soms nog enige inhoud.

Iets opnieuw installeren is echt nooit meer een oplossing in deze tijd. Temeer omdat een her-installatie nooit de data folder zou verwijderen wat doorgaans de bron van het probleem is.
Reputatie 3
Badge +5
@ShelLuser bedankt voor je uitgebreide reactie!

@bescholten ik ben benieuwd of dit het probleem oplost? Mocht dit werken, dan kan je dit antwoord als 'Beste antwoord' selecteren, zodat anderen met hetzelfde probleem snel de oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat het met deze stappen is opgelost!

Reageer