Consumentenbond.nl
Beantwoord

Worden deze 32 inch TV's ook getest?

• 29 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 620 Bekeken

Badge +2
Beste Consumentenbond,
In een aantal winkels kom ik de volgende 32 inch TV's tegen:
- Philips 32PFS5362/12
- Philips 32PFS6402/12
- PANASONIC TX-32EST606
Op zich lijken het me aantrekkelijke TV's, maar zonder dat ik weet hoe ze scoren ten opzichte van andere TV's wil ik ze liever (nog) niet kopen.
Gaan deze drie types nog getest worden door jullie?
icon

Beste antwoord door Andre van Zwet 30 augustus 2017, 11:02

Ik heb even gekeken of deze modellen in de aankomende test zitten:

- de resultaten van de Philips 32PFS5362/12 staan binnen enkele dagen online.
- de Philips 32PFS6402/12 zal ook getest worden, de resultaten verschijnen hoogstwaarschijnlijk begin oktober op onze site.
- de Panasonic TX-32EST606 zit niet in de test van deze of volgende maand, wellicht dat we dit model later nog gaan testen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Ik heb even gekeken of deze modellen in de aankomende test zitten:

- de resultaten van de Philips 32PFS5362/12 staan binnen enkele dagen online.
- de Philips 32PFS6402/12 zal ook getest worden, de resultaten verschijnen hoogstwaarschijnlijk begin oktober op onze site.
- de Panasonic TX-32EST606 zit niet in de test van deze of volgende maand, wellicht dat we dit model later nog gaan testen.
Badge +2
Hallo @Andre van Zwet,

Bedankt voor je antwoord.

De test van de Philips 32PFS5362/12 heb ik inmiddels zelfs al zien staan.
Wel ontbreken daarbij de opmerkingen over beeld- en geluids-kwaliteit (er staat nu "geen opmerkingen").
Wellicht kunnen deze nog aangevuld worden?

Verder heb ik nog een vraagje over de score voor de kijkhoek van de Philips 32PFS5362/12.
Deze scoort een 7,4 voor kijkhoek, terwijl de contrastratio bij een kijkhoek van 50 graden slechts 162:1 is.
In winkels is me heel vaak opgevallen (bij meerdere merken en typen), dat TV's die bij jullie goed scoren op kijkhoek, maar bij een kijkhoek van 50 graden een contrastratio van minder dan 200 op 1 hebben, toch een relatief slecht beeld geven bij het kijken onder een hoek.
Is dat ook jullie ervaring? Zou dan misschien de contrastratio bij 50 graden niet een zwaardere weging moeten krijgen bij het totale oordeel voor de kijkhoek?
Reputatie 3
Badge +2
Hallo @Andre van Zwet,

Wel ontbreken daarbij de opmerkingen over beeld- en geluids-kwaliteit (er staat nu "geen opmerkingen").

Verder heb ik nog een vraagje over de score voor de kijkhoek van de Philips 32PFS5362/12.
Deze scoort een 7,4 voor kijkhoek, terwijl de contrastratio bij een kijkhoek van 50 graden slechts 162:1 is.
In winkels is me heel vaak opgevallen (bij meerdere merken en typen), dat TV's die bij jullie goed scoren op kijkhoek, maar bij een kijkhoek van 50 graden een contrastratio van minder dan 200 op 1 hebben, toch een relatief slecht beeld geven bij het kijken onder een hoek.
Is dat ook jullie ervaring? Zou dan misschien de contrastratio bij 50 graden niet een zwaardere weging moeten krijgen bij het totale oordeel voor de kijkhoek?

We willen de resultaten graag zo snel mogelijk online zetten. De opmerkingen over beeld- en geluidskwaliteit vullen we daarom later aan. Die komen deze week nog in de vergelijker, waarschijnlijk morgen al.

Veel televisies die we hebben getest hebben een contrastratio van minder dan 200:1 bij een kijkhoek van 50°. Ik zal uw feedback over de weging van dit aspect doorgeven aan onze onderzoekers. Hartelijk dank.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo @Andre van Zwet,

We willen de resultaten graag zo snel mogelijk online zetten. De opmerkingen over beeld- en geluidskwaliteit vullen we daarom later aan. Die komen deze week nog in de vergelijker, waarschijnlijk morgen al.

Veel televisies die we hebben getest hebben een contrastratio van minder dan 200:1 bij een kijkhoek van 50°. Ik zal uw feedback over de weging van dit aspect doorgeven aan onze onderzoekers. Hartelijk dank.

Wat de kijkhoek betreft gaat het vooral om de afname van het contrast en de kleuren ten opzichte van deze aspecten als je er recht voor zit. Als een tv bv. een laag contrast biedt wanneer je er recht voor zit, maar dat contrast is niet veel lager bij een kijkhoek van 50° (maar absoluut gezien wel laag dus), dan krijgt de tv toch een goede score op dit punt. Je verliest namelijk niet veel ten opzichte van er recht voor zitten. Overigens nemen we in het oordeel voor de kijkhoek niet alleen de afname in contrast bij 50° mee, maar kijken we ook naar de hoek waaronder het contrast met 50% is afgenomen en naar de mate van kleurverandering. Hopelijk maakt dit het iets duidelijker!

Reageer