Consumentenbond.nl

Windows 7 stopt: wat ga je doen?

Reputatie 3
Badge +2
Als je nog steeds Windows 7 gebruikt, zul je binnenkort een beslissing moeten nemen. Na 14 januari 2020 komen er namelijk geen veiligheidsupdates meer en wordt het gebruik van Windows 7 snel onveilig. Gelukkig heb je een aantal opties én nog even de tijd om de knoop door te hakken.

Gebruik jij nog Windows 7? En wat doe jij om na 14 januari 2020 je computer veilig te gebruiken? Praat mee!

136 reacties

Badge
Na Windows 7 komt nu Windows 10. Het OS (Windows/Linux) wordt steeds minder belangrijk voor wat je er op doet. Misschien een goede tijd om Linux eens te overwegen. Linux is net als Windows een OS. Op Linux is veel gratis software beschikbaar, is heel veilig en kent weinig datalekken. Linux wordt bij de meeste bedrijven gebruikt om belangrijke data op te slaan. De programma's zien er minder strak uit als onder Windows, maar werken wel heel goed. Het Internet gaat een steeds belangrijker plaats gaat innemen op je PC zoals op je smartphone. Microsoft gebruikt het OS om gegevens van je te verzamelen waarvan je zelf niet eens wist dat je ze had(telemetrie). Dus de overstap naar Windows 10 is ook de overstap naar een omgeving waarbij Microsoft alles van je vastlegt, ook de interactie met het Internet(welke websites je bezoekt). Ook al installeer je Windows 10 nog zo goed er gaat toch heel veel informatie naar Microsoft.
Voor mij is dat laatste geen optie dus ik stap over op Linux.

Probeer Linux eens een tijdje naast Windows 7(dual boot) zodat je begin volgend jaar echt een keuze kunt maken. Je hebt nog het hele jaar om Windows 7 en Linux naast elkaar te proberen. Linux kent vele smaken. Een goede variant van Linux die lijkt op Windows is de Cinnamon desktop van Linux Mint. Ik heb veel kennis van computers dus de installatie en inrichting is voor mij geen probleem. De keuzes die bij de installatie gemaakt moeten worden zijn niet altijd even duidelijk. Heb je geen interesse in, of niet zo veel kennis van computers vraag dan iemand met meer ervaring.
Badge +1

Deze 0Patch updates lijken mij dan wel niet gratis te zijn, of vergis ik mij?

Er zijn gratis patches en Pro patches. Om in aanmerking te komen voor het Pro soort moet je je laten abonneren waarvoor de kosten €27,77 inclusief BTW bedraagd per jaar. Maar je hoef dat niet meteen te doen. Je kan voorlopig gebruikmaken van het gratis soort door de desbetreffende software agent te laten installeren.

Voorbeelden van beschikbare patches van beide soort zijn te vinden op deze link.

Gewoon Linux Ubuntu (Mate) er op zetten. Je kunt er gewoon alles op doen. En de meeste mensen internetten en emailen alleen en een beetje office. Daar kun je Libre Office voor gebruiken. Perfect en gratis. De kernel van Linux wordt zo vaak aangepast dat een hacker daar niet tegenop kan hacken. En niet te bang zijn, zoveel gaat er niet gebeuren met je oude win7 pc.

Ik heb het hele onderwerp nog eens gelezen en gemerkt dat er nogal wat misvattingen en onjuiste aannames bestaan en daarom wil ik over mijn ervaringen met Windows 7/10 en Linux vertellen.

Ik had Windows 7 en ik was er heel tevreden mee.
Om mij voor te bereiden op de komst van Windows 10, had ik met mijn laptop geprobeerd Linux onder de knie te krijgen.
Maar vorig jaar gingen diverse onderdelen van mijn computer kapot en werd het tijd voor een nieuwe computer.
Helaas kon op de nieuwe computer geen Windows 7 meer geinstalleerd worden omdat voor de nieuwe hardware geen drivers voor Windows 7 meer beschikbaar waren.

Ik ben dus van de ene dag op de andere overgestapt op Windows 10.
Dat viel heel erg mee, want ik heb Classic Shell geinstalleerd, mijn Quick Launch bar weer toegevoegd en toen zag het erg grotendeels uit als Windows 7 en kon ik vrij probleemloos verder gaan met computeren.

