Windows 11 en gebruik van Epson scanner V550

• 15 November 2021
  • 8 reacties
  • 1015 Bekeken

Na de installatie van Windows 11 kan ik de Epson Perfection V550 Photo niet meer gebruiken omdat de “oude” menu’s niet meer in beeld komen. Eerder startte ik de scanner en kreeg een menu met de mogelijkheid voor het maken van een Voorbeeldscan. In die mogelijkheid voorziet het menu niet meer. Moet ik nu dus toch maar weer terug naar Windows 10?

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Heeft u al bij de support van deze scanner gekeken?

Daar staat het antwoord op uw vraag.

https://www.epson.nl/viewcon/corporatesite/kb/index/KA-01005

Windows 11 | Epson Scan ontbrekende knoppen

Relateert aan:

• Alle apparaten die Epson Scan gebruiken.

Uitleg:

Na het upgraden naar Windows 11 ontbreken er bij Epson scan knoppen zoals hieronder weergegeven. Dit is ongeacht de geselecteerde scanmodus

Oplossing:

Als u dit artikel na 15 oktober 2021 leest, download dan de nieuwste versie van epsonscan, waarmee dit probleem wordt opgelost. Doe vóór deze datum het volgende:

1. Klik met de rechtermuisknop op uw bureaublad.
  2. Selecteer de vernieuwingsoptie in het pop-upmenu

.…..….......….....….....….....….

Badge +8

Hi @Ir J. Timmerman, heeft de reactie van Gebruiker1234567890 je verder geholpen? Ik ben benieuwd!

Het probleem met de toegang tot de scanner kan nog even niet worden opgelost. Epson is ervan op de hoogte, dat de drivers geupdated moeten worden  voor windows 11. Zij gaan dit binnenkort doen is mij gezegd!

Nou, mij lukt het nog steeds niet. Hoe lang duurt even? ik blijf bezig met drivers updaten etc. maar werkt nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +7

@Burgmuller Ik heb de Epson V600. In Windows 11 verschenen de buttons Voorbeeldscan, Scannen en Instellingen niet meer. Als ik blind op het veld klikte wel en kon ik scannen. 

Na een herstart van de computer ging één lampje van de scanner aan maar kwam hij niet tot leven. Na klikken op de Epson app op het scherm kwam de scanner wel tot leven maar de app gaf het bericht: "Kan geen verbinding maken met de scanner". Enige oplossing was alles deïnstalleren, computer herstarten en opnieuw installeren. Dat werd ik zat.

Ik vond op internet deze link van Microsoft. Ik heb dat precies opgevolgd en de driver update uitgevoerd. Hij doet het nu weer als vanouds. Ook na het herstarten van de pc. Laat maar horen of het jou ook lukt.

ik heb diverse zaken geprobeerd die gesuggereerd werden maar tot op heden geen blijvend resultaat. En ik ben de enige niet zag ik.  Op mijn oude windows 10 laptop werkt hij perfect maar windows 11 een ramp. Wilde dat ik het hele ding nooit geinstalleerd had. 

Maar bedankt voor het meedenken.

Je kan voorbeeldscan aanroepen door toetscombinatie Alt V  te gebruiken. Voor scannen de toetscombinatie Alt S.

Ik heb een Epson perfection V750 Pro. Onder Windows 11 had ik het zelfde probleem als de heer

Timmerman. Een tijd geleden heb ik toevallig VueScan 9 op Internet gevonden die zo’n 6500 scanners ondersteund waaronder de Epson V750 Pro.

Ik heb de software geinstalleerd en ik kan weer gebruik maken van de V750 Pro. De software is te vinden op 

https://www.hamrick.com/

Een interessante review van VueScan 9 staat op 

https://www.ephotozine.com/article/vuescan-9-7-scanner-software-review-34230

Reageer