Windows 11 niet installeerbaar ondanks dat processor in lijst staat

• 11 October 2021
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Bondsbolleboos
  • 268 reacties

Beste allen 

Ik heb de Windows 11 pc health check gedaan op de laptop van vrouwlief en die zegt dat Windows 11 niet kan worden geïnstalleerd.

Ik heb laatste Windows updates en Microsoft zegt dat mijn laptop met een i7 7700hq wordt ondersteund.

Tpm is ingeschakeld dus dat is niet het probleem. Er wordt echt gemeld dat de processor de boosdoener is terwijl deze wel in de lijst staat.

Iemand een idee of tip?

JMA

5 reacties

Op Tweakers hadden ze een tool die een uitgebreidere toelichting geeft op eventuele compatibiliteitsproblemen.

Reputatie 7
Badge +4

op de officiele ondersteuningspagina staat ie ook niet: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

Daarnaast is het een kaby lake processor en ik dacht dat die in principe niet werden ondersteund.

Reputatie 4
Badge +3

Vaag, Microsoft lijkt meerdere lijsten te hanteren. Ik kwam na de check op een pagina bij Microsoft uit waar de i7 7700HQ dus wel als compatible werd gemeld.

Gelukkig is het een kwestie van luxe en geen issue als het niet lukt.

Dank voor het meedenken alvast.

Begreep inmiddels ook dat met een totale schone installatie het wel schijnt te werken. Maar weinig zin om dat te gokken.

Mijn tip is, wacht rustig af.
Dit soort problemen verdwijnen vanzelf.

Reageer