Wat in deze discussie nog niet naar voren is gekomen, is dat er van Windows 10 vele versies bestaan.
Elk half jaar verschijnt een nieuwe versie Van Windows 10 en na een korte tijd moet je weer upgraden omdat de ondersteuning voor de oudere versie gestopt wordt.
Elke derde en negende maand van het jaar wil Microsoft een nieuwe versie van Windows 10 uitgeven.
Ik ben begonnen met verse 1803, wat uiterlijk eind van dit jaar vervangen moet worden, net zoals Windows 7.
Versie 1809, wat in oktober vorig jaar uitkwam heb ik overgeslagen, want als ik het geinstalleerd had toen het uitkwam, was ik al mijn gegevens kwijt geweest.
Dat was een foutje in versie 1809 wat door Microsoft over het hoofd was gezien.
Het was wel gerapporteerd door testers/gebruikers van de prerelease (test) versies, maar door Microsoft over het hoofd gezien.
Door deze fout heeft Microsoft versie 1809 terug getrokken en enkele maanden later alsnog weer uitgegeven.
Dus heb ik 1809 maar overgeslagen en gewacht op een betere versie, die zou enkele maanden later toch uitkomen.
Versie 1903 kwam enkele maanden na de planning uit, had ook storende fouten, is door Microsoft eerst heel beperkt, later beperkt uitgegeven, dat betekende dat slechts computers met bepaalde hardware werden geupdate of beter gezegd computers met bepaalde hardware werden daarom niet geupdate.
Dat heeft vele maanden geduurd, wel of niet release het was vaak niet meer te volgen.
Pas vorige maand is versie 1903 officieel vrij gegeven voor alle hardware, maar nog steeds worden computers met bepaalde hardware uitgesloten van versie 1903, alhoewel steeds minder computers worden uitgesloten.

Volgende probleem
De bedoeling van Microsoft was om elk half jaar veen nieuwe versie van Windows 10 uit te geven, waarbij telkens nieuwe programma’s (features) worden toegevoegd en oudere programma’s (features) worden opgeheven. het is vaak niet meer te volgen wat er allemaal verandert in een volgende versie.
Maar dit jaar gaat het – waarschijnlijk, want we weten het nog steeds niet officieel – anders.
Versie 1909 wat elke moment kan uitkomen, is versie 1903 met verbeteringen van reeds bekende fouten, zeg maar het idee van Windows 7 met Service Pack 1.
Dat mogen we niet zeggen van Microsoft want die doet niet meer aan Service Packs.
Ik overweeg thans om mijn (verouderde) Windows 10 versie 1803, waarvan de ondersteuning eind dit jaar afloopt, te vervangen door Windows 10, versie 1909.

Maar ik wacht wel ten minste een (1) maand na uitgifte om te zien hoe de reactie van gebruikers op deze versie van Windows 10 is.

O ja, ik gebruik een Windows Update Blocker om ALLE updates voor Windows (10) te blokkeren opdat niet Microsoft zomaar van de ene op de andere dag, zonder mijn toestemming, Windows 10 gaat updaten op een tijdstip dat mij helemaal niet uitkomt en ik de PC uren kwijt ben en het werk waarmee ik bezig ben onderbreekt en ik het niet meer kan opslaan.

Ik moet alleen nog bekijken of ik Windows 10 versie 1909 over mijn Windows 10 versie 1803 kan upgraden of dat het – voor mij – verstandiger is om Windows 10 (versie 1909) helemaal opnieuw te installeren.

Mijn Linux laptop
Ik ben stap voor stap gaan experimenteren met Linux.
Linux als zodanig bestaat niet, maar is de verzamelnaam van een zeer groot aantal (honderden) varianten (distro – distributie) op basis van de Linux kern (kernel).

Als je begint is het allergrootste probleem met welke distro je moet/kunt beginnen.
Op mijn vraag waarmee ik moest beginnen kreeg ik als antwoord, kies een die je bevalt.
Maar omdat ik geen enkele distro kende, had ik geen flauw idee welke mij zou kunnen bevallen en dus had ik niks aan dat soort antwoorden.
Uiteindelijk heeft iemand mij Linux Mint Mate 17.1 aangeraden en daar ben ik mee begonnen.
Proberen, proberen, proberen, telkens opschrijven wat je doet en hoe.
Toen ik aardig thuis was in Mate, bent ik gaan kijken naar andere Linux Mint en uiteindelijk heb ik gekozen voor Linux Mint Cinnamon.
Dat is een versie die vrij aardig lijkt op Windows en heel bruikbaar is als je overstapt van Windows.
Van versie 17.x via 18.x (1,2,3) ben ik nu op 19.2 en het werkt probleemloos.
Ik heb een (korte) handleiding gemaakt om Linux Mint geheel opnieuw te kunnen installeren als ik dat zou willen (meestal zinvol als je eerste cijfer verspringt dus van 17 naar 18 en van 18 naar 19).
Ik ben nu zelfs zover dat ik overweeg om over te stappen van Linux Mint Cinnamon naar een andere Linux distro.

