Consumentenbond.nl
Vraag

Winzip Driver niet meer te zien op beeldscherm laptop

• 3 september 2020
  • 8 reacties
  • 412 Bekeken

Winzip Driver niet meer te zien op beeldscherm laptop.  Hoe krijg ik die terug? Want ik betaal gewoon wel mijn maandelijkse bedrag! Ben vrouw van 68 ib Alkmaar  dus tip waar ik hulp kan krijgen is ook welkom!< Ik gebruik Windows10, DANK bij voorbaat!

8 reacties

Waarom zou je voor zippen betalen? Dat zit standaard in windows 10.

Reputatie 4
Badge +4

Windows 10 heeft ingebouwde software om ZIP-bestanden te bekijken, en uit te pakken. Je hoeft hiervoor dus geen aparte software te installeren.

1. ZIP bestanden openen in Windows: 
  2. Dubbelklik op het bestand.
  3. Je ziet de inhoud, alsof het een gewone map is. Documenten in de ZIP - zoals foto's of tekstbestanden - kun je gewoon openen, slepen en kopiëren. Als het ZIP-bestand een programma bevat, kun je op het setup bestand klikken om het te installeren.
  1. ZIP bestanden uitpakken in Windows: 
  2. Klik met de rechtermuisknop op het bestand, en kies Alles uitpakken
  3. Er wordt een nieuwe map aangemaakt waarin de bestanden worden uitgepakt. 
  4. Het ZIP-bestand kan verwijderd worden.

Waarom zou je voor zippen betalen? Dat zit standaard in windows 10.

Dank, Dus ook als ik geen app / symbool zie  staan ergens dan doet hij het gewoon?  

'Het' is zo ongefinieerd. Als u een zip bestand heeft kunt u die als het goed is openmaken. Als u bestanden selecteert kunt u die in een zip file verpakken. Vermoedelijk staat Winzip er ook nog steeds op en bent u alleen het desktop icoon kwijt. Die kunnen we dan ook terugzetten

Kunt u iets duidelijker aangeven wat u precies wil doen?

Ik denk dat dit over iets anders gaat, namelijk Winzip Driver Updater: https://www.winzipsystemtools.com/driver-updater.html

Ook die is overbodig overigens, want ook die functionaliteit zit in Windows dus die € 36 per jaar kunt u zich besparen.

Verder iets voor de Consumentenbond wellicht: Er zijn veel van dergelijke net niet oplichterijtjes in computerland: Registry ‘cleaners’ die volkomen overbodig en soms zelfs gevaarlijk zijn, ‘disk defragmenters’ idem. Die min of meer teren op oude ideeën (van toen het nog wel enig nut zou kunnen hebben) en/of een - zeg maar calvinistisch- idee van ‘orde en netheid’ dat in computerland gewoon niet aan de orde en zelfs zinloos en contra-productief kan zijn. (Mijn vriendin gelooft ook nog steeds niet dat de manier waarop Amazon haar pakhuizen inricht complete ‘chaos’ is maar desondanks hyper efficiënt.)

Vermoedelijk staat Winzip er ook nog steeds op en bent u alleen het desktop icoon kwijt. 

hier GAAT HET MIJ OM dus ik weet niet of WINzip nog werkt. Van Wike

Reputatie 7
Badge +6

Je kan kijken of Winzip op je computer is door gewoon in Verkenner rechtsklik te doen op een willekeurig bestand. Dan krijg ik een paneel met bovenaan 7Zip en kan ik kiezen wat ik wil doen, inpakken, uitpakken en meer.

Vermoedelijk staat Winzip er ook nog steeds op en bent u alleen het desktop icoon kwijt. 

hier GAAT HET MIJ OM dus ik weet niet of WINzip nog werkt. Van Wike

Als u het Windows menu opent ziet u hopelijk een lijst met alle programma's en staat uw winzip daar nog tussen. Probeert u eerst eens of u het op die manier kan starten. Zo ja sleep dan het icoon met de muis ingedrukt naar uw desktop.

Reageer