Windows 10 - Windows Live Mail reageert niet

• 11 August 2016
  • 5 reacties
  • 4566 Bekeken

Als ik een bericht aanklik of wil verwijderen krijg in de kop achter Postvak IN - Windows Live Mail de melding: (reageert niet). Na enige tijd werkt WLM weer. Daarna bij een nieuw bericht weer dezelfde ellende. Ook met via een link klikken naar een website krijg ik soms de melding "website niet gevonden". Opnieuw op de link klikken heeft dan wel resultaat. Op advies van Microsoft Community heb ik onderstaande opdracht uitgevoerd:

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Shared

Verplaats de bestanden genaamd wldcore.dll en wldlog.dll naar de volgende mappen:

C:\Program Files\Windows Live\ContactsC:\Program Files\Windows Live\MailC:\Program Files\Windows Live\MessengerofC:\Program Files (x86)\Windows Live\ContactsC:\Program Files (x86)\Windows Live\Mail

C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger

echter zonder resultaat.

Wat kan het probleem zijn?

[enkele reacties verwijderd door beheerder ivm leesbaarheid]

5 reacties

Windows live mail wordt niet langer ondersteund u moet op zoek naar een vervangend programma. Heeft u alle publicaties hierover gemist?
@W.C. Holm. Om verder iets mee te kunnen? >>hier verder
Reputatie 1
Badge
Al enige jaren gebruik ik naar tevredenheid het programma Windows Live Mail op mijn pc met Windows 10.

Als amateurfotograaf kon ik vanuit mijn map “Afbeeldingen” moeiteloos zo’n 30 foto’s selecteren, die via de knop “Delen” gecomprimeerd werden klaargezet op een mail die ik vervolgens dan aan derden ter beoordeling kon voorleggen.

Blijkbaar ondersteunt Microsoft Windows Live Mail niet meer, want het verzenden van zelfs 3 à 4 foto’s op bovenbeschreven manier lukt niet meer. De mail blijft dan hangen in de Postvak “Uit” waarna ook alle andere mails in die verstopping raken en weigeren verzonden te worden.

Ik kan wel 1 foto als “Bijlage” met een mail verzenden, maar dan betreft het een hoge resolutie. Aan veel foto’s versturen is op die wijze niet te denken. Uit arren moede gebruik ik dan maar WeTransfer. Toch wat omslachtig..

Ben (net) geen digibeet, maar toch ook zeker niet handig op dit gebied...Op welke manier(en) kan ik het vroegere gebruiksgemak weer herstellen?

Al enige jaren gebruik ik naar tevredenheid het programma Windows Live Mail op mijn pc met Windows 10.

Als amateurfotograaf kon ik vanuit mijn map “Afbeeldingen” moeiteloos zo’n 30 foto’s selecteren, die via de knop “Delen” gecomprimeerd werden klaargezet op een mail die ik vervolgens dan aan derden ter beoordeling kon voorleggen.

Blijkbaar ondersteunt Microsoft Windows Live Mail niet meer, want het verzenden van zelfs 3 à 4 foto’s op bovenbeschreven manier lukt niet meer. De mail blijft dan hangen in de Postvak “Uit” waarna ook alle andere mails in die verstopping raken en weigeren verzonden te worden.

Ik kan wel 1 foto als “Bijlage” met een mail verzenden, maar dan betreft het een hoge resolutie. Aan veel foto’s versturen is op die wijze niet te denken. Uit arren moede gebruik ik dan maar WeTransfer. Toch wat omslachtig..

Ben (net) geen digibeet, maar toch ook zeker niet handig op dit gebied...Op welke manier(en) kan ik het vroegere gebruiksgemak weer herstellen?

Geplaatst door E.F. de la Croix op Sep 13, 2016.

Dat gaat niet want live mail komt niet meer terug maar wellicht zijn er ook andere wegen die naar Rome leiden. U heeft een workflow waarbij u foto's aan mensen wil voorleggen en hun oordelen wil verzamelen. Iets dergelijks zou u bijvoorbeeld ook kunnen doen mbv van een clouddienst als Google drive of dropbox. U upload de foto, die is dan nog privé natuurlijk. U deelt een linkje mbv van een mail met geselecteerde mensen die hun commentaar bij de foto's kunnen tikken. Die clouddiensten zijn vaak uitstekend geintegreerd met mail voor de contacten en bieden goede functionaliteit voor zaken als albums en collecties. Ik bedoel dit niet als kant en klare oplossing maar meer als heeft u daar als eens aan gedacht.
Reputatie 5
Badge +4

Je kan via de mail niet meer verzenden dan 9,9MB

Reageer