Windows en Linux samenwerken.
Toen ik begon met experimenteren met Linux heb ik gezocht naar software die zowel voor Windows als voor Linux beschikbaar was en dat is mijn prima gelukt.
Ik ben van het dure Microsoft Office overgestapt op het gratis Libre Office en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Mozilla Firefox (browser) en Mozilla Thunderbird (email) worden meestal met Linux meegeleverd en zijn ook voor Windows te installeren.
Ik gebruik zelf geen Firefox, maar ik heb Palemoon en Vivaldi als browsers in Linux en Windows geinstalleerd.
Als file manager kon ik niet langer bij Total Commander blijven, maar ben ik overgestapt op Double Commander, gratis en geheel gelijkwaardig aan Total Commander.
Tot slot had ik enkele kleine Windows utilities op mijn desktop die ik in Wine (Windows emulator) heb kunnen onderbrengen.
Kortom op mijn Windows (10) desktop en mijn Linux Mint Cinnamon laptop kan ik precies hetzelfde doen en ik kan vlekkeloos van de ene op de andere overstappen.

Mijn Windows desktop is nog steeds mijn hoofd computer.
Op mijn desktop heb ik partities aangemaakt voor mijn gegevens (NTFS) en op mijn laptop heb ik ook partities aangemaakt voor mijn gegevens (FAT32).
Dagelijks synchroniseer ik mijn gegevens via usb van mijn desktop naar mijn laptop, zodat mijn laptop telkens weer geheel gelijk loopt aan mijn desktop.

Conclusies
Je kunt onder Windows en Linux vaak dezelfde software gebruiken, soms moet je even zoeken naar software voor beide systemen, maar er is vrijwel altijd een oplossing te vinden.
Gegevens gemaakt in Windows kunnen probleemloos in Linux gebruikt worden en omgekeerd.
Je kunt niet zomaar even Linux installeren als vervanging van Windows, je moet wel eerst uitzoeken wat er allemaal anders gaat bij Linux.
Updates zijn bij Linux veel (heel veel) gemakkelijker dan bij Windows en niet meer 1x per maand, maar wanneer dat van toepassing is (updates zijn voor alle software die met een Linux distro mee komt).

Mocht ik niet langer gebruik willen maken van Windows 10, dan kan ik mijn desktop binnen een (1) dag overzetten van Windows naar Linux.

Slot
Al dagenlang heeft Microsoft grote problemen.
De patches van de laatste tijd zitten vol met fouten.
En als er dan een patch komt om die fouten te repareren, worden weer nieuwe fouten aangebracht.

Een bekende Windows guru heeft nu zelfs verklaard dat het op dit moment beter is helemaal geen updates voor Windows meer te doen wegens de totale chaos bij de Windows updates.

https://www.askwoody.com/
MS-DEFCON 1:
Current Microsoft patches are causing havoc. Don't patch.

Linux distributies:
https://distrowatch.com/
(zie rechterkant voor top 100 bekeken distros)

Double Commander:
https://sourceforge.net/p/doublecmd/wiki/Download/

Linux Mint:
https://www.linuxmint.com/

Libre Office:
https://www.libreoffice.org/

portable Libre Office:
https://www.libreoffice.org/download/portable-versions/
Reputatie 4
Badge +2
Beste mensen,

Het update naar Windows 10 en bijwerken van je patches is helemaal geen keus. Zonder updates kan het even goed gaan maar de risico's zijn veel te groot om de PC nog op het internet aangesloten te houden. Zelfs eenvoudige taken als iets kopen op internet worden "gevaarlijk". De slechte ervaringen van gebruikers hier komen voor maar dat moet geen aanleiding zijn om het dan maar uit te stellen. Dit is zo oliedom.

Beste Consumentenbond: Deze discussie moet je helemaal niet voeren omdat dit een bepaalde toon zet die mensen aan het twijfelen brengt... ala : Moet ik mijn kind wel vaccineren, drugs kan prima als je het maar beperkt, Met een biertje op kan ik toch prima rijden. mijn oma roken elke dag een pakje en is 90 geworden.
Reputatie 4
Badge +3

Sinds een upgrade hell met Windows 2000 (in 2002/2003)  overgestapt naar Linux.

