Consumentenbond.nl

Windows Phone 8.1 heeft fouten en gebreken. Wie heeft dezelfde ervaring?

• 17 juli 2015
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Beste medeconsumenten, Ik heb in april 2015 een Acer smartphone aangeschaft met daarop Windows Phone 8.1 en aanvankelijk bleek er niets mee mis. Tot na een maand of 3 de telefoon telkens bijna elke 45 minuten opnieuw opstart waardoor de SIM-kaart uitvalt en ik dus steeds als ik niet oplet niet bereikbaar ben. Heel erg vervelend. 😠 Microsoft, de maker van Windows Phone heeft dit probleem erkend en er een zogenoemde update voor uitgebracht. Dit staat op hun website maar is na grondig zoeken pas te vinden. Waarschijnlijk willen ze er niet al te ruchtbaarheid aan geven. Maar updates zijn maar pleisters op de wond. Het systeem blijft instabiel. Wat is dat toch altijd met Windows? Waarom werkt het systeem nooit meteen goed zonder updates? Welke versie dan ook! Ik ga mijn telefoon terugbrengen naar de winkel en mijn geld terugeisen. Ik ga terug naar Symbian of Android, dat werkt tenminste wel prima.

2 reacties

Nee dat is niet altijd, ik hoor positieve verhalen van mensen met Lumias. Ik denk ook niet dat je bij Microsoft moet zijn maar bij Acer. Ga niet zitten prutsen, als hij het niet goed doet, en geef je leverancier de kans hem te fixen en als dat niet lukt ontbind de koop.
Ja, natuurlijk werkt Windows Phone op een Lumia wel goed! Nokia Lumia telefoons zijn ook gemaakt door Microsoft. 😛

Maar als Microsoft meer klanten wil krijgen voor hun Windows Phone, dan moeten ze hun software ook wel geschikt maken voor andere merken.

Reageer