De rust sindsdien kan ik zeker waarderen. rond 2008-2012 waren er nog wel een issues met grafische drivers, wireless was bij sommige modellen een dingetje tussen 2010-2015.. maar is tegenwoordig ook aardig geslecht.

Reputatie 2
Badge +1
@Bert Classic Shell is gestopt met de ontwikkeling. De source code is vrij. Zie de website van jouw link.
Het is al "opgepakt" door OpenShell (wannee heb ik niet gecheckt).

https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu/releases
Heb hem net getest, lijkt heel sterk op Classic Shell en werkt hier prima.
Windows 10 wordt ook ondersteund.
Reputatie 4
Badge +4

Ik heb een nog oude laptop met Windows 7 (wel 64bit) die ik alleen voor de hobby gebruik.
Hierop draaien een 20 programma's die uitsluitend hier mee te maken hebben.
Op een enkele uitzondering na is er geen alternatief voor Linux, dus moet ik bij Windows blijven.
Dat geldt overigens ook als er maar één programma is.
Linux mag dan een volwaardig besturingssysteem zijn, een volwaardig alternatief is het niet.

De laptop is zo niet geschikt voor Windows 10, met trage 2,5 inch harde schijf en maar 4 Gb geheugen was hij zo al niet vooruit te branden.
Dus de keuze upgraden indien mogelijk of een nieuwe.
Ik heb de gok van upgraden gemaakt, de harde schijf vervangen door een 500 Gb SSD en het geheugen uitgebreid tot 8Gb, met ruim 100 euro toch een stuk goedkoper dan een nieuwe laptop.
Man, dat scheelt een slok op en borrel wat snelheid betreft!!
Had ik jaren eerder moeten doen.
Alleen de beeldscherm resolutie van 1600 x 900 kan ik niet veranderen, maar is op het 14 inch scherm scherp genoeg.

Nu nog de door Imke genoemde overstap naar Windows 10!

Badge

Probeer Linux eens een tijdje naast Windows 7(dual boot) zodat je begin volgend jaar echt een keuze kunt maken. Je hebt nog het hele jaar om Windows 7 en Linux naast elkaar te proberen. Linux kent vele smaken. Een goede variant van Linux die lijkt op Windows is de Cinnamon desktop van Linux Mint. Ik heb veel kennis van computers dus de installatie en inrichting is voor mij geen probleem. De keuzes die bij de installatie gemaakt moeten worden zijn niet altijd even duidelijk. Heb je geen interesse in, of niet zo veel kennis van computers vraag dan iemand met meer ervaring.Goed idee om Linux op proef naast Windows 7 te gaan gebruiken. Enige 'affiniteit' met computers is dan wel een pré, want heel simpel zal het allemaal niet zijn. Durf je het aan (je loopt geen risico!) dan kun je meteen testen of bestanden gemaakt met de twee systemen voldoende uitwisselbaar zijn.

Nog simpeler is het om Virtualbox van Oracle te downloaden en te installeren (gratis) Vervolgens kun je dan bij osboxes.org een zgn virtual image van Linux mint te downloaden. Ook gratis. Dit is een complete voor geïnstalleerde Linux omgeving. Start Virtualbox op, voeg gedownloade Linux toe en draaien maar.
Bevalt het niet, dan gooi je alles er weer af.
Je loopt geen enkel risico.
Badge
@777 jan vanwaar de hoofdletters? (dat betekend schreeuwen in de forum wereld)

http://www.classicshell.net
Start button for Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 and Windows 10

Ik lees op verschillende plaatsen dat het nog steeds goed werkt.
Windows 7 startmenu: http://www.classicshell.net/gallery/Start-Menu

Op versie Win 10 1909 werkt Classic Shell niet meer goed. Alternatief is Open Shell, een kloon / afsplitsing van Classic Shell

@TelV 

De gaatjes die volgens jouw in Linux te vinden zouden zijn, zijn er niet, je vergelijking gaat nogal mank.

Linux is zeer veilig; veel veiliger dan Windows. Maar waarom eigenlijk? En hoe behoudt u die veiligheid en vergroot u haar? Hieronder vindt u een uitleg.
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/veiligheid.html

– Een antivirusprogramma of rootkit-verwijderaar (zoals chkrootkit en rkhunter) heeft u niet nodig in Linux. Sterker nog: zulke programma's verlagen uw veiligheid zelfs.

– Het maken van een virus voor Linux is op zich niet moeilijk, maar het maken van een doeltreffend virus is bijna onmogelijk (in tegenstelling tot de situatie bij andere besturingssystemen).

Het omgaan met Linux is inderdaad een leerproces, waarvoor je wat tijd moet nemen en je bereid moet zijn enkele dingen wat anders te doen dan voorheen.

Maar dat geldt ook als je overstapt van Windows 7 naar Windows 10 en zelfs je overstapt van de ene versie van Windows 10 naar een nieuwere versie van Windows 10.

Je kunt Linux uitproberen door ISO van de gewenste versie van Linux te downloaden en die met Rufus op een USB stick te zetten, zoals reeds door @JJS  is vermeld.

De PC starten vanaf de USB stick en je draait Linux vanaf de USB stick en je kunt kijken wat er allemaal is (veel software de je niet meer zelf hoeft te laden en alles gratis) en hoe alles werkt.

Dan hoef je niet omslachtig met een Virtual Machine te werk te gaan, wat voor mij ook nog steeds mysterieus is.

Hoe je op OpenSuse (zonder Z) bent gekomen is mij een volstrekt raadsel, het is helemaal geen gangbare keuze van Linux voor voormalige Windows gebruikers.

Voor Windows gebruikers wordt vaak Linux Mint aanbevolen, wat gebaseerd is op Ubuntu maar toch nog wat beter bij ex-Windows gebruikers aansluit.

En voor Linux Mint (en Ubuntu) is er een voortreffelijke en uitvoerige handleiding, zelfs in het Nederlands, geschreven door Pjotr, een guru op de Linux forums.

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html

https://easylinuxtipsproject.blogspot.com/p/1.html

Ik gebruik Linux Mint Cinnamon op mijn laptop en ben nu bezig versie 19.2 opnieuw te installeren (ter leering ende vermaeck )

Ik doe het stap voor stap en heb een korte handleiding voor mijzelf gemaakt wat (en hoe) te doen.

Als alles er weer op staat, kan ik op mijn Linux Mint laptop precies hetzelfde doen als op mijn Windows 10 desktop en gebruik ik ook dezelfde gegevens.

Reputatie 7
Badge +5
Als ik er te zijner tijd Windows 10 op zet dan ga ik naar de computerdokter en laat ik het doen. Ik wil geen fouten maken en geen bestanden kwijt raken. Bovendien heeft hij dan wellicht een versie die niet veel geld kost.
Dank je voor de tip.
Eerst een andere computer want deze kan niet veel meer hebben.
Als je een nieuwe computer koopt, is er een aanzienlijke kans dat Windows 10 er al op zit.

Dan hoef je niet over te stappen.
Reputatie 7
Badge +5
Ik wil jullie allemaal bedanken!! Jullie meningen zijn inderdaad een aanvulling op mijn gedachtevorming en @E.B.F. Stroeve jouw gedachten zijn inderdaad heel verfrissend voor mij. Ik denk dat het ook een beetje in mijn conservatieve persoonlijkheidsstructuur ligt. Mijn vorige auto (een Mazda 626) was 20 jaar oud toen hij de geest gaf en mijn huidige Mazda 5 is inmiddels ook al weer 9 jaar oud.

Ik heb overigens WORD 2007. Als ik volgens de volgende pagina Windows 10 downloadt ben ik dan ook al mijn WORD-documenten kwijt? Zo nee, waarom staat dat er dan? Zo ja, hoe voorkom ik dat?

Jij ook bedankt Andre.

En Tijs, jij blijft ook lekker bezig zie ik, niet met grillen en grollen maar met grappen en grollen.
Reputatie 7
Badge +5
Bedankt @Jan Ik schrijf even een begeleidend briefje aan die computerdokter en ik neem jouw idee daarbij mee want mijn probleem bestaat uit een probleem met de Harde Schijf en als die dan toch vervangen moet worden ..............

Maar ik laat de keus wel aan de computerdokter over.
Badge +8

:point_right:  Op 14 januari 2020 stopt Microsoft de ondersteuning van Windows 7. Dat betekent onder meer dat het systeem geen beveiligingsupdates meer krijgt en je pc langzaam maar zeker onveilig wordt. Gelukkig kun je nog altijd gratis overstappen naar Windows 10. In dit gratis artikel uit de  Digitaalgids van november lees je stap voor stap hoe je dat doet.

Badge +1

@FredW 

Ten eerste wil ik even zeggen dat het niet mijn bedoeling is Linux zwart te maken. Maar ik vind het verstandig om mensen op de hoogte te stellen dat zodra een bepaald besturingssysteem zoals Windows, iOS of Linux populair wordt komen de hackers langs om gaatjes te vinden die kan worden geexploiteerd om malware te laten installeren. Dat was de bedoeling eigenlijk.

Ten tweede zou voor veel Windows gebruikers met Linux omgaan het wat moeilijk zijn. Een oplossing hiervoor is een Linux distro (distro = distributie) te laten installeren aan een zgn Virtual Machine (VM). Een virtual machine is een software programma that emuleerd een computer waarop geen besturingssysteem is geinstalleerd. Het gemakkelijste VM volgens een aantal deskundige is het gratis Virtualbox. In deze afbeelding zie je dat het Linux distro OpenSuze 13.2 is geinstalleerd op de VM in Windows 7. Voor meerdere exemplaren klik op de link “Screenshots” in de linke kolom.

Dus op deze wijze kan je allelei Linux distros één-op-één uitproberen totdat je de juiste vind. In principe kan je ook Windows 10 laten installeren op de VM evenals MacOS.

Op deze link vind je een tutorial (in het Engels) over hoe je een VM laat installeren.

Reputatie 5
Badge +4
Windows 10 is zo slecht nog niet hoor, maar zorg er wel voor dat je minimaal met een SSD schijf werkt.
De hele wereld gebruikt Windows 10
Windows 7 wordt nog door heel veel mensen gebruikt.
Mijn echtgenote gebruikt nog probleemloos Office 2003 op haar Windows 10. Ik heb het allemaal zelf geïnstalleerd, dat ging probleemloos.

Zonder een officiële bron geloof ik niet snel dat software niet te installeren is. Er wordt helaas nu eenmaal veel niet correcte informatie verstrekt over dit punt.

Soms is het wel lastig en lukt in eerste instantie onder Windows 10 niet met admin rechten maal wel als je al Administrator opstart nadat je het account om in te kunnen loggen als een extra optie op actief is gezet. Bij een verse opstart kun je dan als Administrator met een eigen bureaublad opstarten en met nog meer rechten zaken regelen dan via de installatie-als-admin-modus.
Dit komt af en toe voor bij oudere programma's.

Dan snap ik dat mensen zeggen dat het niet werkt want 99,9% van de gebruikers weet niet eens dat er nog een administrator account op hun pc staat laat staan dat ze erin kunnen komen.
Reputatie 6
Badge +3
We 2 jaar geleden, toen Microsoft het aanbood overgestapt op Windows 10. Gebruik nu versie 1809, geen problemen.

Ik vind het een beetje een non discussie. Iedere keer als er een nieuwe versie komt, is er weer drempel vrees en zijn er mensen die de oude versie beter vinden. Er zijn echter nu nog maar weinig gebruikers van Windows 97 of Windows 2000. Dus vroeger of later gaat iedereen over.
Reputatie 6
Badge +5

De hele wereld gebruikt Windows 10Windows 7 wordt nog door heel veel mensen gebruikt.

heel de defensie van Amerika.. Haha

Windows 10 is het grootste besturingsysteem, maar er zijn nog heel veel mensen die andere besturingssystemen gebruiken.

We 2 jaar geleden, toen Microsoft het aanbood overgestapt op Windows 10. Gebruik nu versie 1809, geen problemen.

Ik vind het een beetje een non discussie. Iedere keer als er een nieuwe versie komt, is er weer drempel vrees en zijn er mensen die de oude versie beter vinden. Er zijn echter nu nog maar weinig gebruikers van Windows 97 of Windows 2000. Dus vroeger of later gaat iedereen over.

Wanneer er een nieuwe update is, 2 maanden wachten en dan zijn de problemen wel weer over!
Windows 7 moeten we echt niet meer willen
,omdat de firma Microsoft het niet meer wil.
Reputatie 6
Badge +3

Windows 7 moeten we echt niet meer willen,omdat de firma Microsoft het niet meer wil.

Software onderhouden kost veel tijd en dus geld. Het is vanzelfsprekend dat Microsoft op een gegeven moment stopt met het onderhoud. Ik weet niet hoelang systemen met Android onderhouden worden, maar vast geen 10 jaar.

Reageer